Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

درهای مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) از ۲۵ رجب به دلیل شیوع کرونا به روی زائران بسته شد و امروز پس از ۱۳۲ روز درهای خانه خدا به روی زائران حج بیت‌الله الحرام باز و پذیرای زائران حج تمتع شد.

اخبار بین الملل- بر همین اساس، زائران خانه خدا در اولین روز از مناسک حج تمتع ۱۴۴۱، لبیک گویان به سمت مسجدالحرام مشرف شدند و با توجه به لزوم حفظ سلامت زائران، در مسیرهای از پیش تعیین شده حرکت کرده و به طواف خانه خدا پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طواف متفاوت حجاج در شرایط کرونا

با توجه به گرمای هوا، زائران با همراه داشتن چترها به طواف پرداختند که هر کاروان نیز چتری با رنگ متفاوت دارد و پشت سر هم با رعایت فاصله بیش از یک متر به طواف می‌پردازند.

همچنین به دلیل ممنوعیت بوسیدن و لمس خانه خدا، تمام زائران در فاصله قابل توجهی از خانه خدا به طواف و زیارت مشغول هستند.

امسال حدود ۱۰ هزار نفر از ساکنان عربستان با داشتن مجوز به مناسک حج تمتع مشرف شدند که سعودی‌ها برای افراد متخلف که قصد ورود به منطقه مسجدالحرام و مشاعر مقدسه را داشته باشند، جریمه‌های سنگینی لحاظ کرده است که در نخستین روز حج تمتع، ۲۴۴ نفر به عنوان افراد متخلف دستگیر و بازداشت شدند.

در ادامه تصاویری از اولین روز حج تمتع و بازگشایی مسجدالحرام به روی زائران را مشاهده می‌کنید:

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حج تمتع مسجدالحرام حج تمتع عربستان مسجدالحرام شیوع کرونا زائران خانه خدا روی زائران خانه خدا حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران عمره مازندران از ۱۰ اردیبهشت

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به اعزام زائران عمره و تمتع از فرودگاه شهدا ساری گفت: حج عمره ۱۰ اردیبهشت از مازندران انجام خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، اکبر حسنی گفت: 10 اردیبهشت یک پرواز برای زائران عمره‌ مازندران از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی انجام می‌شود.

وی افزود: امسال افزایش ظرفیت پروازها به سمت سرزمین وحی را داریم و زائران و عوامل کاروان‌ها در حج تمتع در قالب 32 کاروان اعزام می‌شوند.

حسنی با بیان اینکه 4 هزار و 200 زائر از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی مشرف می‌شوند تصریح کرد: همه تدابیر لازم برای اعزام زائران به خانه خدا انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با هدف ارائه‌ خدمات پروازی انجام شده و با برپایی با جلسات هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف با فرودگاه شهدای ساری، آمادگی لازم برای انجام حج عمره و تمتع در سال جاری وجود دارد.

حسنی گفت: امسال از فرودگاه شهدای ساری اعزام زائران عمره و تمتع انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند + فیلم
  • زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم
  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی
  • آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی
  • اعزام کاروان های عمره مفرده آذربایجان شرقی از ششم اردیبهشت ماه
  • اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی
  • جزئیات اعزام زائران مازندرانی به حج عمره
  • اعزام زائران عمره مازندران از ۱۰ اردیبهشت
  • اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت