Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد عصاری پیش از ظهر چهارشنبه در نشستی که پیرامون مشکلات روستاهای شهرستان بوئین میاندشت با نماینده شهرستان در مجلس برگزار شد، اظهار داشت: مشکل روستاهای شهرستان طرح هادی روستایی است چون بدون کار کارشناسی حریم‌ها را مشخص کردند و برخی از طرح‌های هادی بازنگری نشده است در صورتی که طبق قانون هر ۱۰ سال یک بار طرح هادی باید بازنگری شود، متأسفانه روستایی داریم که سه سال از قانون بازنگری طرح هادی گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: اداره برق به بهانه کمبود اعتبار در انتقال تیرهای برق و پروژه‌های برق روستاها کوتاهی می‌کند با وجود اینکه وظیفه اداره برق است، در روستاها محدودیت منابع داریم و نمی‌توانیم اعتبار دهیاری‌ها را به ادارات پرداخت کنیم.

شهرستان بوئین میاندشت به مدیر جهادی نیاز دارد

بخشدار کرچمبو شهرستان بوئین میاندشت با بیان اینکه شهرستان بوئین میاندشت به مدیر جهادی نیاز دارد متأسفانه برخی مدیران مانع توسعه شهرستان بوئین‌میاندشت هستند و خواستاریم نماینده شهرستان در این زمینه ورود پیدا کند، گفت: اگر می‌خواهیم مردم در روستا بمانند و به تولید مشغول باشند باید شرایطی ایجاد می‌کنند که تمایل به ماندن در روستا ندارند در صورتی که اگر روستاها آباد شود شهرها را نیز آباد می‌کنیم چون تولید در روستاها انجام می‌شود، همکاری و حمایتی از مردم روستا حتی برای دریافت تسهیلات بانکی انجام نمی‌شود بعد گلایه می‌کنیم چرا روستاها خالی از جمعیت شده است.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب دولت‌های مختلف خدمات زیادی در بخش راه و زیر ساخت روستایی انجام دادند اما هنوز محدودیت‌هایی وجود دارد که با وجود توان و قدرتی که در نماینده شهرستان می‌بینیم انتظار داریم نتیجه‌ای حاصل شود.

دهیاری روستاهای کوچک نیاز به افزایش اعتبار دارد

عصاری با تأکید بر اینکه اعتبارات دهیاری‌ها به خصوص دهیاری روستاهای کوچک نیاز به افزایش اعتبار دارد چون با قطره چکانی پروژه‌ها را پیش می‌برند، بیان داشت: تاکنون هیچ اقدامی در اجرای عملیات سد بطلاق انجام ندادند و فقط تبلیغات بوده است، برای اتمام پروژه سد بطلاق از تمام توان استفاده می‌کنیم و خواستاریم نماینده شهرستان در مجلس با رایزنی در وزارتخانه، امسال شاهد تخصیص و بهره‌برداری سد بطلاق باشیم آبادانی و رونق بخش کشاورزی شهرستان نیاز به تأمین آب دارد و از طرفی ۸۰ درصد این مردم این منطقه به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند که در اثر کمبود آب رنج می‌کشند.

اگر می‌خواهیم روستاها را آباد کنیم بافت روستا باید حفظ شود

بخشدار کرچمبو شهرستان بوئین میاندشت با انتقاد از اینکه بافت برخی روستاهای شهرستان از بین رفته است، گفت: اگر می‌خواهیم روستاها را آباد کنیم بافت روستا باید حفظ شود نه اینکه شهرک سازی و خانه‌های مجلل با سقف شیروانی احداث شود؛ این سبک و شیوه به معنای تزریق فرهنگ خوش نشینی در روستاها است در حالی که ابنیه تاریخی روستاها نباید از بین برود، اگر مسئولین بوئین‌میاندشت همدل شوند آبادانی شهرستان را خواهیم دید.

کد خبر 4986194

منبع: مهر

کلیدواژه: توسعه روستاها دهیاری طرح هادی روستایی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج بیرجند عید سعید قربان مجلس شورای اسلامی شهرستان بوئین میاندشت نماینده شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار، لازم است عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند و قاین آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در جلسه دیدار خیرالله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه راه‌آهن زاهدان - بیرجند - مشهد توسط رئیس جمهور کلنگ‌زنی شده و این پروژه در توسعه منطقه شرق کشور، نقش بسزایی دارد، لذا تسریع در روند اجرای آن مطالبه ما است.

وی افزود: افزایش تعداد ماشین‌آلات فعال در کارگاه‌ها و تقویت پیمانکاران، روند اجرای کار را شتاب می‌بخشد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم تکمیل نقشه‌های اجرایی کلیه قطعات راه آهن، گفت: با توجه به انجام مطالعات کل مسیر و آماده بودن طرح، تهیه نقشه‌های اجرایی باید هر چه سریع‌تر تکمیل و ارائه شود.

وی مدیریت زمان را در اجرای این پروژه مهم خواند و گفت: لازم است هم‌راستا با اجرای قطعات راه آهن در داخل استان خراسان جنوبی، عملیات اجرایی دو ایستگاه مسافربری بیرجند و قاین نیز آغاز شود.

قناعت متذکر شد: این دو پروژه هم باید با استفاده از نیروی فنی متخصص و تزریق به موقع اعتبار با سرعت اجرا شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی کم قطعه ۱۷ راه آهن، تصریح کرد: لازم است این قطعه به پیمانکار جدیدی سپرده شود تا این کندی کار به سرعت جبران شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار می‌رود اسناد مناقصه عملیات روسازی و ریل‌گذاری کلیه قطعات هم به زودی تهیه شده و پیمانکاران این بخش نیز تعیین و مستقر شوند.

وی به روند اجرای کار در کل مسیر و به ویژه حدفاصل زاهدان تا نهبندان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مطالعات کل مسیر انجام شده، لازم است آن بخش مسیر که به پیمان نرفته به مناقصه گذاشته شود تا روند کار در استان سیستان و بلوچستان هم شتاب بگیرد.

قناعت با دعوت از معاون وزیر برای سفر به خراسان جنوبی و پایش شرایط کار به صورت میدانی، خاطر نشان کرد: مشکلات پیمانکاران در زمینه تأمین آب و سوخت به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روند اجرای کار در پروژه‌های دوبانده‌سازی در استان گریزی زد و اظهار داشت: با توجه به برنامه زمان‌بندی این پروژه، انتظار است با ورود جدی وزارت راه و شهرسازی، باند دوم بیرجند- قاین تا هفته دولت امسال تکمیل شده و زیر بار ترافیک برود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای دوبانده‌سازی محور بیرجند-زاهدان هم تأمین منابع مالی در راستای تسریع در روند اجرای کار مطالبه استان است.

وی با اشاره به حضور سیدحسین میرشفیع نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در امور افغانستان و طرح‌های ویژه در جلسه از وضعیت اجرای پروژه راه فراه به ماهیرود گفت.

قناعت با بیان اینکه این پروژه به طول ۱۱۷ کیلومتر با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه در توسعه صادرات کشور و رونق بازارچه مرزی ماهیرود نقش بسزایی دارد.

وی تأمین منابع مالی، رفع مشکلات گمرکی و… را از مسائل مهم و مؤثر در روند اجرای کار خواند و همراهی شرکت توسعه و زیرساخت با اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پروژه را خواستار شد.

در ادامه با بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مطرح شده، نظر مساعد شرکت زیرساخت درخصوص رفع دغدغه‌های استان جلب شد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه که با حضور مدیران مربوطه در وزارت راه و شهرسازی، مشاورین و پیمانکاران پروژه، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان همراه بود، در ابتدا گزارش جامعی درخصوص میزان پیشرفت فیزیکی و وضعیت موجود طرح اجرا شد و اقدامات خراسان جنوبی در زمینه رفع مشکلات و تسهیل شرایط پیمانکاران نیز تشریح شد.

کد خبر 751200

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • اکثر محورهای اصفهان بارانی است
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • تصادف تارا و پراید در بویین میاندشت 4 کشته و 3 زخمی برجای گذاشت
  • هفت مصدوم و کشته بر اثر برخورد سواری تارا و پراید در بویین میاندشت
  • برخورد تارا و پراید در محور بویین میاندشت / ۴ کشته و ۳ مصدوم
  • برخورد تارا و پراید در محور بویین میاندشت ۴ کشته و ۳ مصدوم داشت
  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم