Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: مجموعه کارگاه‌های ماشین‌افزار در واحدهای دانشگاهی استان به‌‌دلیل راه‌اندازی کنسرسیوم تولید قطعات در صنعت در حال شکل‌گیری و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مورد نیاز هستند.

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ دانشگاه آزاد اسلامی با حدود ۱۱ هزار آزمایشگاه و کارگاه و بیش از ۱۴۷ هزار تجهیزات تخصصی، ۱۲ پژوهشکده و ۱۲۵ مرکز تحقیقاتی در خدمت جامعه دانشگاهی، پژوهشی و صنعتی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه‌ای که در قالب سامانه‌های ساها، ساتا و آزمایشگاه همکار استاندارد آماده هرنوع خدمت آزمایشگاهی به دانشگاهیان و صنعتگران سراسر ایران است. 

بر این اساس بر آن هستیم تا این ظرفیت بزرگ خدماتی کشور را در سلسله گزارش‌ها و گفتگوهایی به دانشگاهیان، پژوهشگران، صنعتگران و ... معرفی و اطلاع‌رسانی کنیم. در این شماره(21) و در گفتگو با محمدمهدی قیصری رئیس اداره خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به معرفی خدمات، ظرفیت‌های آزمایشگاهی، کارگاهی و تحقیقاتی این دانشگاه پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

980 عنوان خدمت آزمایشگاهی و کارگاهی ارائه می‌شود

ارتباط سازمان‌یافته صنعت و دانشگاه‌ در مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی کرمان

محصول ضدکرونای «نانوذرات نقره بر پایه آب» در انتظار تأیید سازمان غذا و دارو

قیصری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره ظرفیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد:‌ مجموعه آزمایشگاه‌های شیمی توانمند و پیشرفته در واحدهای دانشگاهی اصفهان (خوراسگان) و شهرضا با قابلیت کسب درآمد از صنایع وابسته مانند صنایع غذایی، شیمیایی و پتروشیمی وجود دارند.

وی افزود:‌ مجموعه کارگاه‌های ماشین‌افزار (ساخت و تولید) در واحدهای دانشگاهی تیران، خمینی‌شهر، شهر مجلسی – مبارکه، لنجان، دهاقان و گلپایگان هم به‌واسطه راه‌اندازی کنسرسیوم تولید قطعات در صنعت در حال شکل‌گیری و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مورد نیاز بوده و کارگاه متمرکز فرش در کاشان هم به‌ دلیل داشتن مرکز تحقیقات فرش در این واحد دانشگاهی مشغول به همکاری با صنایع وابسته است.

رئیس اداره خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: مجموعه کارگاه‌های پیشرفته مهندسی عمران در شاخه‌های بتن و ژئوتکنیک و راه در واحدهای دانشگاهی  اصفهان(خوراسگان)، کاشان، خمینی‌شهر، دهاقان و لنجان فعالیت دارند که چند مورد از این کارگاه‌ها در حال همکاری با اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های خود هستند.

قیصری درباره دستگاه‌ها و تجهیزات شاخص آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت:‌ دستگاه‌های کروماتوگرافی گازی (GC)، کروماتوگرافی مایع (HPLC)، کروماتوگرافی گازی- اسپکترومتر جرمی (GC-MS)، جذب اتمی (AAS)، نشر اتمی (ICP)، فرز CNC، تراش CNC و ... برای رشته‌های مهندسی شیمی و علوم وابسته و دستگاه‌های مربوط به دوام بتن،‌ ژئوتکنیک و هیدرولیک و .. در زمینه مهندسی عمران در این دانشگاه فعال هستند که برای رشته‌های شیمی، همه رشته‌های مهندسی کشاورزی و رشته‌های مهندسی هم کاربرد دارند.

تشکیل کارگاه‌های بازآموزی برای گسترش دانش آزمایشگاهی

وی عنوان کرد:‌ واحدهای دانشگاهی اصفهان (خوراسگان)، کاشان، خمینی‌شهر، دهاقان و شهرضا همکار استاندارد استانی بوده و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان مجوز استاندارد ملی را اخذ کرده‌ است. برای گسترش دانش آزمایشگاهی و علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان هم کارگاه‌های بازآموزی تشکیل داده و استاندارد آزمایشگاهی ISO IEC 17025 را در برخی واحدهای دانشگاهی استان مستقر کرده‌ایم.

رئیس اداره خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان مطرح کرد:‌ در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف مانند سازمان برنامه، مجلس و مرکز تحقیقات آن، قوه قضائیه، مجموعه‌های دانش‌بنیان و گروه‌های پرشمار جوان، مبتکر و فعال، فعالیت‌هایی در واحدهای دانشگاهی استان اصفهان در حال برنامه‌ریزی، انجام و شکل‌گیری است.

قیصری تبیین کرد: مجموعه آزمایشگاه‌های شیمی در واحدهای دانشگاهی اصفهان(خوراسگان) و شهرضا آزمون‌های کنترل کیفی مورد نیاز کارخانه‌های تولیدی ازجمله غذایی، دارویی، شوینده‌ها، فلزی و ... را انجام می‌دهند و کنسرسیوم ساخت و تولید بین واحدهای دانشگاهی تیران، خمینی‌شهر، شهر مجلسی – مبارکه، لنجان، دهاقان و گلپایگان در حال شکل‌گیری است که با هم‌افزایی تجهیزات می‌توانند ساخت قطعه را برای صنایع کوچک و بزرگ ازجمله ذوب‌آهن، فولاد و ... انجام دهند. کارگاه فرش کاشان هم با اخذ مجوز همکار استاندارد استانی خدمات فنی تخصصی به کارگاه‌ها و کارخانه‌های فرش استان ارائه می‌کند که همه این فعالیت‌‌ها در راستای تحقق جهش تولید است.

وی خاطرنشان کرد: همه واحدهای دانشگاهی استان اصفهان ازلحاظ وجود آزمایشگاه‌های ساها در حد قابل قبول قرار دارند. در چند واحد دانشگاهی نیز آزمایشگاه‌های ساتا قرار گرفته و سایر واحدهای دانشگاهی برای ایجاد آزمایشگاه‌های ساتا در حال تلاش هستند.

رئیس اداره خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان درباره اقدامات پیشگیرانه این دانشگاه در مبارزه با کرونا اظهار کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه مرتبط با تولید محصولات بهداشتی درمانی برای مبارزه با کرونا دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) موفق به تولید و توزیع دستگاه‌های ضدعفونی کننده شد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهررضا هم به مقدار زیادی مواد شیمیایی ضدعفونی کننده تولید و توزیع کرد. این دو واحد دانشگاهی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های معاونت علمی ریاست جمهوری هستند.

انتهای پیام/4121/4062/

آزمایشگاه ها و کارگاه های واحد اصفهان آزمایشگاه ها و کارگاه های واحد اصفهان آزمایشگاه ها و کارگاه های واحد اصفهان آزمایشگاه ها و کارگاه های واحد اصفهان

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان آزمایشگاه های دانشگاه آزاد رشته های مهندسی ظرفیت های آزمایشگاهی واحدهای دانشگاهی استان واحدهای دانشگاهی خمینی شهر دستگاه ها شکل گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران:در حاشیه اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی که به میزبانی چالوس گفت: در این اجلاسیه در زمینه مباحث تخصصی و آسیب شناسی در رشته‌های مختلف بحث و تبادل نظر صورت گرفت تا با ایجاد ساز و کار‌های مناسب، کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد را جبران کنیم.

سید عبدالله میرغیاثی با اشاره به اینکه حرکت دانشگاه آزاد مازندران بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد کشور است که با اهتمام سازمان مرکزی و رویکرد ارزشمند ریاست دانشگاه آزاد کشور تدوین شده ، افزود: همه ما در برابر این سند به عنوان یک سند بالادستی مسئول هستیم تا همه تحولات و رویکرد‌های تعالی دانشگاه آزاد استان مازندران را بر اساس این سند پیش ببریم.

میرغیاثی با بیان اینکه مازندران استانی حاصلخیز و با ظرفیت بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت ۱۳ واحد دانشگاهی و یک مرکز در محمودآباد درصدد شناسایی ظرفیت‌ها و منابع واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد هستیم تا بتوانیم برای درآمدزایی غیر شهریه‌ای اقدام کنیم.

وی ادامه داد: اولین گامی که در استان و در راستای سند تحول برداشتیم این که تلاش شد، در اواخر سال ۱۴۰۲ تمامی واحد‌های دانشگاهی را برای یک بار به عنوان تشکیل هیأت رئیسه داشته باشیم و با رؤسای واحد‌های دانشگاهی و کارشناسان حوزه‌های مربوطه نشستی در راستای شناسایی ظرفیت‌ها برگزار کنیم.

میرغیاثی تصریح کرد: ما بر اساس ظرفیت هر یک از واحد‌های دانشگاهی برنامه ریزی داریم تا بتوانیم وضعیت معیشتی و اقتصادی کارکنان و هیأت علمی دانشگاه آزاد استان مازندران را به درجه مطلوب و مقبول برسانیم.

وی همچنین درباره اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی با اشاره به برگزاری این اجلاسیه به منظور تشکیل جلسات گروه‌های مختلف آموزشی مانند گروه هنر و رسانه، تعلیم و تربیت و علوم اجتماعی،خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه بحث اقبال کم دانشجویان و خانواده‌ها به دانش‌های علوم اجتماعی بعنوان ضرورت مورد بررسی قرار گرفت ، زیرا در جامعه‌ای که در آن علوم انسانی رشد نکند و مبانی دانش انسانی مورد خدشه وارد شود، می‌تواند بر روی دیگر رشته‌ها هم تأثیرگذار باشد.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با گروه صنعتی زرنام
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با یک گروه صنعتی
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد