Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:26:24 GMT

برگزاری نشست سه جانبه افغانستان، ازبکستان و آمریکا

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۵۰۰۲

برگزاری نشست سه جانبه افغانستان، ازبکستان و آمریکا

به گزارش ایرنا، «گران هیواد» روز چهارشنبه طی نشست خبری در مرکز رسانه‌های دولتی به خبرنگاران گفت: اولین نشست گروه کاری سه جانبه میان افغانستان، آمریکا و ازبکستان؛ برگزار شد و در این نشست نمایندگان هر سه کشور در زمینه توسعه همکاری های اقتصادی، تجاری، ترانزیتی، سرمایه گذاری، ساخت راه آهن، بهداشت و کشاورزی بحث و تبادل نظر کرده و روی توسعه این همکاری ها توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیواد همچنین از اعلام آتش‌بس سه روزه گروه طالبان در روزهای عیدقربان استقبال کرد و گفت که افغان‌ها خواستار آتش‌بس دایمی هستند.

وی افزود که دولت افغانستان گام‌های مهمی در راستای صلح برداشته و با آزادی زندانیان، گروه طالبان باید برای گفت‌وگوی صلح آماده شوند.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان همچنین با اشاره به نشست اخیر چهار جانبه افغانستان، چین، نپال و پاکستان گفت: هر چهار وزیر خارجه در این نشست روی همکاری های همه جانبه در مبارزه با ویروس کرونا تبادل نظر کردند.

هیواد گفت که نماینده وزیر خارجه چین در این نشست آمادگی کشورش را برای ارائه کمک‌ها در زمینه همکاری های اقتصادی، توسعه کشاورزی، تجارت، صادرات و بسته‌بندی مواد غذایی ابراز کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان نیز با اشاره به آخرین جزییات در مورد جستجوی افغان‌های غرق شده در یک کشتی حامل مهاجرین در آبهای شهر وان ترکیه، گفت: تاحال ۶۱ جسد از دریاچه بیرون کشیده شده که از میان این اجساد، ۳۴ تن شان افغان بودند.

او افزود که سفارت افغانستان در آنکارا، از روز حادثه تا کنون در تلاش انتقال اجساد به افغانستان است و تا حال ۱۷ جسد به کشور انتقال یافته است.

برچسب‌ها ازبکستان افغانستان توسعه اقتصادی ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ازبکستان افغانستان توسعه اقتصادی ایالات متحده آمریکا ازبکستان افغانستان توسعه اقتصادی ایالات متحده آمریکا همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به جام‌جهانی که برای نخستین بار در تاریخ افغانستان رقم خورد، با شعر «صادق بوقی» به شادی پرداختند. این ویدیوی بامزه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی