Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:22:39 GMT

زنجان؛ دومین استان در تولید سنگ‌های تزئینی

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۱۵۰۹

زنجان؛ دومین استان در تولید سنگ‌های تزئینی

ایسنا/زنجان نماینده مردم ماه‌نشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی گفت: زنجان دومین استان در تولید سنگ‌های تزئینی است.

مرتضی خاتمی ظهر امروز (۸ مردادماه) در آیین افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران، اظهار کرد: در استان زنجان ظرفیت تولید ۶۰۰ میلیون تن مواد معدنی وجود دارد و استان از این حیث رتبه دوازدهم کشور را به خود اختصاص داده است که در حال حاضر سالانه ۱۱ میلیون تن از این معادن برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۳۶ قلم ماده معدنی در استان زنجان برداشت می‌شود، به فرآوری و جلوگیری از خام‌فروشی این مواد ارزشمند تاکید کرد و افزود: زنجان، دومین استان در تولید سنگ‌های تزئینی است که می‌تواند ارزش‌افزوده خوبی را در تکمیل زنجیره تولید مشعشع کند.

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با استفاده از فناوری و دانش روز، بهره‌وری را ارتقا داد، عنوان کرد: یکی از معادن سنگ‌آهن ظرفیت قطعی ۴۵۰ هزار تن را دارد که ظرفیت اسمی آن ۸۰۰ هزار تن برآورد شده است.

خاتمی، به تنوع گونه‌های معدنی در استان اشاره کرد و گفت: در این منطقه مواد مختلفی همچون سرب، روی گچ و سنگ تراورتن استخراج می‌شود و استان زنجان تنها معدن بور کشور را در خود جای داده است.

این مسئول به آسفالت و بهسازی راه‌های منتهی به معادن تاکید کرد و افزود: آسفالت راه‌ها به‌ویژه در مسیر پهنه‌های معدنی رو به تخریب است و باید اذعان کرد که ۳۶۰ کیلومتر از راه‌های روستایی، روی آسفالت را به خود ندیدند.

خاتمی با اشاره به سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، تصریح کرد: در این سفر این موضوع بررسی شد که اکنون که نمی‌توانیم سهم ۴۰ درصدی از GDP بخش کشاورزی کشور داشته باشیم و این رقم، کاهش قابل توجهی نشان می‌دهد، انتظار بیشتری می‌رود که میزان برگشت درآمدهای استان افزایش یابد.

وی به مشارکت همگانی در توسعه و آبادانی منطقه تاکید و خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از ۸۲ باب آموزشگاه موجود در منطقه انگوران تخریبی است و باید همه دستگاه‌ها و حتی مردم و بخش خصوصی و واحدهای صنعتی و معدنی برای تامین فضای استاندارد و ایمن برای تحصیل فرزندان این سرزمین تلاش کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان صنایع معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی الله زمانی با بیان اینکه تاکنون ۶ واحد تولید نان کامل شروع کار کرده است، گفت: تولید نان کامل در ۸ واحد نانوایی سطح شهر زنجان و ۷ واحد دیگر در شهرستان‌های استان راه اندازی خواهد شد و به ۱۵ واحد نانوایی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه قیمت نان کامل فعلاً همان قیمت اولیه نان می‌باشد و تغییری نیافته است، افزود: تولید نان‌های فعلی که بر اساس استانداردهای سازمان ملی استاندارد تهیه می‌شود به قوت خود باقی خواهد بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: تولید نان کامل برای همه افراد جامعه ب خصوص بیمارانی که دارای فشار خون، دیابت، مشکلات گواراشی، افراد مبتلا به چاقی و … هستند مفید است.

زمانی با اشاره به اینکه در آرد کامل نه سبوس و نه جوانه گندم حذف نخواهد شد، گفت: مزایای بالایی برای استفاده از آرد کامل و نان کامل وجود دارد چراکه جوانه گندم منبع غنی از انواع ویتامین‌ها از جمله B و E است و سبوس نیز منبع غنی از فیبر بوده و برای افراد با بیماری دیابت، گوارشی و مادران باردار توصیه می‌شود.

کد خبر 6091511

دیگر خبرها

  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی