Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@05:24:09 GMT

دهقانکار درگذشت بدرالزمان قریب را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۵۷۱۸

دهقانکار درگذشت بدرالزمان قریب را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با صدور پیامی درگذشت بدرالزمان قریب بانوی زبان‌های خاموش را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت دهقانکار آمده است:

«درگذشت استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی، مترجم و پژوهشگر توانا، بدرالزمان قریب، موجب تأسف عمیق شد. با فقدان ایشان، جامعه علمی و فرهنگی یکی از  اندیشمندان خدمتگزار و بی‌بدیل خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد فرهیخته بیش از پنجاه سال از زندگی پربار علمی خود را صرف تدریس، تحقیق و ترجمه کرد و میراث ارزشمندی را برای نسل امروز و فردای کشورمان بر جای گذاشت و با نگارش کتاب «زبان‌های خاموش» عنوان برگزیده را در پنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران  کسب کرد.

همچنین نگارش «فرهنگ سُغدی» که کار بسیار بزرگ و منبع ارزشمندی برای پژوهشگران زبان‌های باستانی در ایران و مجامع بین‌المللی است توسط این بانوی فرهیخته انجام شد و به واسطه آن در چهاردهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.

این‌جانب، به نمایندگی از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، فقدان آن استاد گران‌مایه و پژوهشگر سخت‌کوش را به خانواده ایشان و همچنین ایران‌شناسان، استادان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن زنده یاد  آرامش و آمرزش و برای بازماندگان صبر و شکیبائی طلب می‌کنم.»

کد خبر 4986508 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: بدرالزمان قریب ایوب دهقانکار خانه کتاب پیام تسلیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادبیات جهان ترجمه تازه های نشر تجدید چاپ ویروس کرونا گردشگری بازار نشر ادبیات کودک و نوجوان رایزنی فرهنگی رمان ایرانی کتاب و کتابخوانی ادبیات داستانی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پی درگذشت نخبه کنکوری ۱۴۰۲ پیام تسلیت صادر کرد.

به گزارش ایسنا، پیام تسلیت وزیر علوم درپی درگذشت سید اسماعیل نصرالهی‌، نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان به شرح ذیل است:

بلبلی خون دلی خورد و گلی حاصل کرد
باد غیرت به صدش نوع پریشان‌دل کرد

فرزند فرهیخته‌ام "سیداسماعیل نصرالهی" که هزاران امید به اراده‌ آهنین و اعجاب علمی‌اش داشتم، جهان را باقی گذاشت و به خالق خویش پیوست.

در آیین تقدیر از او که به صبر و سربلندی از برگزیدگان رقابت علمی کنکور سال ۱۴۰۲ معرفی شده بود، شادمان از آن بودم که می‌تواند هم چون رویشی مبارک از نسل نو، مصداق جهاد علمی این روزگار باشد دریغ که سرنوشت او به گونه‌ای دیگر رقم خورده است. غیاب او حسرت مضاعفی برای من و همه‌خدمتگزاران ساحت دانش خواهد بود.

با قلبی غمگین و با رضایت به مشیت الهی، درگذشت آن گرانمایه‌فرزند عزیز و پدر ارجمندش دکتر "سیداحمد نصرالهی" را به جامعه‌ دانشگاهی، بازماندگان داغدارش خاصه مادر محترمش تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند صبر جزیل و اجر عظیم مسئلت می‌نمایم که در تربیت آن فقیدسعید از جان مایه گذارده بود. آرامش جاودان نصیب آن ارواح عزیز گردد که؛
جهان پیر است و بی‌بنیاد
ازاین فرهادکش فریاد....

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • محمد علی علومی شاهنامه‌پژوه بمی درگذشت
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • چهره‌های مشهور ادبیات که مست عشق پارسا پیروزفر را دیدند | میرجلال‌الدین کزازی: از آغاز تا انجام، شادمان و خشنود بودم...| تصاویر
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری
  • بنیاد ملی نخبگان درگذشت اسماعیل نصراللهی را تسلیت گفت
  • ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان