Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@02:21:13 GMT

دسته‌های سقایی در همدان احیا شود/

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۳۵۲۶

دسته‌های سقایی در همدان احیا شود/

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه پروتکل‌های برگزاری مراسم محرم توسط ستاد ملی و ستاد استانی آماده شده است گفت: باید به سمت احیای دسته‌های سقایی پیش رویم.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه سرگروهان حلقات صالحین استان همدان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تاکید بر لزوم ارزیابی موفقیت‌ها در ارائه گزارش‌ها اظهار کرد: معیار سنجش موفقیت در حلقه صالحین این است که ببینیم اگر این مجموعه نبود چه اتفاقی رخ نمی‌داد و با وجود آن چه دستاوردی را به دست آورده‌ایم؟

وی با بیان اینکه نیازمند تدوین سند بومی برای استان و شهرستان‌ها هستیم گفت: به عنوان مثال با طراحی برنامه یک ساله صالحین، در پایان هر ماه و یا سال میزان موفقیت در تحقق بخشیدن به آن سند را می‌توان مشاهده و ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به شرایط موجود در کشور پس از شیوع کرونا، عنوان کرد: در شرایط فعلی که حلقات صالحین به دلیل بسته بودن فضای پایگاه برگزار نمی‌شود بهتر است که این جلسات را در فضای باز و با رعایت تمام پروتکل‌ها انجام دهیم.

وی افزود: انجام این کار در محیط‌های باز همچون پارک‌ها هم نشاندهنده توجه ما به رعایت نکات بهداشتی است و هم می‌تواند برای بسیاری از افرادی که در آن محیط حضور دارند جذبه‌ای برای شرکت در جلسات ایجاد کند.

شعبانی تقویت معنویت در جامعه را از طریق اجتماع دانست و بیان کرد: امروز با عادت‌های اجتماعی جدیدی مواجه شده‌ایم و از آنجایی که به دلیل این ویروس تجمع برگزار نمی‌شود باید تدبیری برای جلوگیری از آسیب به معنویت و دین مردم اندیشیده شود.

وی برگزاری جلسات با تعداد نفرات کمتر از ۱۰ نفر را یکی از راهکارهای برگزاری مراسم و جلسات صالحین عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در این ایام مورد استقبال مردم قرار گرفت، گروه‌های سرودخوانی خیابانی بود که در اعیاد غدیر و قربان هم می‌توان از ظرفیت آنها در سطح شهر استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم اشاره کرد و گفت: پروتکل‌های برگزاری مراسم محرم توسط ستاد ملی و ستاد استانی آماده شده است و خوب است که در این برنامه‌ها به سمت احیای دسته‌های سقایی پیش رویم و از همان روز اول با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری در فضای باز، مراسم مذهبی و عزاداری با عظمتی را برپا کنیم.

وی خواستار مدیریت در نحوه توزیع نذورات و قربانی‌ها در ایام پیش رو شد و بیان کرد: متاسفانه بسیاری از مردم در این ایام از نظر اقتصادی آسیب دیده‌اند که بهتر است با مدیریت قربانی‌های عید قربان و نذورات ایام محرم آنها را به سمت فقرا و جامعه آسیب دیده از شیوع کرونا سوق دهیم.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: مراسم محرم نماینده ولی فقیه در استان همدان عزاداری حسینی حلقه صالحین برگزاری مراسم استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در ارومیه

دریافت 47 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر مراسم باشکوهی با حضور بانوان ارومیه‌ای برگزار شد.

کد خبر 6100458

دیگر خبرها

  • برنامه‌های دهه کرامت با حضور پرچم متبرک و خادمین حرم در همدان
  • دومین همایش به رسم سقایی در تبریز
  • مس سونگون از شکست برابر سایپا گریخت/ توقف آریو برابر دریا بابل
  • لیگ دسته یک کشتی فرنگی قرعه‌کشی شد
  • برگزاری مراسم ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در ارومیه
  • خدمات‌رسانی مترو در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب
  • برگزاری مراسم «سه شنبه های شهدایی» در ایلام
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان