Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت استرالیا با مهم توصیف کردن روابط کانبرا و پکن، پیشنهاد آمریکا برای گشت‌زنی در دریای جنوبی چین را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت استرالیا سه‌شنبه شب پیشنهاد آمریکا برای گشت‌زنی مشترک در منطقه تخت منازعه دریای جنوبی چین را رد کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، «ماریس پین» وزیر امور خارجه و «لیندا رینولدز» وزیر دفاع استرالیا در دیدار با همتایان آمریکایی خود در واشنگتن، بر ادعای «تهدیدات چین دراقیانوس هند و آرام» تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف با انتقاد از تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ در چین، پکن را به نادیده گرفتن چارچوب «یک کشور دو نظام» در این منطقه خودمختار متهم کردند. همچنین بر اهمیت جایگاه تایوان و حمایت از آن در مجامع بین‌المللی تأکید کرده و حق مالکیت چین بر دریای جنوبی چین و جزایر آن را رد کردند.

مقامات استرالیا و آمریکا با اشاره تلویحی به پکن، توقف حملات سایبری و نقض مالکیت معنوی شهروندان و مقابله با عوامل آن را خواستار شده و مدعی شدند تأمین نسل پنجم اینترنت از کشورهای خارجی تهدیدی برای امنیت ملی و زیرساخت‌های کلیدی محسوب می‌شوند.

همچنین مقامات دو کشور بر لزوم اتحاد کشورهای عضو گروه «آسه‌آن»  در مبارزه علیه تروریسم و مقابله با شیوع ویروس کرونا تأکید کردند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، پین و رینولدز در دیدار با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا، درخصوص «افزایش همکاری‌های دریایی» در دریای جنوبی چین و اقیانوس هند به توافق رسیدند.

با این حال، مقامات استرالیا علی رغم ابراز «نگرانی عمیق» از تهدیدات چین در بیانیه مشترک با طرف آمریکایی، شرکت در گشت‌زنی مشترک با نیروی دریایی آمریکا در دریای جنوبی چین را رد کرده و بر لزوم عدم لطمه زدن بر روابط حیاتی کانبرا-پکن تأکید کردند.

پین در این باره گفت: «قرار نیست بر روی همه چیز توافق داشته باشیم و این بخشی از روابط احترام آمیز محسوب می‌شود. روابط استرالیا و چین اهمیت بالایی دارند و ما قصد نداریم به آن لطمه وارد کنیم. کاری نمی‌کنیم که با منافع ما در تضاد باشد».

رینولدز نیز در جمع خبرنگاران گفت: «رویکرد ما ثابت خواهد ماند و به عبور و مرور در این منطقه بر اساس قوانین بین‌المللی ادامه خواهیم داد».

دولت‌های پیشین استرالیا ناو‌هایی را به سمت دریای چین جنوبی هدایت می‌کردند، اما به ۱۲ مایلی مناطقی که پکن بر آنان حق حاکمیت دارد نزدیک نمی‌شدند. با این حال روز شنبه دفتر نمایندگی استرالیا در سازمان ملل طی بیانیه‌ای مدعی شد که هیچ مبنای قانونی برای ادعای حق ارضی در دریای چین جنوبی وجود ندارد.

مناطق مورد منازعه در دریای چین جنوبی مورد ادعای پنج کشور از جمله چین است. در حال حاضر چین بخش عمده‌ای از این مناطق را تحت کنترل خود دارد. چین با ایجاد پایگاه‌های نظامی در جزایر دریای چین به تقویت موضع خود در آن پرداخته است. پکن اعلام کرده است که این پایگاه‌های نظامی کاملا دفاعی هستند.

آمریکا با ارسال منظم ناوشکن‌ها و ناو هواپیمابرهای خود در تلاش است تا سیطره دریایی چین بر این مناطق مورد منازعه را به چالش بکشد. پکن بارها این اقدام آمریکا را تحریک آمیز توصیف کرده و از آمریکایی‌ها خواسته تا آب‌های منطقه را ترک کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چین استرالیا آمریکا ماریس پین وزیر امور خارجه استرالیا دریای جنوبی چین دریای چین چین را رد گشت زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • فیلیپین: از تجهیزات تهاجمی علیه چین استفاده نخواهیم کرد
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • چین برای اولین بار توافقنامه ادعایی 2016 دریای چین جنوبی با فیلیپین را منتشر کرد
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • نماهنگ/شریک جرم