Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردستان گفت: ائمه جمعه و جماعت استان در این شرایط کرونایی و تعطیلی نمازهای جمعه، در فضاهای مجازی به طور مستمر در حال تلاش و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج ، حجت‌الاسلام سید محمدعلی رضایی ظهر امروز در دومین جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در کردستان در این شهر برگزار شد، به اهمیت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی اشاره و اظهار داشت: خوشبختانه ائمه جمعه و جماعت استان همیشه فعالیت‌های بسیار خوبی در این زمینه داشته و در این شرایط کرونایی و تعطیلی نمازهای جمعه، در فضاهای مجازی به طور مستمر در حال تلاش و ترویج دین اسلام و برنامه‌های این حوزه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به اظهارات رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان که ماموستایان و علما به سلاح علم روز مسلح شوند، افزود: گرچه این موضوع را انکار نخواهم کرد اما فقط ائمه جمعه متولی پیشبرد برنامه‌های این حوزه نیستند، بلکه 26 ارگان دولتی در بحث امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت دارند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کردستان تصریح کرد: همه ما مسئولان وارث خون شهدا هستیم و همه بر میزی تکیه کرده که حاصل خون هزاران شهید است، بنابراین باید همه با هم در راستای پاسداری از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

وی گفت: امروزه در اکثر حوزه‌های مختلف کشور با مشکل روبه‌رو هستیم و علت آن بی‌خیالی، اختلاس و بی‌مهری‌های برخی‌هاست که هر روز با آن روبه‌رو می‌شویم.

مبارزه با مسئولان رانت‌خوار و بی‌مسئولیت در کردستان در دستور کار قرار می‌گیرد آقای استاندار؛ چرا در برابر استخدام‌های غیرقانونی در استانداری کردستان سکوت کرده‌اید؟

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه براساس روایات و کتاب‌ها، هر موقع بلا و بدبختی نازل می‌شود به‌دلیل تغییر نیت‌هاست، خاطرنشان کرد: روزگاری جوانان ما از روی سیم خاردار برای حمله به دشمن عبور می‌کردند، اما امروزه عده‌ای این سیم خاردارها را کنار زده و دشمن را به داخل راه می‌دهند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده که بر نفت تکیه نکنید، این ذخایر باید بماند اما چون نیت‌ها تغییر کرده و به میز، صندلی، فیش حقوقی و مقام چسبیده‌ایم، هیچ‌گاه توجه‌ای به این مسائل نمی‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کردستان با بیان مطلبی از بزرگان اهل‌سنت، که این نیت‌های ماست که جاده را هموار و ناهموار می‌کند، مدعی شد: وقتی در ماه مبارک رمضان مدیر یک اداره در دفتر خود سیگار می‌کشد، باید برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر چه کار کرد، تغییر در نیت‌ها تغییر در نعمت‌هاست.

حجت‌السلام رضایی یادآور شد: امیدوارم به حق خون شهدا نیت‌های بنده و مدیران اصلاح و همه با هم برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش و گام‌های استوارتری برداریم.

انتهای پیام/484/ت

R7848/P/S6,66/CT11 بیشتر بخوانید... امر به معروف و نهی از منکر تنها گیر دادن به یک جوان بدحجاب نیست یادداشت|حجاب حکم تغییر ناپذیر اسلام خانواده ایرانی| مهارت تربیتی برای آنکه فرزندانمان با حجاب انس بگیرند/ چرا بعضی از دختران نوجوان از حجاب دل‌زده می‌شوند؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... امر به معروف و نهی از منکر تنها گیر دادن به یک جوان بدحجاب نیست یادداشت|حجاب حکم تغییر ناپذیر اسلام خانواده ایرانی| مهارت تربیتی برای آنکه فرزندانمان با حجاب انس بگیرند/ چرا بعضی از دختران نوجوان از حجاب دل‌زده می‌شوند؟ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ چگونه از خطر ابتلا به کووید-۱۹ در امان بمانیم+ پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی ۲ نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اجرایی می‌شود / واریز پاداش بازنشستگان قبل از اتمام ماه آینده ۳ گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از آتش‌سوزی تانکرهای حمل سوخت در کرمانشاه به همراه جزئیات و علت حادثه +‌ فیلم ۴ کل اراضی قله دماوند به نام دولت سنددار شد / یک سانتی متر از اراضی این منطقه وقف نیست ۵ گزارش ویدئویی | چرا جوانان ازدواج نمی‌کنند؟ ۶ وعده رئیس‌جمهور برای توسعه پتروشیمی خراسان منتفی شد/ تیم‌داری صنایع ‌معنایی ندارد+ فیلم ۷ قطب صنعتی ایران محروم از صنایع تبدیلی کشاورزی/ وقتی محصولات کشاورزی استان مرکزی دور‌ریز می‌شود+ فیلم ۸ حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی استان بوشهر ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافت مهمترین اخبار استانها ‌دادگاه سلطان جعل مدرک ایران| اظهار بی‌اطلاعی متهمان هلدینگ آفتاب از جرائم متهم ردیف اول/ کتمان حقایق پرونده از سوی متهمان‌ معاون وزیر بهداشت: مطلوب‌ترین ‌مدیریت را برای کنترل کرونا داشته‌ایم / ‌هدف‌ اصلی وزارت بهداشت ‌کاهش مرگ و میر است صدور رای متهمان اخلال در نظام اقتصادی در قم / متهم ردیف اول ساینا شیمی به ۳۰ سال حبس محکوم شد مدیرعامل شرکت توانیر: تابستان بدون خاموشی سپری خواهد شد / مردم صرفه‌جویی کنند مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: رفتار دولت نژادپرست آمریکا را محکوم و از حرکت مردم حمایت می‌کنیم دومین روز رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه|حملات گسترده موشکی و پهپادی علیه اهداف در خلیج‌فارس/ شلیک موشک‌های بالستیک از عمق زمین فیلم شلیک موشک‌های بالستیک سپاه از زیر زمین منتشر شد وزیر بهداشت: می‌‌خواهیم الگوی جهانی برای زنده نگه‌داشتن یاد امام حسین(ع) ارائه کنیم گزارش| آشفته‌بازارِ اصلاح‌طلبان پیش از انتخابات ۱۴۰۰/ تلاش برای فرار از کارنامه دولت روحانی و مجلس دهم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر ترویج فرهنگ ائمه جمعه نیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!

امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز یک واجب تعبدی صِرف نیست. بلکه یک واجبی است که در فقه با شرط‌های متعددی مطرح شده است و جامع همه شروط «امربه معروف و نهی از منکر» یک کلام است و آن اینکه باید در امربمعروف و نهی از منکر «منطق و عقل» حاکم باشد، بدین معنا که باید؛ «منطق در رفتار» و «معیارهای عقلانی در ارزیابی نتیجه» در نظر گرفته شود.

شهید استاد مطهری بر این باور است وقتی در «نهی از منکر» نیروها تضییع می‌شوند و نتایج ناچیز است، حتما نهی از منکر در آنجا با «منطق» قابل تطبیق نیست.

ایشان صریحاً اعلام داشته؛ اولین گروهی که «نهی ازمنکر» را از پوشش عقلانیت و منطق بیرون بردند؛ «خوارج» بودند که می‌گفتند؛ امربه‌معروف منطق‌بردار نیست!

روایات متعدد در باب امربه‌معروف در «فقه» که متضمن تبیین شروط و رعایت جوانب مختلف در مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر است؛ به تمامه ناظر به این انحراف خوارج است.

نویسنده: حجه الاسلام هادی سروش

منبع: کانال سروش معرفت[هادی سروش]

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اجرای آزمایشی طرح تذکر لسانی نهي از منكر بار ديگر به قيمت جان تمام شد

دیگر خبرها

  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • در زمینه حجاب کار اجرایی نمی‌کنیم؛ دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • انتقام از بلاگر معروف به خاطر اختلاف بر سر تبلیغات
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!