Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی در جمع خبرنگاران، با تبریک اعیاد قربان و غدیر و همچنین گرامیداشت روز عرفه، اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برنامه‌های متنوعی برای این ایام مبارک تدارک دیده است.

وی افزود: در روز عرفه، دعای شریف عرفه در جوار مطهر امام زادگان (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای آزاد و صحن امام زادگان به ویژه امام‌زاده سید حمزه و عون بن علی به صورت باشکوه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده برای عید غدیر گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در برگزاری مراسم داریم، اقدام به راه‌اندازی کاروان‌های شادی و همچنین تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی ویژه غدیر خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از برگزاری جشن ازدواج سادات به صورت محدود خبر داد و افزود: در حوزه معیشتی و ازدواج جوانان نیز برنامه‌هایی داریم و جشن ازدواج سادات با همکاری بعضی سازمان ها به صورت محدود در ایام غدیر برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری شب شعر غدیر در فضای آزاد امام‌زادگان با همکاری جامعه سادات، اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در قالب جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی در استان برگزار می شود.

دعای عرفه فردا مصادف با نهم ذی الحجه پس از نماز عصر خوانده می شود.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه عید سعید غدیرخم آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه عید سعید غدیرخم آذربایجان شرقی سازمان اوقاف و امور خیریه عید سعید غدیرخم آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی عزادار صادق آل محمد

 مردم مومن استان آذربایجان شرقی دیشب و امروز در بخش‌ها و شهر‌های مختلف آیین‌های عزاداری سالروز شهادت مظلومانه ششمین خورشید آسمان ولایت و امامت را در مکان‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها و خیابان‌های شهر برپا کردند.

عزاداران صادق آل محمد (علیه السلام) با تشکیل دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی و همچنین مرثیه خوانی در مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) اشک ماتم ریختند.

در تبریز هم مراسم عزاداری و سینه زنی به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) در مساجد و خیابان‌ها برگزار شد.

امام جعفر صادق (علیه السلام) رئیس مذهب تشیع در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه به دنیا آمدند و در ۲۵ شوال ۱۴۸ هجری قمری در ۶۵ سالگی در مدینه توسط خلیفه عباسی منصور دوانیقی ملعون مسموم و شهید شدند.

ایشان به مدت ۳۴ سال (۱۱۴ تا ۱۴۸ ه. ق) امامت شیعیان را بر عهده داشتند و مورخان شمار شاگردان و راویان این امام بزرگوار را ۴۰۰۰ نفر دانستند بیشتر روایات اهل بیت (علیهم السلام) از امام صادق (علیه السلام) است و از این رو مذهب شیعه را مذهب جعفری هم می‌گویند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • هیئت عزاداری سادات محله فروشان به مناسبت سالروزشهادت امام صادق(ع)
  • آذربایجان شرقی عزادار صادق آل محمد
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • آذربایجان شرقی عزادار صادق آل محمد(ع)