Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان‌بابایی روز چهارشنبه در سفر یک روزه به استان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی در اراک اظهار کرد: استان مرکزی با وجود اینکه در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا دومین استان مبتلا به کرونا بود و در مجاورت استان‌هایی مانند همدان، لرستان و… که هنوز از شرایط خوبی در مواجه با کرونا برخوردار نیستند، توانسته این بیماری را به خوبی کنترل کند و نشان از پای کار بودن تمامی ارکان استان در مقابله با این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ویروس کرونا یک ویروس خاص است، عنوان کرد: این ویروس مخرب‌ترین ویروس است که در محیط کشت و بدن موجب تخریب بافت می‌شود و بافت‌های بدن را از طریق سیستم ایمنی تخریب می‌کند.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در دنیا با وجود مطالعات صورت گرفته هنوز درمان اختصاصی برای این ویروس تاکنون کشف نشده است.

جان بابایی مؤثرترین راه درمان این ویروس مراقبت درست از بیمار توسط نیروی انسانی برشمرد و افزود: آن چیزی که در دنیا به عنوان عامل موفقیت در مقابله با این بیماری معرفی شده، براساس توانمندی نیروی انسانی آن است.

وی اظهار کرد: تبعات ناشی از شیوع این ویروس تنها محدود به حوزه سلامت نیست بلکه حوزه اقتصادی، اجتماعی و… را تیز تحت تأثیر قرار داده است.

معاون درمان وزیر بهداشت عنوان کرد: شیوع کرونا در آمریکا به عنوان کشوری که بیشترین زیر ساخت‌های پزشکی را دارا است تبدیل به یک شورش جهانی شده است و نتوانستند آن را کنترل کنند، اما مدیریت کرونا در کشور به دلیل پای کار بودن ارکان نظام، شخص مقام معظم رهبری، دولت، استانداران، ائمه جماعات، نمایندگان ولی‌فقیه، نمایندگان مجلس و… در کنار وزارت بهداشت بوده است.

جان‌بابایی افزود: هنوز نمی‌توان گفت با شرایط خوبی در مواجه با کرونا روبه‌رو هستیم، زیرا شرایط روزهای آتی را نمی‌دانیم و سال گذشته هنگامی که اولین مورد ابتلاء به کرونا در استان قم تشخیص داده شد بلافاصله بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی نسبت به این مساله واکنش نشان دادند، رفت و آمدها را محدود کردند و فکر می‌کردند که آلوده به این ویروس نمی‌شوند و تا چند هفته ابتلاء به کرونا را انکار می‌کردند و این در حالی است که در کشورهای همسایه آمار ابتلاء به کرونا فراتر رفته است.
به گفته وی، در بعضی از کشورهای اروپایی به ازای هر یک‌هزار نفر ۶ الی ۷ تخت دارند، اما در کشور به ازای هر یک‌هزار نفر کمتر از ۱.۷ تخت وجود دارد که در بخش دولتی ۱.۲ است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: تجربه کشور در مورد مدیریت ویروس کرونا را باید تقویت کرد.

جان‌بابایی با بیان اینکه هنوز خطر کرونا استان مرکزی را تهدید می‌کند، عنوان کرد: باید با توجه به این موضوع در فاصله پنج ماه ارزیابی از نقاط ضعف و قدرت استان در مواجه با این بیماری صورت پذیرد و آنها را تقویت کرد.

وی افزود: مهم‌ترین دستاورد و تجربه در مقابله با کرونا در کشور نیروی انسانی بود، چراکه این مهم توانسته جدای از بحث تجهیزات در مدیریت کرونا نقش مؤثری داشته باشد.

معاون درمان وزیر بهداشت ایجاد دانشگاه‌ها متعدد علوم پزشکی در کشور را مهم‌ترین برکات جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: در زمان انقلاب تنها هفت دانشگاه علوم پزشکی وجود داشت در حالی که اکنون نزدیک به ۷۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور، ۱۸ هزار خانه بهداشت، بیش از پنج هزار مرکز بهداشتی درمانی وجود دارد که باید آن‌را تقویت کنیم، چراکه در زمینه بیماریابی، تشخیص زودرس و قرنطینه و مراقبت از بیمار فعالیت می‌کنند.

جان‌بابایی گفت: باید دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مرکزی تقویت و نیروی انسانی با تجربه به‌کار گرفته شود. دنیا نیز به این نتیجه دست یافته هر اندازه نیروی انسانی حوزه سلامت بیشتر باشد، به‌طور قطع در بحران سلامت به‌عنوان عامل اصلی موفقیت قلمداد می‌شود.

وی بر افزایش دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، رشته‌های دانشگاهی و تعداد فارغ‌التحصیلان در این حوزه در استان مرکزی تاکید کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره اهمیت خدمات سرپایی گفت: هدف اصلی از این خدمات کاهش مرگ و میر افراد است و گاهی در حوزه سلامت هزینه‌های بسیاری باید صرف شود تا مرگ و میر کاهش پیدا کند.

جان‌بابایی تصریح کرد: ضررهای اقتصادی، اجتماعی و… قابل جبران است، اما تنها شاخص غیرقابل جبران، مرگ و میر است.

وی گفت: در کشورهای اروپایی مانند آلمان مرگ و میر بسیاری در خانه سالمندان وجود دارد که اعلام نمی‌کنند و در فرهنگ ما باید برای جلوگیری از این مهم به نگه‌داری سالمندان در داخل خانه بیشتر توجه کنیم و در داخل روستاها بسیج محلات و به‌ورز و شورای روستا وجود دارد و اگر آنها بتوانند در بحث قرنطینه و جلوگیری از ایجاد بیماری تلاش کنند و از تولید بیمار جلوگیری کنند می‌توان گفت در راستای جلوگیری از بیماری اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

معاون درمان وزیر بهداشت عنوان کرد: تمام فشارها باید به سمت جلوگیری از تولید بیمار سوق پیدا کند و به مراکز صنعتی، زندان‌ها و مراکز تجمعی در راستای پیشگیری از ویروس کرونا بیشتر توجه شود.

جان‌بابایی با تاکید بر بستری و درمان بیماران کرونایی در بیمارستان‌های بزرگ اظهار کرد: این بیمارستان‌ها از تیم درمانی بزرگ تجهیزات پیشرفته برخوردار هستند و باید بیماران کرونایی در شهرستان‌ها به مرکز استان منتقل شود تا بهترین تیم آنها را درمان کنند و در این راستا باید برای افزایش ظرفیت تخت‌های استان برای خدمات بزرگ‌تر تلاش کرد.

وی در خصوص تأمین لوازم حفاظتی گفت: خوشبختانه در کل کشور تولید لوازم حفاظتی وجود دارد. یک زمانی در محرومیت ظالمانه قرار داشتیم. سه میلیون ماسک خریداری شده ما را کشور انگلیس با اینکه پول آن از پیش پرداخت شده بود در فرودگاه به ما تحویل نداد، اما در بازه زمانی محدود تمام کشور در زمینه تولید ماسک و لوازم بهداشتی بسیج شدند.

کد خبر 4986453

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا بیمارستان اراک ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج بیرجند عید سعید قربان مجلس شورای اسلامی معاون درمان وزیر بهداشت نیروی انسانی استان مرکزی ویروس کرونا جان بابایی علوم پزشکی مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۴۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمام هزینه‌های درمان و بستری کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی اظهار کرد: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر ۷ سال که دارای بیمه هستند را به‌صورت رایگان انجام دهند.

وی افزود: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر ۷ سال که به‌صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود رایگان نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گامی بلند در راستای حمایت از آینده‌سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

مؤمنی یادآور شد: کودک تا ۷ سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

کد خبر 750952

دیگر خبرها

  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • لزوم بازتعریف نقش دولت در همگرایی نخبگان
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت
  • رفتار انسانی یک «اورانگوتان» برای اولین‌بار؛ تهیه ضماد برای درمان زخم!