Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به تماس‌های هفتگی خود با وزیر امور خارجه آمریکا درباره طرح معامله قرن، گفت در حال حاضر دیگر هیچکسی درباره طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری صحبت نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم گذشت چهار هفته از تاریخ اعلامی رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح اشغال بخش‌های بزرگی از اراضی فلسطینیان در کرانه باختری، امروز اظهارنظرهای جدیدی درباره این طرح منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) گفت دیگر بحث اجرای طرح اشغال نه در تل‌آویو و نه در واشنگتن مطرح نیست.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، اشکنازی در مصاحبه با شبکه رادیویی گالاتز (موسوم به رادیو ارتش) گفت: «هیچکس درباره آن حرفی نمی‌زند... در حال حاضر، آمریکایی‌ها هم همینطور».

وی با بیان اینکه به صورت هفتگی با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در تماس است، گفت: «علی‌رغم اینکه حدود یک ماه است اعمال حاکمیت اسرائیل [بر کرانه باختری] مطرح نشده اما نمی‌توانم با اطمینان بگویم که از دستور کار خارج شده است».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادامه داد: «اگر بدون آسیب زدن به توافقات [صلح] کنونی و همچنین با مذاکره با همسایگان ما به [دستورکار] بازگردد، آنگاه موضع ما را دوباره خواهید شنید».

کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود اما به نوشته هاآرتص دلیل عدم اجرای این طرح در آن روز، این بود که طرح مذکور از ابتدا بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طراحی شده بود. 

امروز همچنین جروزالم‌پست در خبر دیگری نوشت که نتانیاهو و پامپئو طی اظهاراتی در یک مراسم، تلاش کردند طرح معامله قرن را به دستور کار واشنگتن و تل‌آویو باز گردانند. (جزئیات بیشتر)

پیشتر، «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور غرب آسیابا هشدار تلویحی به رژیم صهیونیستی درباره اجرای یکجانبه طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، از تل‌آویو خواسته بود کاری انجام ندهد که مانع اجرای کل معامله قرن شود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی طرح اشغال رژیم صهیونیستی کرانه باختری وزیر خارجه طرح اشغال تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو، گرفتار در تنگنای راهبردی بی‌ثمر بودن حمله به رفح

به نقل از خبرگزاری سما، گئور آیلند مشاور امنیت داخلی سابق رژیم صهیونیستی اذعان کرد: حمله به رفح نه تنها به نابودی حماس منجر نخواهد شد بلکه با از بین بردن چهار گردان حماس در رفح سرنوشت نظامی جنگ هم تعیین نمی‌شود.

وی افزود: برخلاف آنچه محافل رسمی اسرائیل بیان می‌کنند حمله به رفح مشکلی را حل نمی‌کند.

آیلند در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا کابینه رژیم صهیونیستی مصمم به حمله به رفح حتی به شکل تدریجی و تاکتیکی است، افزود: این نمایانگر گرفتار شدن اسرائیل در مخمصه است و اینکه به فشار نظامی دلخوش کرد.

از سوی دیگر «یسرائیل زیو» فرمانده اتاق عملیات سابق و ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی نیز درباره حمله به رفح هشدار داد.

وی با اشاره به اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در صورت حمله به رفح متحمل تاوان سنگینی خواهد شد، گفت: کشته شدن غیرنظامیان سبب خواهد شد که جهانیان تل آویو را مجازات کنند به ویژه که اسرائیل در حال حاضر نیز از بحران بین المللی واقعی رنج می‌برد و در آستانه صدور حکم بازداشت برای سرانش قرار دارد.

این در حالی است که خانواده‌های اسیران صهونیست نزد حماس، تظاهراتی در خیابان آیالون در تل آویو برگزار کردند و خواستار امضای فوری توافق مبادله اسیران با مقاومت فلسطین شدند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • تل آویو، گرفتار در تنگنای راهبردی بی‌ثمر بودن حمله به رفح
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • وزیر خارجه فرانسه در مصر: از اسرائیل می‌خواهیم به رفح حمله نکند
  • بلینکن در تل‌آویو: حالا وقت توافق است
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم