Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، واحد سرمایه گذاری بانک مرکزی چین در گزارشی اعلام کرد: پکن باید با افزایش استفاده از شبکه پیام رسانی مالی بومی برای تراکنش‌های بانکی در چین، هنگ کنگ و ماکائو برای مقابله با تحریم‌های احتمالی آمریکا آماده باشد.


به گزارش خبرگزاری رویترز ، این خبرگزاری پیشتر در این ماه اعلام کرد وام دهندگان دولتی چین با پیش بینی تصویب قانونی در آمریکا که بانک‌های خدمات دهنده به مجریان قانون امنیت ملی هنگ کنگ را مجازات می‌کنند، در حال بررسی طرح‌های اضطراری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این گزارش آمده است: استفاده بیشتر از " سامانه پرداخت بین بانکی فرامرزیِ" چین به جای استفاده از سامانه سوئیفت مستقر در بلژیک،  موجب کاهش به خطر افتادن اطلاعات پرداخت‌های جهانی چین به آمریکا هم می‌شود.

در این گزارش همچنین اقدامات بالقوه‌ای که اتخاذی از سوی آمریکا علیه بانک‌های چینی بررسی شده اند. قطع دسترسی بانک‌های چینی به سرویس پیام رسان مالی سوئیفت یکی از این اقدامات است. سوئیفت یک شبکه مهم است که بانک‌ها در سراسر جهان از آن برای انجام تراکنش‌های مالی استفاده می‌کنند.

این گزارش در بحبوحه روابط رو به وخامت چین و آمریکا، دو اقتصاد بزرگ جهان، تهیه شده و به این موضوع اشاره دارد که وارد کردن ضربه خوب به دشمن ما را در برابر صد‌ها ضربه دشمن مصون نگه می‌دارد. 
 
چین استفاده از سامانه خود برای تسویه حساب‌های مالی را سال ۲۰۱۵ برای بین المللی کردن استفاده از یوآن آغاز کرد.

سامانه چین که تحت نظارت بانک مرکزی این کشورقراردارد سال ۲۰۱۹، ۱۳۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون یوان (۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار) در روز را تسویه کرده است این تسویه حساب‌های مالی با شرکت ۹۶ کشور و منطقه انجام شدهاند.

این گزارش اعلام کرد اگر آمریکا با اتخاذ اقدامات شدید مانع دسترسی برخی شرکت‌های چینی به تسویه حساب‌های دلاری شود پکن نیز باید اقداماتی را برای مقابله با دلار آمریکا انجام دهد.

در این گزارش همچنین توصیه شده است چین باید قانونی شبیه قانون مسدود کننده اتحادیه اروپا تدوین کند. این قانون به اتحادیه اروپا امکان می‌دهد به روابط اقتصادی و تجاری با ایران کشوری که هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است ادامه دهد.

یکی از کارکنان ارشد مالی شرکت هواوی چین بزرگترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی اکنون باخطر استرداد از کانادا به آمریکا روبرو است. او به کلاهبرداری بانکی به سبب گمراه کردن بانک اچ اس بی سی درباره رابطه هواوی با یک شرکت فعال در ایران متهم شده است. این وضعیت بانک اچ اس بی سی را در خطر روبرو شدن با جریمه‌ها و مجازات‌ها به سبب نقض تحریم‌های آمریکا قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خروج از سوئیفت بانک مرکزی چین تعاملات بانکی تحریم های آمریکا بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۳۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد

وال استریت ژورنال گزارش داد که واشنگتن در حال تهیه پیش‌نویس طرح تحریم بانک‌های چینی تسهیل‌کننده رابطه با روسیه است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه پرشمارگان آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ایالات‌متحده در حال تهیه پیش‌نویس تحریم‌ها علیه برخی بانک‌های چینی برای قطع دسترسی آن‌ها به سیستم مالی جهانی است. گفته می‌شود واشنگتن با این اقدام قصد دارد چین را از حمایت روسیه برحذر دارد.

در گزارش این روزنامه آمده است: در حالی که آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا قرار است این هفته به چین سفر کند، این سوال مطرح شده که آیا اقدام تهدیدآمیز جدید واشنگتن می‌تواند روابط تجاری چین و روسیه را خدشه دار کند.

بلینکن روز جمعه نیز در اظهاراتی مدعی شده بود که چین قطعات لازم برای ساخت تسلیحات روسیه را فراهم می‌سازد. وی ضمن بیان این ادعاها، پکن را به دلیل آنچه که تامین قطعات حیاتی برای تسلیحات روسیه دانست، عامل اصلی جنگ مسکو در اوکراین خواند.

در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی فشار را بر چین افزایش داده و هشدار داده‌اند که واشنگتن آماده است تا علیه بانک‌های چینی که داد و ستد کالا‌های با کاربرد غیرنظامی و نظامی را تسهیل می‌کنند، اقدام کند.

دیگر خبرها

  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟