Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از شیراز: از ابتدای مردادماه بارش باران‌های موسمی در استان فارس آغاز شده که این موضوع سبب بروز سیل تابستانی در مناطق جنوبی استان به همراه خسارت و آبگرفتگی و قطع چند ساعته برق شد. 

این باران‌ها عمدتا مناطق جنوبی و غربی استان را درگیر کرده و سبب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن موقتی رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌شود و از کشاورزان درخواست می‌شود که نسبت به رعایت نکات ایمنی برای حفظ محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما با وجود هشدارهایی که از سوی هواشناسی استان فارس قبل از وقوع باران و باد اعلام می‌شود اما باز هم شاهد خسارت باران‌ و سیل ابتدای مردادماه به بخش کشاورزی به ویژه در جنوب استان هستیم. 

نادر محمودی، رئیس مدیریت بحران جهاد کشاورزی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره میزان خسارت اظهار داشت: طوفان و سیل ابتدای مردادماه سبب شده که به زیربخش‌های کشاورزی استان بیش از ۳ هزار میلیارد ریال خسارت وارد شود. 

وی با بیان اینکه شهرستان‌های جنوبی بیشتر متاثر از این بارش‌ها بوده‌اند، گفت: خسارت سیل بیشتر در زیربخش‌های باغی و در شهرستان‌های قیروکارزی، جهرم، خفر و فراشبند وارد شده است. 

رئیس مدیریت بحران جهاد کشاورزی استان فارس با ارائه راهکارهای فنی برای حفاظت بیشتر از باغات افزود: احداث بادشکن در اطراف باغ یکی از راهکارهایی است که در جلوگیری و کاهش خسارت طوفان و باد شدید موثر است. 

محمودی با اشاره به دیگر راهکارها بیان کرد: احداث باغ در مناطقی که امکان توسعه ریشه در خاک زیاد باشد از دیگر راهکارها است چراکه ریشه می‌تواند به عنوان یک نگهدارنده درختان عمل کند. 

وی با بیان راهکار دیگر حفاظت از باغات و محصولات کشاورزی در برابر سیل عنوان کرد: عدم آبیاری بلافاصله پس از پیش بینی وقوع باد و طوفان و همچنین در زمان وقوع از بروز خسارت بیشتر جلوگیری می‌کند. 

رئیس مدیریت بحران جهاد کشاورزی استان فارس همچنین به لزوم استفاده از بیمه محصولات کشاورزی توسط کشاورزان اشاره و تصریح کرد: بیمه می‌تواند بخش زیادی از خسارت کشاورزان و باغداران را جبران کند. 

محمودی عنوان کرد: متاسفانه عدم استقبال کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی سبب شده امکان تخصیص و تامین اعتبار برای بهره‌برداران خسارت دیده به سختی و حتی غیرممکن شود. 

۴۶

کد خبر 1415739

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان فارس محصولات کشاورزی ابتدای مردادماه کشاورزی استان استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۴۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداو سیمای استان لرستان؛گردهمایی کارشناسان،کشاورزان و مدیران جهاد کشاورزی لرستان در گرامیداشت روز مزرعه دانه های روغنی در روستای الماس آباد سلسله برگزار شد .
 روز مزرعه آسان ترین روش برای انتقال دانش فنی و تجربه کشاورزان پیشرو است .
امسال در شهرستان سلسله یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت کلزا اختص اص یافته که 25 درصد کل سطح زیر کشت دانه های روغنی استان است .
۶ هزار هکتار دانه روغتی در استان  کشت شده ۳ هزار و ۵۰۰ کلزا کشت شده است.میانگین برداشت کلزا در استان و کشور سه تا سه و نیم تن است. 
 کارشناسان جهاد کشاورزی لرستان یش بینی می‌کنند امسال ۸ هرار تن انواع  دانه‌های روغنی در استان برداشت شود که هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس