Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،امیرحسین بهداد   مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی   با اشاره به شرایط خاص کشور به علت شیوع کرونا، اظهار کرد: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، ذبح دام در عید سعید قربان امسال در کشتارگاه‌های دام انجام خواهد شد.

او  بیان کرد: اداره کل دامپزشکی استان در راستای جلوگیری از مخاطرات بهداشتی مربوط به بیماری کرونا و همچنین سایر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، ۴۶ اکیپ ثابت و ۶۷ اکیپ سیار با حضور ۱۳۰ دکتر دامپزشک، ۴۲ بازرس بهداشتی گوشت و ۸۲ نفر ناظر ذبح شرعی از ساعت هفت صبح تا ۱۳ بعد از ظهر، بر کشتار دام‌های قربانی نظارت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این‌که امسال به علت شیوع کرونا مراکز عرضه دام در استان دایر نخواهد بود، گفت: توصیه می‌کنیم مردم استان اگر قربانی دارند، فرآیند ذبح را در کشتارگاه‌ها و با رعایت اصول بهداشتی انجام دهند؛ با هماهنگی‌های انجام شده نیز مشکلی در این رابطه نخواهیم داشت.

 مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی   با تاکید بر این‌که پرهیز از ازدحام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله موارد مورد تاکید در عید قربان سال‌جاری است، بیان کرد: با ذبح قربانی در کشتارگاه این امکان فراهم می‌شود که پروتکل‌های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع کرونا اعمال شده و همچنین از نظر بیماری‌های دامی نیز پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

بهداد ادامه داد: هم استانی‌های عزیز برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر، می‌توانند با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس بگیرند؛ در موارد خاص نیز اکیپ‌های سیار ما آمادگی ارائه خدمات را دارند، اما توصیه اکید ما این است که ذبح دام‌های قربانی و نذری عیدسعید قربان حتما در کشتارگاه‌های دام و تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذبح دام عیدقربان دامپزشکی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز

سردار محمدی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و فروش آمپول‌های قاچاق در تبریز رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با هماهنگی قضایی به محل نگهداری آمپول‌ها اعزام شده و در بازرسی از محل تعداد ۴۷ هزار و ۴۹۰ عدد انواع آمپول تزریقی قاچاق به ارزش ۸۰ میلیارد ریال را کشف کردند و در این رابطه ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی مبارزه با قاچاق را یکی از مهمترین ماموریت‌های مجموعه انتظامی عنوان کرد و گفت: امروزه تنگ شدن عرصه برای فعالیت قاچاقچیان به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است و شهروندان در صورت مشاهده موضوعات مشابه مراتب را به ۰۹۶۳۰۰ ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی و ۱۱۰ سامانه فوریت‌های پلیس و سامانه ۱۹۷ جهت رسیدگی گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • برپایی اردوی تیم ملی تنیس
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • برداشت گیاهان بهاری در اشنویه دومین قربانی خود را گرفت
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی