Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: عدم تامین مواد اولیه مانع استفاده از تمام ظرفیت معدنی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، خداد قریب‌پور معاون وزیر صمت به همراه وجیه‌الله جعفری مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران امروز برای افتتاح معدن زیر زمینی سولفوره انگوران وارد استان زنجان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجیه‌الله جعفری، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در این بازدید با اشاره به اینکه اشتغال مستمر در استان و شهرستان دندی مد نظر است اظهار داشت: با آغاز به کار معدن زیر زمینی سولفوره انگوران میزان اشتغال در این معدن دو برابر می‌شود.

وی افزود: طبق اطلاعات موجود طرح جامع صنعت و معدن، حدود 85 معدن سرب و روی در کشور وجود دارد و در حال بهره‌برداری است.

برداشت سالیانه 11 میلیون تن ماده معدنی از معادن استان زنجان/ بازگشت سرمایه به زنجان باید افزایش یابدشهرک صنعتی معدنی نمک و فرآورده‌های معدنی در آران و بیدگل ایجاد می‌شودبرنامه ساخت 700 دستگاه ماشین آلات راه سازی مورد نیاز شرکت های معدنی توسط هپکو

این مسئول میزان ذخیره کانسنگ کشور را 212 میلیون تن اعلام کرد و گفت: حدود 12.1 درصد از ذخایر موجود فلز محتوا است که شناسایی شده است.

جعفری میزان تولید شمش روی در جهان را 13.2 میلیون تن اعلام کرد و افزود: چین با 45 درصد بیش‌ترین میزان تولید را دارد اما استرالیا دارای بیش‌ترین میزان ذخایر است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در کشور ایران 208 هزار تن به عبارتی 2 درصد روی موجود است اما ظرفیت اسمی ایجاد شده در حدود 460 هزار تن است که به دلیل نبود مواد اولیه تنها از 208 هزار تن آن استفاده می‌شود.

وی با بیان این‌که معدن سرب ‌و روی انگوران زنجان تامین‌کننده مواد اولیه کارخانه‌های تولید کننده شمش سرب و روی است تصریح کرد: عدم تامین مواد اولیه مانع از استفاده از تمام ظرفیت‌های معدنی موجود می‌شود.

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به این که تولید سرب در جهان 4.7 میلیون تن است گفت: ایران 197 هزار تن تولید سرب دارد و ظرفیت اسمی 940 هزار تن است اما از 45 درصد این ظرفیت استفاده می‌شود و استفاده کامل از آن نیازمند تامین مواد اولیه است.

این مسئول با اشاره به این که معدن انگوران زنجان در سال 1301 به بهره‌برداری رسیده است خاطرنشان کرد: میزان مواد معدنی استخراج شده این معدن 17.5 میلیون تن است اما ذخیره اولیه ان 22 میلیون تن بوده است با این وجود باید در حال حاضر حدود 3.5 میلیون تن ذخیره باقی مانده باشد اما در حال حاضر 3.2 میلیون تن ذخیره در معدن روباز و 206 میلیون تن در معدن زیر زمینی این معدن موجود است.

وی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری ریالی در معدن زیرزمینی سولفوره انگوران یک هزار و 259 میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری ارزی یک‌میلیون و 290 هزار  یورو است که برای 500 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ ع

R7707/P/S6,59/CT11 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ چگونه از خطر ابتلا به کووید-۱۹ در امان بمانیم+ پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی ۲ نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اجرایی می‌شود / واریز پاداش بازنشستگان قبل از اتمام ماه آینده ۳ گزارش ویدئویی | چرا جوانان ازدواج نمی‌کنند؟ ۴ کل اراضی قله دماوند به نام دولت سنددار شد / یک سانتی متر از اراضی این منطقه وقف نیست ۵ گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از آتش‌سوزی تانکرهای حمل سوخت در کرمانشاه به همراه جزئیات و علت حادثه +‌ فیلم ۶ وعده رئیس‌جمهور برای توسعه پتروشیمی خراسان منتفی شد/ تیم‌داری صنایع ‌معنایی ندارد+ فیلم ۷ قطب صنعتی ایران محروم از صنایع تبدیلی کشاورزی/ وقتی محصولات کشاورزی استان مرکزی دور‌ریز می‌شود+ فیلم ۸ حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی استان بوشهر ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافت مهمترین اخبار استانها ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌‌ به اکتشافات معدنی / شتاب در استخراج معا‌دن "سرب، روی، آهن، مس، منگنز و کرومیت" گزارش ویدئویی| وقتی مردم پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند / ICU ‌نقطه‌‌ پایان مبتلایان به کرونا کشف محموله سنگین مواد مخدر در منطقه "جون‌آباد" / هلاکت ۲ سوداگر مرگ و دستگیری ۲ قاچاقچی‌ دادستان آذرشهر: ۳ پرونده فساد اداری ‌در آذرشهر کشف شد‌ مهمترین اخبار تسنیم دومین روز رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه|حملات گسترده موشکی و پهپادی علیه اهداف در خلیج‌فارس/ شلیک موشک‌های بالستیک از عمق زمین گزارش| چرا آمار کرونا در کشور افزایش یافت؟/ از دوراهی سلامت و معیشت تا کلاف سردرگم ماسک و طرح ترافیک وزیر بهداشت: می‌‌خواهیم الگوی جهانی برای زنده نگه داشتن یاد امام حسین (ع) ارائه کنیم گزارش| آشفته‌بازارِ اصلاح‌طلبان پیش از انتخابات ۱۴۰۰/ تلاش برای فرار از کارنامه دولت روحانی و مجلس دهم نقش معادله «جنگ اعصاب» در رسوایی جدید ارتش اسرائیل؛ وقتی حزب‌الله صهیونیست‌ها را به گریه می‌اندازد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تامین مواد اولیه ترین اخبار میلیون تن هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران،  نمایندگانی از ۱۰۰ کشور ‌دنیا و بیش از ۲ هزار تجار خارجی حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس علی آبادی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نشستی با اصحاب رسانه درباره ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه) اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه در راستای تحقق شعار سال و توسعه صادرات و ارزآوری است.

وی افزود: قصد ما اول از برگزاری این نمایشگاه، معرفی دستاوردها به کشورهای دیگر و اعلام آمادگی تعامل با سایر کشورهاست بعضی از این کشورها تولیدات ما را نمی‌شناسند و باور نمی‌کنند که این محصولات تولید داخل باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کشورهایی شریک تجاری ما هستند که از ما کالا بخرند ما به آنها کالا خواهیم فروخت، ضمن اینکه بسیاری از بازارها برای ما وجود دارد که ما به دنبال اصلاح مقاصد صادراتی هستیم.

علی آبادی بیان داشت: عده‌ای در بازار رقابت، اخباری را در فضای مجازی منتشر می‌کنند در حالی که با این اقدام در میدان کسی بازی می‌کنند که به نفع کشور نیست.

وی با اشاره به نامگذاری شعار اقتصادی سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: رهبری پنج سال متوالی است که به موضوع تولید پرداخته‌اند که تولید کافی نیست و امسال بر جهش تولید تمرکز کردند و امسال بر جهش تولید با مشارکت مردم پرداختند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: کم و کاستی‌هایی از بعد از انقلاب تا کنون وجود دارد که باید رفع شود هر چند اقداماتی در این عرصه صورت گرفته است. برای تحقق جهش تولید هر کاری انجام دهیم کامل نیست و حدی بر اقدامات این موضوع وجود ندارد و نیازمند یک نقشه راه است.

علی آبادی اولین موضوع تحقق شعار را بحث تأمین ارز عنوان کرد و گفت: با اختصاص ارز بایستی نیازهای تولید را رفع کرده و صادرات را توسعه دهیم که این نمایشگاه همسو با تحقق شعار سال است.

وی عنوان کرد: اولویت تحقق ارز به شرکت‌هایی است که ارزآوری بیشتری برای کشور داشته باشد و در جهت تحقق شعار سال اقدام به صادرات کنند. اگر شرکتی بر ساخت داخل تمرکز داشته باشد می‌تواند از ابزارها و خدمات وزارت صمت بهره مند شود اگر هر شرکتی ارز کمتر و بهره‌وری بیشتری را با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان داشته باشد در اولویت هستند این امر توسط دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت صمت رصد می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، تکمیل سرمایه گذاری‌های ناقص و راه اندازی بنگاه‌های ناقص از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه بیان کرد.

علی آبادی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل در تحقق شعار سال استفاده از مشارکت مردم در سرمایه گذاری گفت: باید بتوانیم از سرمایه‌های خرد مردم استفاده کنیم و پتانسیل‌های بزرگ را ایجاد کنیم.

وی افزود: صندوق‌های پروژه را برای طرح‌ها ایجاد و از مشارکت مردم استفاده کنیم در همین راستا به دنبال ایجاد سازوکارها هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توسعه بازارهای صادراتی گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های تولید نبود بازار برای کالاهای تولیدی است در همین راستا یکی از اقدامات ما بازار خارج از مرزهاست.

علی آبادی افزود: بسیاری از کالاهایی با کیفیت بدتر و قیمت ارزان‌تر از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود که این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی از برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این راستا از روش‌های نوین و فناورانه استفاده خواهیم کرد. نمایشگاه‌های هدف صادراتی را در کشورهای همسایه برگزار خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کشورهای آفریقایی یک اقیانوسی از فرصت‌های بی نظیر است گفت: فرصت برای پیمانکاران در حوزه زیرساخت‌ها زیاد است و به خاطر کشت فراسرزمینی برای انتقال تکلونوژی است.

علی آبادی گفت: تداوم و پایداری در ارتباط‌ها و مشارکت‌های تجاری برقراری اصل برد برد است باید تکنولوژی، سرمایه گذاری و شغل را به کشورهای آفریقایی ببریم. ‌

کد خبر 748731

دیگر خبرها

  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن