Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دامون افکاری در جلسه مشترک کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی بیرجند با موضوع آشنایی فعالان اقتصادی استان با بازار کشور اسپانیا بیان کرد: مشاوره به شرکت‌های ایرانی در صادرات از جمله رسالت‌های شرکت پرسیانول است.

وی با بیان اینکه تاکید ما هم بر کالاهایی که تاکنون به عنوان کالای کلاسیک ایران شناخته نشده، است، گفت: در این سفر کالاهایی جدید در سبد صادراتی قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رابط سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا ادامه داد: خراسان جنوبی هم دارای کالاهایی با قدرت صادراتی بالا بوده که اسپانیا از دیگر جاها وارد می‌کند.

افکاری با اشاره به موقعیت جغرافیایی اسپانیا بیان کرد: اسپانیا کشوری دموکراتیک در جنوب غرب اروپا قرار دارد.

وی با بیان اینکه گردشگری اسپانیا را با نفت ایران مقایسه می‌کنیم، اظهار کرد: اولین درآمد این کشور بر روی گردشگری و بعد کشاورزی است.

سهم ایران در صادرات اسپانیا دو صدم درصد است

افکاری با بیان اینکه این کشور آثار تاریخی و فرهنگی غنی داشته و با اقلیمی بسیار مطلوب در کشورهای شمال اروپا است، افزود: اقتصاد اسپانیا بیشتر بر پایه ارائه خدمات است.

وی با بیان اینکه تولیدات صنعت اسپانیا در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۲۱ میلیارد دلار است، افزود: ۷۰ درصد از این تولیدات در بخش‌های مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، زغال سنگ، فرآورده‌های نفتی تصفیه شده، محصولات شیمیایی و دارویی، تجهیزات حمل و نقل و محصولات فلزی است.

افکاری واردات اسپانیا در سال ۲۰۱۹ را بیش از ۳۷۸ میلیارد دلار دانست و گفت: بیشترین حجم واردات با ۱۳.۷۸ درصد در سوخت‌های معدنی، روغن‌ها و محصولات تقطیر بوده است.

وی با بیان اینکه سهم ایران در صادرات اسپانیا در سال ۲۰۱۹، دو صدم درصد بوده است، گفت: چین و کشورهای آسیایی ۲۱.۷ درصد از سهم واردات کل اسپانیا را تشکیل می‌دهند.

رابط سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا با اشاره به واردات اسپانیا از افغانستان در سال ۲۰۱۹ بیان کرد: واردات اسپانیا طی این مدت از کشور افغانستان به ارزش ۱۹۷۸ هزار دلار بوده است.

افکاری با اشاره به حجم صادرات ایران و حجم صادرات و واردات اسپانیا در سال ۲۰۱۹ بیان کرد: ارزش صادرات زعفران ایران حدود ۸۲ میلیون دلار معادل ۱۶۶ تن بوده است.

وی ادامه داد: ارزش صادرات زعفران اسپانیا حدود ۴۷ میلیون دلار معادل ۲۸۷ تن بوده و ارزش واردات آن حدود ۳۲ میلیون دلار معادل ۵۴ تن، که ۴۴ تن آن از ایران بوده است.

افکاری بیان کرد: زعفران برای صادرات حداقل از یک کیلو به بالا به صورت بسته بندی شده یا فله‌ای با انجام کلیه امور گمرکی و تحویل در گمرک کشور مقصد امکان پذیر است.

بررسی مشکلات صادرات زعفران

مدیرعامل شرکت پرسانیول و مشاور شرکت‌های ایرانی و رابط سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا بیان کرد: برگشت ارز حاصل از صادرات، نوسانات شدید قیمت ارز و عدم ثبات قیمت زعفران از جمله چالش‌های پیش روی صادرات این محصول است.

وی عدم شناخت از بازار مقصد، عدم تحویل به موقع بار، عدم تطبیق با استانداردها و آزمایش‌های بین‌المللی و زبان ارتباط را از دیگر چالش‌های موجود دانست.

افکاری بیان کرد: بسته بندی در خاک اسپانیا تحت برند ثبت شده بین‌المللی، داشتن انبار موجودی جهت کاهش زمان تحویل و داشتن مکانیزم مالی جهت دریافت پول از جمله پیشنهادهای موجود برای صادرات زعفران است.

وی با بیان اینکه حجم گیاهان دارویی در سال ۲۰۱۹ حدود ۹۶ میلیون دلار به ارزش ۲۵ هزار تن بوده است، گفت: گیاهان دارویی خراسان جنوبی باید به دیگر کشورها معرفی شود.

افکاری با اشاره به اهداف شرکت بیان کرد: تلاش می‌کنیم ایران به ویژه استان‌های شرقی با ورود به بازار اسپانیا و همکاری تجاری با این کشور بتواند سهمی از بازار وارداتی آن کشور را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: به علت نزدیک بودن مرز شرق ایران به افغانستان و وجود درگاه ارتباطی مناسب چابهار بتوان از این طریق ارتباط را جهت صادرات به اسپانیا تسهیل کرد.

خبری خوش برای شرکت‌های دانش بنیان

رابط سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا با اشاره به اهداف سفر خود به خراسان جنوبی بیان کرد: معرفی موقعیت‌ها و مراودات تجاری بین اسپانیا و ایران با اولویت استان‌های شرقی به ویژه خراسان جنوبی از جمله اهداف سفر به این استان بوده است.

وی ادامه داد: در قالب برگزاری نشست مشترک با فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی بیرجند سعی کردیم نقاط مشترک واردات اسپانیا بررسی کرده و با کالاهای موجود در استان‌های شرقی به ویژه خراسان جنوبی تطبیق دهیم.

افکاری بیان کرد: علاوه بر زعفران و کالاهایی که به صورت کلاسیک وارد اسپانیا می‌شود، به دنبال کالاهای جدیدی هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به بازارهای اسپانیا دسترسی پیدا کنند، گفت: کارگزاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اسپانیا راه اندازی شده است و حمایت‌هایی مالی از شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: بررسی مشکلات و راهکارهای صادرات زعفران و گیاهان دارویی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه تا حجم روابط بین‌المللی شرکت‌های خراسان جنوبی با اسپانیا افزایش یابد.‌

افکاری ادامه داد: بیرجند به عنوان شرقی‌ترین مرکز استان خراسان جنوبی می‌تواند کانال و کریدوری برای صادرات و واردات ارتباط اسپانیا و افغانستان باشد.

کد خبر 4985956

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی بیرجند تجارت بیرجند ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج بیرجند مجلس شورای اسلامی عید سعید قربان اسپانیا در سال ۲۰۱۹ واردات اسپانیا صادرات زعفران خراسان جنوبی میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید