Web Analytics Made Easy - Statcounter

روحانی زاده با اعلام اینکه ۲۶ استان کشور درگیر کرونا هستند و استان مازندران در شمار ۱۰ استان نخست پرخطر قرار دارد، گفت: بنا به دستور ستاد کرونا انجام هرگونه مراسم مذهبی، اجتماعی و همایش‌ها در شهرهای قرمز تعطیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حامد روحانی زاده» عصر امروز(8مرداد) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مازندران با بیان اینکه موج دوم کرونا در استان مازندران همزمان با دیگر استان‌های همجوار از یک ماه قبل شیوع پیدا کردف گفت: در بررسی‌های آماری برگزاری جشن‌ها و میهمانی‌های خانوادگی و مسافرت مهم‌ترین عوامل شیوع ویروس کرونا در استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درماني مازندران گرم شدن هوا و روشن شدن سیستم سرمایشی در محیط های بسته را دیگر عوامل شیوع این بیماری منحوس برشمرد و اظهار کرد: آمار مبتلایان استان در سطح سرپایی و بستری تقریبا در حدود آمار پیک اول شیوع کرونا در اسفند ماه سال گذشته است .

 

روحانی زاده با بیان اینکه موج دوم کرونا قدرت سرایت بیشتری دارد، گفت: تمامی شهرهای استان قرمز هستند و حتی در برخی از شهرها نظیر شهر آمل شدت شیوع این ویروس بیشتر است.

 

وی با اعلام اینکه از هفت تیر تا هفت مرداد 21 هزار بیمار کرونایی در سطح استان داشتیم شمار بستری شدگان  بیمارکرونایی استان مازندران را یکهزار و 589 نفر اعلام کرد و افزود: شیب تند کرونا که روند افزایش داشته  کمی کم‌تر شده است امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شیب نزولی دست پیدا کنیم.

 

روحانی زاده با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک  برای قطع زنجیره ابتلا به کرونا، گفت: برخی از فعالیت‌ها الزام به توقف دارد و همچنان تاکید می‌شود از تجمع‌های بزرگ به ویژه در شهرهایی که روند این بیماری بالاست؛ پرهیز شود.

 

وی به تعامل، همبستگی و همگرایی دستگاه‌های مختلف اجرایی در مهار ویروس کرونا اشاره کرد و از تلاش‌های این دستگاه ها و نیروهای فعال آن ها قدردانی کرد.

 

روحانی زاده با بیان اینکه 60 درصد تخت‌های بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است، یادآور شد: با وجود شدت گرفتن بیماری کرونا در موج دوم اما دانشگاه علوم پزشکی مازندران توانست نیازمندی‌های مراکز درمانی را در بخش تجهیزات بیمارستانی و دارو مرتفع کند و هیچ بیماری بدون تخت نماند.

 

وی اذعان کرد: هرگونه مراجعه غیرضروری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و جراحی‌ها و روند غیر ضروری درمانی ممنوع و به دوران بعد از شیوع کرونا انتقال پیدا کرد.

 

روحانی زاده باتاکید براینکه تجمع ها  درقالب برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی باید به حداقل برسد و درصورت امکان اصلا برگزار نشود، خاطرنشان شد: این بیماری زمانی مهار می‌شود که واکسن مورد نظر کشف شود در غیر اینصورت رعایت تمامی دستوالعمل های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا الزامی است.

 

وی با اعلام اینکه 26 استان کشور درگیر کرونا هستند و استان مازندران در شمار 10 استان نخست پرخطر قرار دارد، اذعان کرد: بنا به دستور ستاد کرونا انجام هرگونه مراسم مذهبی، اجتماعی و همایش‌ها در شهرهای قرمز تعطیل است.

 

روحانی زاده با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تجمعات امکان پذیر نیست، گفت: نگرانی ما از برگزاری مراسم های پیش رو نظیر قرائت دعای پرفیض عرفه و عزاداری ماه محرم است چرا که سلامت مردم اولویت است و باید برای پاسداشت این مناسبت های مذهبی تدابیری اندیشیده شود.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران شهرهای قرمز مازندران رعایت پروتکل های بهداشتی آمار مبتلایان کرونا استفاده از ماسک دعای عرفه کرونا استان مازندران روحانی زاده موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل
  • موتور توربو بهتر است یا تنفس طبیعی؟
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی