Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، گفت: اقشار مختلف جامعه باید ضمن حفظ هوشیاری خود، از ورود افراد فالگیر، رمال و دعانویس به منازل خود جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،سرهنگ "کاووس محمدی"  اظهار داشت: یکی از روش‌هایی که کلاهبرداران از عدم آگاهی شهروندان سوء استفاده کرده و پول‌های کلانی را از آنها کلاهبرداری می کنند؛ دعانویسی، رمالی، طالع بینی، طلسم، فال قهوه و موضوعاتی مشابه این عناوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: شیادان به بهانه‌های رفع بیماری، گرفتاری، مشکلات خانوادگی و بخت گشایی به درب منازل شهروندان مراجعه می‌کنند و خود را فردی دارای قدرت‌های خارق العاده و توانایی‌های معنوی معرفی می کنند و با فریب افراد و استفاده از روش هایی از قبیل تعریف از خود، تهدید فرد به استفاده از قدرت‌های جادویی و دادن اطلاعات کذب و دروغ زمینه جلب اعتماد وی را طرح ریزی و علاوه بر سرقت وسایل منازل؛ از شهروندان پول هایی گاه به مراتب کلان درخواست می کنند. این مقام انتظامی با بیان اینکه اقشار مختلف جامعه باید ضمن حفظ هوشیاری خود از ورود افراد فالگیر، رمال و دعانویس به منازل خود جلوگیری کنند، تصریح کرد: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که افراد رمال و فالگیر هیچ کمکی برای رفع مشکلات، بیماری‌ها و گرفتاری‌های خانواده‌ها نکرده و هدف آنها کسب درآمد از طریق فریب مردم بوده و چه بسا زمینه ساز مشکلات و گرفتاری‌های دیگری برای خانواده‌ها خواهند شد. سرهنگ "محمدی" تاکید کرد: شهروندان با تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی، راه سوء استفاده و سودجویی را از این کلاهبرداران گرفته و به تبلیغاتی که از طریق مردم و فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکرده و فریب نخورند. معاون اجتماعی پلیس فارس از شهروندان خواست ضمن جدی گرفتن هشدارهای پلیس، به هیچ وجه به افرادی که هویت واقعی آنها را نمی‌شناسند اعتماد نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، سریعاً مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس 110 با ماموران انتظامی در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رمال دعانویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ لحظه ورود پلیس از پنجره طبقه دوم دانشگاه کلمبیا

به گفته اریک آدامز، شهردار نیویورک و مقامات محلی پلیس اعلام شد این ساختمانی است که معترضان در بحبوحه تشدید تظاهرات حامی فلسطین در آن مستقر بودند.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • حمله مسلحانه به هنگ مرزی | یک مرزبان در کردستان به شهادت رسید
  • عکس/ لشکرکشی پلیس آمریکا به داخل دانشگاه کلمبیا
  • فیلم| ورود نردبانی پلیس به ساختمان دانشگاه کلمبیا
  • فیلم/ لحظه ورود پلیس از پنجره طبقه دوم دانشگاه کلمبیا
  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • قدردانی شهروندان آزادشهر و گالیکش از پلیس برای اجرای طرح نور
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • اقدام به موقع واحد پلیس برای نجات جان شهروندان
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد