Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) در مورد مثبت شدن تست دوپینگ دو ملی پوش ووشوی ایران و نهاد متولی در مورد انجام و اعلام تست مربوطه توضیح داد.

فرزاد شارکی  در مورد شائبه های به وجود آمده در خصوص پنهان ماندن تست مثبت دوپینگ حمید رضا قلی پور و معین تقوی دو ملی پوش پیشین ووشوی ایران، در داخل کشور و این مسئله که مدت ها قبل از سوی فدراسیون جهانی ووشو اعلام شده است، اظهار کرد: هر نهادی که متولی انجام تست دوپینگ است، وظیفه مدیریت نتایج تست را نیز بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زمانی که در داخل کشور تست دوپینگ می گیریم، خودمان مدیریت نتایج تست را نیز بر عهده داریم و اگر یک نهاد جهانی اقدام به انجام تست کند، مدیریت نتایج تست را نیز بر عهده دارد.

به گفته قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ حالت دیگری نیز وجود دارد؛ اینکه به طور مثال در مسابقات وزنه برداری جام فجر از طرف فدراسیون جهانی، از ایران نادو درخواست کردند که تست گیری دوپینگ را انجام دهد اما مجددا مدیریت نتایج با فدراسیون جهانی بود.

شارکی در خصوص مثبت شدن تست دوپینگ قلی پور و تقوی که در نهمین دوره جام جهانی ساندا که در هانگژو چین در سال ۲۰۱۸ شرکت کرده بودند، گفت: در مورد این مسابقات، فدراسیون جهانی ووشو تست های دوپینگ را انجام داده و مدیریت نتایج را نیز عهده دار بوده است و پس از صدور حکم به فدراسیون ووشوی ایران و وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) گزارش کرده اند.

وی ادامه داد: در مورد تست هایی که خارج از وظیفه ایران نادو است فقط می توانیم ببینیم کجا تست گیری انجام شده است و در مورد زمان انجام آن کسب اطلاع کنیم اما در مورد مثبت یا منفی بودن آن اجازه ای نداریم.

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با اشاره به اینکه فدراسیون جهانی ووشو پس از قطعی شدن حکم موظف بوده در فاصله زمانی ۱۰ تا ۱۵ روز موضوع را اعلام عمومی کند، خاطرنشان کرد: باید این مسئله از طریق سایت فدراسیون جهانی اطلاع رسانی شود.

شارکی در پاسخ به اینکه فدراسیون جهانی ووشو مثبت شدن تست های دوپینگ را اعلام کرده است، اما مسائلی مطرح می شود مبنی بر اینکه فدراسیون ووشو در داخل کشور این خبر را اعلام نکرده است، بیان کرد: در این خصوص اطلاعی ندارم.

وی در ادامه با بیان اینکه مکاتبه ای از سوی ایران نادو با وادا و فدراسیون جهانی ووشو در خصوص تست دوپینگ قلی پور و تقوی صورت گرفته است، عنوان کرد: چند روز قبل از خبری شدن مسئله چنین مکاتبه را مدنظر قرار دادیم و سوال پرسیدیم که تست دوپینگ ورزشکار مربوطه مثبت شده است یا خیر که هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نکرده ایم.

 

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ستاد ملی مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی ووشو مدیریت نتایج تست دوپینگ ایران نادو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد

با حضور فرماندار مشهد و جمعی از مسئولان ورزشی؛ ‌‌از از دختران مدال‌آور در رشته‌های ورزشی ووشو و کاراته تجلیل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محسن داوری شب گذشته در آیین تجلیل از دختران مدال‌آور در رشته‌های ورزشی ووشو و کاراته به نقش ورزشکاران در فرهنگ جامعه اظهارداشت: مردم به ورزشکاران نگاه می‌کنند و از آنها الگو می‌گیرند.

فرماندار مشهد خطاب به دختران ورزشکار مشهدی گفت:ورزشکاران در فرهنگ و خلق و خوی جامعه نقش‌آفرین هستند، شما می‌توانید الگوهای خوبی برای جامعه باشید.

وی با بیان اینکه از دیرباز در کشور ما به ورزشکاران رشته‌های رزمی به عنوان الگوهای مثبتی توجه می‌شود، افزود: ورزش‌های رزمی که به نوعی به تمدن ما هم وابسته است ویژگی‌هایی مانند مردانگی، اخوت و توانمندی را به جامعه نشان می‌دهد.

داوری با تاکید بر اینکه ورزش تضمین کننده سلامتی است تصریح کرد: ورزش حرفه‌ای علاوه بر تضمین سلامتی فرد، اقتدار کشور را به همراه دارد و سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: ورزش های رزمی علاوه بر سلامت شخص و جامعه با فرهنگ سازی موجب ارتقای جامعه هم می‌شود.

وی بر برنامه ریزی، هم‌افزایی و تعامل با حوز‌ه‌های مختلف در راستای جذب حامی مالی و توسعه فعالیت‌های ورزشی تاکید کرد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • رئیس فدراسیون والیبال ایران در سفرش به عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • یازده ستاره تیم ملی ایران که زود خاموش شدند
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • ویدئو/ واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • پدیده والیبال ایران سوژه پست جدید فدراسیون جهانی