Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشخیص بیماری آلزایمر پیش از شدت گرفتن آن از دغدغه‌های اصلی پزشکان برای درمان این بیماری بوده است که حالا امکان تشخیص با استفاده از آزمایش خون فراهم شده است! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ تشخیص بیماری آلزایمر پیش از شدت گرفتن آن از دغدغه‌های اصلی پزشکان برای درمان این بیماری بوده است؛ در صورت تشخیص سریع و با اطمینان معضل زوال عقل، امکان بهبودی بیماران بیشتر میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دانشگاه واشنگتن به روشی دست یافتند که با استفاده از آزمایش خون میتواند با دقت 90 تا 98 درصد وجود زمینه زوال عقل و آلزایمر را در افراد نشان دهد.

پیش از این، روشِ تشخیص این بیماری، بررسی میزان پروتئین آمیلوئید بود که در صورت وجود میزان غیرطبیعی میتوانست دلیلی بر بروز بیماری آلزایمر در آینده باشد.

اما آزمایش خون جدید میزان پروتئینی با عنوان tau را در خون مورد بررسی قرار میدهد که قابل اعتمادتر از روش قبلی است.

میزان افزایش این پروتئین در خون از 20 سال قبل از بروز بیماری زوال عقل و آلزایمر به مرور در خون افزایش پیدا میکند که این نتایج با مقایسه نمونه‌های اسکن مغزی و تستهای نخاعی داوطلبان دارای اختلالات ضعیف و قوی و افراد سالم اثبات شده است.

افراد مبتلا به "کبد چرب" در سنین بالا به آلزایمر و پارکینسون مبتلا می‌شوند!وظیفه پرستار سالمند نسبت به توهم در سالمندان مبتلا به آلزایمرادعای کشف دارویی جدید برای درمان آلزایمر

انتهای پیام/

R1356/P/S2,24,1313/CT1 واژه های کاربردی مرتبط علم و تکنولوژی بیشتر بخوانید... افراد مبتلا به "کبد چرب" در سنین بالا به آلزایمر و پارکینسون مبتلا می‌شوند! وظیفه پرستار سالمند نسبت به توهم در سالمندان مبتلا به آلزایمر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... افراد مبتلا به "کبد چرب" در سنین بالا به آلزایمر و پارکینسون مبتلا می‌شوند! وظیفه پرستار سالمند نسبت به توهم در سالمندان مبتلا به آلزایمر واژه های کاربردی مرتبط علم و تکنولوژی پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ نمکی: درباره واکسن کرونا خبرهای خوشی داریم اما نمی‌خواهیم توهم‌آمیز حرف بزنیم ۲ فیلم| کشف سلاح شبیه به "خودکار" در تهران/ استفاده از این سلاح در آشوبها و ترور اشخاص ۳ تصادف زنجیره‌ای در بزرگراه امام علی به خاطر ضایعات مرغ + تصاویر ۴ فیلم// جنین خود را به‌بهانه "عدم تشکیل قلب" نکشید! ۵ گزارش| چرا آمار کرونا در کشور افزایش یافت؟/ از دوراهی سلامت و معیشت تا کلاف سردرگم ماسک و طرح ترافیک ۶ وزیر بهداشت: می‌‌خواهیم الگوی جهانی برای زنده نگه‌داشتن یاد امام حسین(ع) ارائه کنیم ۷ آخرین وضعیت "مراسم اربعین حسینی امسال" تشریح شد ۸ واعظی:‌ کنکور برگزار می‌شود مهمترین اخبار اجتماعی گزارش| چرا آمار کرونا در کشور افزایش یافت؟/ از دوراهی سلامت و معیشت تا کلاف سردرگم ماسک و طرح ترافیک گزارش |چرا دوچرخه و دوچرخه سواری در تهران مهجور است؟!/ انجام ۲۵ درصد سفرهای کاری "هلندیها" با دوچرخه! آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۹۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته/نیمی از کشور در وضعیت قرمز آخرین وضعیت "مراسم اربعین حسینی امسال" تشریح شد مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: رفتار دولت نژادپرست آمریکا را محکوم و از حرکت مردم حمایت می‌کنیم دومین روز رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه|حملات گسترده موشکی و پهپادی علیه اهداف در خلیج‌فارس/ شلیک موشک‌های بالستیک از عمق زمین فیلم شلیک موشک‌های بالستیک سپاه از زیر زمین منتشر شد وزیر بهداشت: می‌‌خواهیم الگوی جهانی برای زنده نگه‌داشتن یاد امام حسین(ع) ارائه کنیم گزارش| آشفته‌بازارِ اصلاح‌طلبان پیش از انتخابات ۱۴۰۰/ تلاش برای فرار از کارنامه دولت روحانی و مجلس دهم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علم و تکنولوژی علم و تکنولوژی آزمایش خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اگر به آسم یا سایر بیماری‌های تنفسی مبتلا هستید و یا آلودگی هوا نفس شما را تنگ کرده است با مصرف مواد غذایی زیر می‌توانید راحت‌تر نفس بکشید.

افراد می توانند با مصرف سیر، غلات کامل، لوبیا و سیب با وجود داشتن بیماری اسم راحت تر تنفس کنند.

بیماران مبتلا به آسم یا سایر بیماری های تنفسی با مصرف روغن زیتون، قهوه، ماهی سالمون، چای سبز، دانه ها و سبزیجات چلیپایی راحت تر نفس بکشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد