Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت حبیب‌زاده روز چهارشنبه در جلسه پدافند غیرعامل مهاباد افزود: راه‌اندازی سیستم پایش آنلاین کیفیت آب برای سدهایی که علاوه بر مصارف کشاورزی تامین کننده آب شرب شهری نیز هستند، ضروری بوده تا به صورت آنلاین وضعیت و سالم بودن آب به وزارت نیرو گزارش شود.

وی ادامه داد: هزینه هر سیستم پایش آنلاین بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده که با توافق استانداری و مکاتباتی که با وزارت نیرو انجام شده، مجهز کردن این سدها در دستور کار قرار گرفته و سد مهاباد نیز جزو یکی از این سدهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌غربی بیان کرد: وضعیت بالادست سدهای استان در معرض ورود انواع بیماری و اتفاقات ناگوار قرار دارد که به حال خود رها شده و هر لحظه امکان آلوده شدن آب و سرایت آلودگی در داخل شهر وجود دارد که نیاز است برای ایمن‌سازی و حصارکشی آن اقدام‌های لازم انجام شود.

حبیب‌زاده با اشاره به موقعیت کشورمان و شرایط کنونی منطقه، رعایت اصول پدافند غیرعامل را مهمترین راه پیشگیری و مقابله با تهدیدات عنوان کرد و افزود: حفظ آمادگی و تاب‌آوری در شرایط بحرانی یکی از عوامل برون رفت از این شرایط است.

فرماندار مهاباد نیز در این جلسه بر ضرورت فنس‌کشی اطراف سد مهاباد تاکید کرد و گفت: سد این شهرستان هم‌اکنون آب ۱۸۰ هزار نفر را تامین می‌کند و در آینده نزدیک با اتصال ۱۴۲ روستا به شبکه آب شرب از محل این سد، ایجاد حصار امنیت، فنس‌کشی اطراف و کنترل سلامت آب امری حیاتی است.

ایرج شجاعی بر لزوم توجه بیشتر مسوولان شهرستان به پدافند غیرعامل تاکید کرد و افزود: اجرای این نوع پدافند در راستای کاهش آسیب‌پذیری جامعه است.

وی بیان کرد: در راستای مقابله با حوادث غیرمترقبه و احتمال قطعی برق سال گذشته ۶۲ نانوایی در سد شهرستان با اهدای تسهیلات کم‌بهره به موتور برق تجهیز شدند تا در شرایط بحرانی نیز تامین نان شهروندان که جزو کالاهای اساسی است، به تاخبر نیفتد.

در ادامه این جلسه هر یک از مسوولان دستگاههای اجرایی به اقدامات پدافند غیرعامل و ارائه پیشنهادهایی در حوزه کاری خود پرداختند.

حفظ و حراست از اموال مردم و دولت در زمان های غیر از جنگ و مقابله با تهدیدات مختلف یکی دیگر از تعاریف معمول برای پدافند غیرعامل است.

سازمان پدافند غیرعامل در سال ۱۳۸۲ با فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل مهاباد آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل مهاباد آذربایجان غربی پدافند غیر عامل مهاباد آذربایجان غربی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۵۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر فرزین رضازاده رئیس اورژانس آذربایجان غربی ظهر دوشنبه در آئین افتتاح این مرکز افزود: استفاده از دستگاه‌های موتور آمبولانس در کشور و در شهرهای پرترافیک در راستای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط کارشناسان اورژانس راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در تلاشیم با استفاده از موتورلانس ها در شهرستان‌های پرترافیک استان و در ساعات پیک ترافیک، شاخص زمانی رسیدن بر بالین بیمار را کاهش دهیم.

مدیر حوادث دانشگاه ادامه داد: موتورلانس ها در شرایط بدی آب و هوا اعم از باران و برف به دلیل احتمال حادثه برای کارشناسان موتورلانس فعالیت نداشته و در شیفت‌های صبح و عصر فعال هستند.

این پایگاه، اولین پایگاه موتورلانسی در جنوب استان و شهرستان مهاباد و چهارمین پایگاه موتورلانسی فعال در استان آذربایجان غربی است.

پیش از این ۳ پایگاه موتورلانس در ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی فعال شده است.

شهرستان مهاباد با دارا بودن ۱۰ پایگاه اورژانس شامل ۴ پایگاه شهری، ۵ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه موتورلانس بصورت شبانه روزی خدمات اورژانسی را به مددجویان و مصدومین ارائه می‌دهد.

کد خبر 6092159

دیگر خبرها

  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت