Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:44:22 GMT

پیام شریان اصلی صادرات و واردات البرز است

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۱۷۲۶

پیام شریان اصلی صادرات و واردات البرز است

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام روز چهارشنبه در گفت وگو با رسانه ها گفت: پیام با توجه به داشتن زیر ساخت های مناسب فرودگاهی ، مناسب ترین ظرفیت برای ارایه خدمات تخصصی در بخش کارگو( باری) را دارد که  فعالان بخش اقتصادی و تولیدی می توانند از این پتانسیل بالقوه  برای افزایش صادرات و تامین مواد اولیه مورد نیاز خود در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نادر ثناگو مطلق افزود: اکنون حدود ۳۰ منطقه ویژه اقتصادی در سطح کشور فعال است که پیام  با داشتن قابلیت هایی از جمله نزدیکی به پایتخت و برخورداری از فرودگاه بین المللی باری و مسافری مجموعه ای منحصر به فرد نسبت به سایر مناطق  محسوب می شود که در بخش هایی از جمله صادرات و واردات با هدف توسعه تولید و اشتغال توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند.
وی  با اشاره به پروازهای کارگو صورت گرفته از فرودگاه بین المللی پیام گفت:  سال گذشته با وجود تحریم های ظالمانه و شرایط اقتصادی کشور ،حدود ۱۸ پرواز کارگو(باری) شامل لوازم الکترونیکی و مایحتاج اساسی مردم  در این فرودگاه به زمین نشست .
وی اظهار داشت: این کالاها از  کشورهای قرقیزستان ، قزاقستان و امارات متحده عربی از طریق فرودگاه پیام وارد کشور شده اند.
ثناگو مطلق گفت: همچنین سال گذشته ۲ پرواز کمک های مردمی با هدف امداد رسانی به سیل زدگان از مبدا این فرودگاه به مقصد استان های خوزستان و لرستان اعزام شده است.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های بالای منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ، این فرودگاه آمادگی افزایش صادرات به تمام نقاط جهان را دارد، همچنین بنا به درخواست پرواز از سوی شرکت های بخش خصوصی، پیش بینی می شود که روند واردات و صادرات از فرودگاه بین المللی پیام امسال گسترش یابد.
ثناگو مطلق با اشاره به آغاز دوباره پروازهای خارجی(کارگو) از روز دوشنبه بیست و نهم تیرماه  ۹۹ از فرودگاه بین المللی پیام گفت: این پروازها که از اسفند سال گذشته با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت موقت به حالت تعلیق درآمده بودند، از روز دوشنبه بیست و نهم تیرماه از سرگرفته شد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در بخش دیگری از سخنان خود به صادرات و واردات از بخش گمرک مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام در چهار ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۱۱ میلیون دلار کالا در چهار ماهه نخست امسال از گمرک استان البرز مستقر در پیام صادر شده است.
ثناگو مطلق افزود: این کالاها به وزنی بیش از ۱۳۲ هزار کیلوگرم شامل مواد دارویی، بهداشتی، غذایی، صنعتی و بازرگانی و لوازم خانگی بوده است.
وی اضافه کرد: عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، چین، عمان، روسیه، سوریه، ترکیه، هند و آذربایجان، از جمله کشورهایی بودند که در چهار ماهه نخست امسال صادرات به آنها از طریق گمرک این استان صورت گرفته است.
ثناگو مطلق گفت: همچنین در همین مدت بیش از ۱۷۴ هزار کیلوگرم انواع کالا به ارزش ۱۳۶ میلیون و ۹۹۶ هزار دلار از طریق گمرک استان البرز مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام وارد کشور شده است.
وی ادامه داد: تجهیزات مخابراتی، لوازم الکترونیکی و کامپیوتری، کمپرسورهای برودتی، اجزا و قطعات لوازم خانگی کالاهایی هستند که در چهار ماهه گذشته از طریق گمرک این استان به کشور وارد شده است.
ثناگو مطلق گفت: چین، برزیل، امارات متحده عربی، رومانی، آلمان، ترکیه، هنگ کنگ، کنیا، فرانسه و هند کشورهایی هستند که واردات از مبدا آنها صورت گرفته است.

برچسب‌ها فرودگاه بین المللی پیام صادرات غیر نفتی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرودگاه بین المللی پیام صادرات غیر نفتی استان البرز فرودگاه بین المللی پیام صادرات غیر نفتی استان البرز فرودگاه بین المللی پیام فرودگاه بین المللی منطقه ویژه اقتصادی ثناگو مطلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی

فرودگاه بین المللی «آل مکتوم» دبی با ترمینال‌های جدید و ظرفیت پذیرایی از ۲۶۰ میلیون مسافر در سال به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل خواهد شد. طرح‌ها شامل ۴۰۰ گیت هواپیما، پنج باند و ارتباطات حمل و نقل عمومی بهبود یافته برای کاهش آثار آلایندگی کربن است.

به گزارش روزیاتو، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، به‌تازگی (۲۸ آوریل ۲۰۲۴) به طراحی نهایی پایانه‌های مسافربری جدید در فرودگاه بین المللی آل مکتوم چراغ سبز نشان داد.

کشور امارات در حال آماده‌سازی زمینه برای رشد هرچه بیشتر بخش هوانوردی دبی در ۴۰ سال آینده است.

طرح ۲.۵ میلیارد دلاری اولین استادیوم زیر آب جهان با سقف شیشه‌ای در دبی

فرودگاهی با بیشترین گنجایش در جهان

بیشتر مسافرینی که به دبی سفر می‌کنند به فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) وارد می‌شوند. این فرودگاه در سال ۲۰۲۳ تعداد ۸۶.۹ میلیون مسافر را به خود دید.

با این حال، دبی ورلد سنترال (DWC) که با نام فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم نیز شناخته می‌شود، به سرعت در حال رشد به‌عنوان یک مرکز مهم مسافری و باری است. با تایید طرح‌های نهایی و ساخت و ساز در حال انجام، وضعیت فرودگاه DWC رفته رفته تکامل خواهد یافت.

حاکم دبی فاش کرد که پنج ترمینال مسافربری که برای ساخت آن‌ها بودجه ۱۲۸ میلیارد درهمی (۳۵ میلیارد دلاری) در نظر گرفته شده است، در نهایت ظرفیت مسافری فرودگاه را به ۲۶۰ میلیون نفر در سال افزایش می‌دهد که درنهایت عنوان «بزرگترین گنجایش جهان» را برایش به ارمغان خواهد آورد.

او همچنین اشاره کرد که فرودگاه DWC پنج برابر بزرگتر از فرودگاه بین المللی فعلی دبی خواهد بود و قرار است طی ۱۰ سال به تدریج تمام فعالیت‌ها از DXB به تاسیسات جدید انتقال یابد.

بر اساس این اطلاعیه، فاز اولیه این پروژه قرار است در همین بازه زمانی تکمیل شود و ظرفیت پذیرش ۱۵۰ میلیون مسافر در سال را دارد.

۴۰۰ گیت هواپیما

دبی چشم‌انداز‌های بلندپروازانه‌ای برای فرودگاه DWC خود دارد. با برنامه‌ریزی برای ساخت ۴۰۰ گیت هواپیما، پنج باند موازی، یک سیستم جابجایی خودکار برای مسافران، و یک مرکز حمل و نقل یکپارچه، این فرودگاه آماده است تا شاهد توسعه چشمگیری باشد.

پیش‌بینی می‌شود که این فرودگاه در مجموع ۷۰ کیلومتر مربع مساحت داشته باشد و سالانه ظرفیت حمل ۱۲ میلیون تن بار را خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد