Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: در تاریخ ثبت خواهیم کرد که هم یاد حسین (ع) و عاشورا و مظلومیت شهدای کربلا را پاس داشتیم، هم از سلامت عشاق حضرت ابا عبدالله صیانت کردیم و هم به جهان الگویی را ارائه کردیم که الگویی ماندگار و نمونه است.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در  جلسه نشست هم اندیشی ذاکرین، مداحان و وعاظ با وزیر بهداشت درباره نحوه برگزاری مراسم محرم، گفت: بعد از سال‌ها فریاد شیعه در مرثیه حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران باوفای آن حضرت، امسال با پدیده‌ای به نام کرونا مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس از عشاق حسین (ع) و کسانی که برای عشاق حسین نغمه‌سرایی می‌کنند، استمداد طلبیدم. زیرا در صددیم امسال محرمی برگزار کنیم که اولا بگوییم که نام و یاد حسین (ع) را از تمام گلدسته ها و مناره‌ها فریاد خواهیم زد. ما کربلا، مظلومیت حسین، اولاد حسین، یاران حسین و اصحاب حسین در تاریخ را فراموش نخواهیم کرد. دوم اینکه می خواهیم اعلام کنیم که ما نخواهیم گذاشت که عشاق حسین (ع) تب کنند و بیمار شوند. در کنار هم به این موضوع پایند و متعهدیم که اجازه ندهیم که شیعه امام حسین (ع) به دلیل مراسم عزاداری سردار شهیدان تب کند.

وی افزود: سوم هم اینکه می خواهیم به دنیا بگوییم که ما داریم الگویی را ارائه می دهیم و شیعیان کشورهای دیگر ببینید که ایران اسلامی از خود چه نبوغی بر جای گذاشت و چه زیبا نام حسین (ع) را زنده کرد. در تاریخی که شاید ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال طول بکشد که جهان دچار چنین بلای سنگینی شود، ما  در تاریخ ثبت خواهیم کرد که هم یاد حسین و عاشورا و مظلومیت شهدای کربلا را پاس داشتیم، هم از عشاق حضرت ابا عبدالله صیانت کردیم و هم به جهان الگویی را ارائه کردیم که الگویی ماندگار و نمونه است.

نمکی ادامه داد: امروز چشمم به جمال عزیزانی منور شده که سال‌هاست ذکر حضرت اباعبدالله از حنجره شان بیرون می آید. آموزه های کودکی چنان در جان من مانده است که هنوز جرعه‌ای آب در خوشی و ناخوشی ننوشیده‌ام که نگویم فدای لب تشنه‌ات یا اباعبدالله. یاد و ذکر حضرت ابا عبدالله با سرشت ما آمیخته است. امروز از شما عزیزانی که عمری است در ذکر حضرت ابا عبدالله کوشیدید و ما ملت شیعه برای پاسداشت نام اباعبدالله به شما مدیون هستیم، از شما استمداد طلبیدم که ما به عنوان سربازان خاک پای ملت شیعه و شما به عنوان کسانی که هدایت این جمعیت عظیم مملکت شیعه اسلامی را به عهده دارید، درکنار هم جمع شویم و ببینیم که چه راهکارهایی را بیندیشیم که به برگزاری یک مراسم از یاد و نام کربلا برسیم با حفظ سلامت مردم عاشق اباعبدالله.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر بهداشت سعید نمکی حضرت ابا عبدالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

به گزارش قدس آنلاین، امیرعبداللهیان در دیدار با حسین عوض وزیر امور خارجه سودان ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر خارجه این کشور، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به برقراری بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

 امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت و حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

خاطر نشان می شود حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود در کشورهای مالی، گامبیا و سودان و نیز با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا دیدار کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • لرستان؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)
  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر
  • امام صادق(ع) در مناظرات آموزگار اخلاق و ادب بودند