Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کهگیلویه وبویراحمد مطرح کرد:
آموزشهای مهارتی نیاز روز جامعه برای گذر از بحران بیکاری و اشتغال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،  به مناسبت هفته ملی مهارت و کارآفرینی نشست مشترک رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کهگیلویه وبویراحمد و مدیرکل فنی و حرفه ای استان با حضور سرپرست آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه و برخی اساتید دانشگاه با هدف هم افزایی و همفکری در راستای ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای کهگیلویه وبویراحمد در این نشست ضمن تبریک هفته ملی مهارت گفت: همکاری و استفاده از ظرفیت‌های موجود جهت برطرف کردن نیازهای آموزشی و مهارتی استان در برهه کنونی یک ضرورت است که باید در این راستا حرکت کنیم.

رحیم امین‌زاده تربیت نیروی انسانی آچار به دست، متخصص و کاربلد را از رسالتهای دانشگاه فنی وحرفه ای  دانست وگفت:  هم اکنون در 23 رشته در مقطع کاردانی وکارشناسی دانشجویان فنی وحرفه ای آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند.

 

وی با بیان اینکه 70 درصد دروس دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای عملی و کارگاهی است گفت: طبق بررسی‌های انجام شده اکثریت دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای بعد از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی نیاز روز جامعه برای گذر از بحران بیکاری و اشتغال است اظهار امیدواری کرد با تعامل و همکاری با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بتوانیم منطبق بر نیازهای  جامعه نیروی متخصص مورد نیاز بخش صنعت و خدمات را تربیت کنیم.

 امین‌زاده در پایان گفت: در راستای  استفاده از ظرفیت‌ها و آموزش‌های مهارتی تفاهم همکاری میان دانشگاه فنی وحرفه ای و اداره کل آموزش های فنی وحرفه ای  امضا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست بزرگترین معظل امروز جامعه را  بیکاری جوانان بالاخص فارغ التحصیلان دانشگاهی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه زمینه کاری همه افراد بخش دولتی وجود ندارد نیاز هست که افراد مرتبط با نیاز بخش خصوصی آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را فرا بگیرند تا بتوانند جذب بازار کار شوند.

فاطمه اسدی با اشاره به اینکه ایجاد مهارت جهت افراد جویای کار از مهمترین برنامه‌های آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان است،خاطرنشان کرد: باید همه در هر سطح و دستگاهی که هستیم کمک کنیم تا افراد توانمند شوند و با مهارت آموزی قدرت لازم را جهت جذب در بازار کار بدست آورند.

وی از مهارت آموزی فراگیران بر اساس 16 رشته اولویت دار در استان بر مبنای سند آمایش سرزمین خبر داد گفت: امروز در کشورهای مختلف به تجربه ثابت شده است که تکنیسن‌ها جامعه را اداره می‌کنند و نیازهای شغلی جوامع را پاسخ می‌دهند که باید به  این سمت حرکت کنیم تا نیروی ماهر و کاربلد آموزش دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از اعطای گواهی نامه مهارتی فنی وحرفه ای به فارغ التحصیلان دانشگاه فنی وحرفه ای خبر داد وگفت:  در صورتی که دانشجویان در پرتال سازمان  فنی حرفه ای ثبت نام و در آزمونهای مهارتی شرکت کنند به آنها گواهی نامه مهارتی فنی وحرفه‌ای نیز اعطا خواهد شد.

 

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش عشایر در این نشست نیز از راه اندازی هنرستان عشایر ویژه دانش‌آموزان عشایر خبر داد و گفت: مقدمات راه اندازی این هنرستان انجام گرفته که در صورت آماده شدن زیرساخت‌ها آمادگی داریم در سال تحصیلی در برخی رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش دانش آموز جذب کنیم.

اسماعیل رضایی افزود: مهارت‌های فنی وحرفه‌ای کلید توسعه پایدار در جوامع بشری است که آموزش و پرورش نقش مهمی در ترویج آموزشهای فنی وحرفه ای در مدارس دارد.

وی کمبود فضاهای آموزشی و زیرساخت‌ها در هنرستاها را از موانع توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای در آموزش وپرورش دانست و اظهار امیدواری کرد: با سرمایه‌گذاری و توسعه آموزش‌های مهارتی بتوانیم زمینه اشتغال پایدار و نیازمندیهای روز جامعه را در تخصصهای مختلف را فراهم آوریم.

رضایی از طرح هر دانش آموز یک مهارت در مدارس متوسطه خبر داد و گفت: با اجرای این طرح دانش‌آموزان با مهارت‌های شغلی متناسب با استعدادهای خود آشنا می شوند.

همچنین معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان نیز در این نشست گفت: رشته‌های دانشگاه فنی وحرفه ای در سال جاری در مقطع کاردانی و کارشناسی افزایش پیدا کرده است .

مهرداد موحدپور کسب مهارت را جزو ضروریات و نیاز جامعه  دانست و گفت: لازم است مهارت‌های فنی و حرفه ای متناسب با نیاز استان برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم فرزندانمان ورود موفقی برای زندگی اجتماعی داشته باشند باید آموزش یکی از مهارت‌ها را برای آنان در نظر داشته باشیم گفت: امروز که جامعه ما از بی‌سوادی مهارتی، الکترونیکی و کارآفرینی رنج می‌برد باید به مهارت آموزی به طور جدی ورود کنیم.

موحدپور از آمادگی دانشگاه فنی وحرفه ای برای توسعه آموزش‌های مهارتی در قالب بازدیدهای مشترک و بروز رسانی سرفصل‌ها و افزایش رشته های جدید خبر داد و یادآور شد: مدرک گرایی و عدم مهارت فضای جامعه را برای افراد تنگ‌تر می‌کند چرا که در دنیای امروز دیگر شغل موفقی وجود ندارد بلکه انسان‌های موفق وجود دارند که دارای مهارت خاصی هستند.

رئیس آموزشکده فنی وحرفه‌ای دختران یاسوج نیز در این نشست با تبریک هفته ملی مهارت گفت: در توسعه پایدار محور توسعه انسان است و کلید آن آموزش‌های مهارتی، کارآفرینی و اشتغال است که این امر سبب افزایش سرمایه انسانی در راستای توسعه پایدار اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

فرزانه آرامش افزود: هماهنگ شدن داشته‌ها و توانمندی‌های افراد مطابق با نیاز‌های شغلی جامعه امر مهمی است که باید  در آموزش‌های مهارتی مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه آموزش بیکاری کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد فنی و حرفه ای استان حرفه ای کهگیلویه آموزش های مهارتی فنی وحرفه ای مهارت ها آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی زلفی گل وزیر علوم درباره جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: یکی از مشکلات در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که این دانشگاه در نهایت در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می‌کند و استخدام عضو هیأت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه معنا ندارد.

بیشتر بخوانید: رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال

وی ادامه داد: البته اساتیدی را که در این دانشگاه داریم قدردانشان هستیم ولی نباید همان کاری که دانشگاه تهران انجام می‌دهد را دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم همان را انجام دهد یا کاری که دانشگاه تهران انجام می‌دهد را دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی هم انجام بدهند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه‌ها هرکدام ماهیت و وظیفه خاص خود را دارند ما نباید همه چی را باهم قاطی کنیم باید به ماهیت هر دانشگاه توجه کنیم برای همین در اولین جلسه هیأت امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای مصوب شد که دانشگاه فنی و حرفه‌ای از این پس تا سطح فوق لیسانس (مربی) استخدام کند.

وی با اشاره به مصوبه جدید درباره جذب هیأت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: دیگر قرار نیست عضو هیأت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه استخدام شود، چرا؟ چون وقتی عضو هیأت علمی با مدرک دکتری استخدام می‌شود در پی این است که دانشیار و استاد تمام شود و مجبور است در دانشگاه‌های دیگر وقت بگذارد تا ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مربی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استخدام می‌شود باید از مسیر خود ارتقا پیدا کرده و مدارج را طی کند، بنابراین انتظاری که از استاد فنی و حرفه‌ای داریم مرتبط با حرفه خودش است نه انتظاری که از استاد دانشگاه تهران داریم اینها را باید احصا کرده و به قانون توجه کنیم تا در بحث‌های دیگر اثر گذار باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228347 برچسب‌ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر