Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دومین روز از مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، هواپیماهای سوخو ۲۲ (Su-۲۲-Fitter) سپاه، اهداف از پیش تعیین شده در جزایر فارور را به وسیله بمب‌های بالدار مورد هدف قرار داده و منهدم کردند.

>>>> بیشتر بخوانید؛ 

>>>> این دستاورد مهم هوافضای سپاه برای نخستین بار در جهان صورت پذیرفت/ تمرین جنگ ترکیبی نیروی هوافضا و نیروی دریایی سپاه

>>>> پیام نمایش نظامی ایران در خلیج فارس از زبان معاون عملیات سپاه /نیلفروشان: هرگز شروع کننده جنگ نخواهیم بود اما.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...

تصاویر منتشر شده از اجرای این عملیات توسط جنگنده‌های نیروی هوافضای سپاه نشان می‌دهد که «فیترها» با استفاده از بمب‌های بالدار یاسین که پیش‌تر توسط وزارت دفاع توسعه یافته بود اهداف خود را منهدم کرده‌اند.

همچنین آخرین برد تست این بمب که پیش از این ۶۰ کیلومتر اعلام شده بود، که در این رزمایش به ۱۰۰ کیلومتر افزایش یافته که قابلیت اجرای عملیات آفندی در خارج از رینگ‌های پدافندی را به طور کامل میسر کرده است.

بمب یاسین مردادماه سال گذشته توسط وزارت دفاع رونمایی شده بود و پیش از رونمایی رسمی آن هم، در آیین الحاق جنگنده‌های سوخو-۲۲ به ناوگان نیروی هوافضای سپاه در مردادماه ۱۳۹۷ بعنوان یکی از تسلیحات این جنگنده به نمایش در آمد.

نیروی هوایی ارتش نیز در هفتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت، این بمب را از فاصله ۶۰ کیلومتری توسط جنگنده F-۷ نیروی هوایی ارتش به سمت یک هدف زمینی پرتاب کرد که پس از طی مسیر پروازی، با موفقیت به هدف خود اصابت کرد.

مزیت استفاده از این بمب که در زمره تسلیحات هواپایه دورایستا محسوب می‌شود، قابلیت اجرای عملیات خارج از رینگ‌های پدافندی دشمن است. به این معنا که جنگنده خودی بدون آنکه در معرض خطر اصابت توسط سامانه های پدافندی برد متوسط دشمن قرار بگیرد، قادر خواهد بود تا هدف خود را منهدم کند.

نحوه عملکرد بمب‌های دورایستا و هدایت شونده مبتنی بر کامپیوتر پروازی است که بر روی آنها قرار دارد و مختصات نقطه هدف توسط اپراتور بر روی آن وارد می‌شود. کامپیوتر پروازی بمب با انجام خودکار محاسبات، سرعت و ارتفاع لازم برای رها کردن (Release) بمب از جنگنده را در اختیار خلبان خواهد گذاشت.

سطوح کنترل پروازی تاشو (بال و بالک) که بر روی قسمت فوقانی این بمب نصب شده است، بمب را قادر خواهد ساخت تا به سمت هدف پروازی دقیق داشته باشد و مسیر خود را اصلاح کند.

رونمایی از موشک بالستیک جدید با لانچر متفاوت در رزمایش پیامبر اعظم ۱۴

همچنین بنابر گزارش فارس، در تصاویر منتشر شده از رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک موشک بالستیک جدید که پیش از این دیده نشده بود به نمایش در آمده است.

این موشک سوخت جامد که به نظر می‌رسد از خانواده موشک‌های فاتح باشد، از درون کپسول شلیک می‌شود که برای نخستین بار است بالستیک‌های ایرانی از چنین لانچری استفاده می‌کنند.

همچنین بر اساس تصاویر، این موشک پس از شلیک یک هدف زمینی را که به شکل رادار  AN/TPY-2 مربوط به سامانه تاد و پاتریوت است را با دقت زیاد مورد اصابت قرار می‌دهد.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1415751

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سپاه پاسداران جنگنده جت ایرانی یاسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اولین تصاویر از مرحل آماده کردن موشک‌های سپاه برای حمله به اسرائیل؛ نوشته‌های خاص بر روی موشک‌ها

215 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901143

دیگر خبرها

  • ببینید | اولین تصاویر از مرحل آماده کردن موشک‌های سپاه برای حمله به اسرائیل؛ نوشته‌های خاص بر روی موشک‌ها
  • سخنگوی سپاه : در عملیات «وعده صادق» ۱۰ کشور به اسرائیل کمک پدافندی کردند / هیچ کشوری نمی‌خواست ما در این اتفاق موفق شویم
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • رونمایی از شاسی بلند جدید چری با آخرین تکنولوژی‌های جهان
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس