Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - دولت کانادا اعلام کرد هر تراکنشی از منشا ایران دارای ریسک بالا خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، مرکز نظارت بر تراکنش های مالی و گزارش دهی کانادا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که طبق تصمیم وزارت دارایی این کشور، از این پس بانک ها، شرکت های ارائه دهنده خدمات مالی، بانک های خارجی و شرکت های ارائه دهنده خدمات کارت های اعتباری باید ضمن شناسایی هویت مشتریان (حقیقی و حقوقی) نسبت به ریسک پولشویی و تامین مالی تروریسم مطمئن شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد ناظر کانادایی با اشاره به تصمیم کارگروه ویژه اقدام مالی در قرار دادن نام ایران در لیست کشورهای غیرهمکار گفته است: تراکنش های مالی که منشا آن ها ایران باشد، صرف نظر از این که مبلغ آن ها چه قدر است از نظر ریسک مالی جز تراکنش های پرریسک ارزیابی خواهند شد.
طبق این دستورالعمل، جزئیات مربوط به تراکنش ها با طرف های ایرانی باید ضبط و نگهداری شوند و توسط نهادهای مالی کانادایی یا تحت قلمرو قانونی کانادایی به مرکز نظارت گزارش شوند. نقل و انتقال الکترونیکی وجوه که به مقصد ایران یا شامل منشایی ایرانی باشند، دریافت ریال ایران به عنوان ودیعه انجام تراکنش ارز مجازی، تبدیل هر نوع ارز به ریال یا ریال به سایر ارزها و حساب های بانکی که ریال ایران در آن ها وجود دارد جز مواردی هستند که باید گزارش دهی شوند.
این نهاد کانادایی از مراکز ارلئه دهنده خدمات مالی خواسته است تا با ارزیابی اطلاعات مربوطه به تراکنش ها، معقول بودن یا نبودن آن ها مشخص و در صورت برخورد به موارد مشکوک به پولشویی و تامین مالی تروریسم، آن ها را تحت عنوان " گزارش تراکنش مشکوک" یا "گزارش اموال تروریستی" اعلام کنند. نهادهای مالی مشمول این دستور باید هدف و منبع تراکنش های مالی دارای مبدا، مقصد یا مربوط به ایران را مشخص کنند.
به گزارش ایسنا ، بر همین اساس، اطلاعات مربوط به تراکنش های نقدی حتی اگر کمتر از 10 هزار دلار کانادا باشند، اطلاعات مربوط به تراکنش های تبدیل ارز که مبلغ آن ها بالای 3000 دلار کانادا است و اطلاعات تراکنش هایی که مربوط به طرفین ایرانی است باید ثبت و نگهداری شوند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تراکنش های مالی تراکنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوست: مهدی نصیری فعال فرهنگی-مذهبی دهه هفتاد شمسی که پیشتر در رسانه‌های جریان انقلابی قلم می‌زد، پس از تشدید فاصله خود با گفتمان انقلاب اسلامی حالا به کانادا رفته و در مصاحبه‌ای به جریان‌های برانداز مشاوره داد.

نصیری در گفت و گو با رسانه‌ سلطنتی BBC فارسی، گفت: « اگر بخواهم در یک عبارت مقصودم را از کاری که اپوزیسیون باید انجام دهد بگویم، این است که شکاف و فاصله بین شاهزاده و تاجزاده {زندانی امنیتی} برداشته شود.»

نصیری در سال‌های اخیر سرشبکه ارتباط بخشی از حلقه‌های به اصطلاح روشنفکری ضد نظام در فضای مجازی بود که هفته گذشته ایران را به مقصد کانادا ترک کرد.

کد خبر 848229 منبع: ایران برچسب‌ها پهلوی خبر ویژه مصطفی تاجزاده

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • جشن قهرمانی دردسرساز: اینتر جریمه مالی شد!
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳