Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: یک رسانه دولتی چین نسبت به هرگونه حمله محتمل آمریکا به دریای چین جنوبی و جزایر چین هشدار داد

روزنامه انگلیسی زبان «گلوبال تایمز» روز سه شنبه باهشدار به آمریکا نوشت که در صورت حمله آمریکا به جزایر چین و دریای چین جنوبی جنگی تمام عیار در خواهد گرفت.

این نشریه دولتی چین به نقل از کارشناسان نظامی نوشت، حتی اگر درگیری مختصری در دریای چین جنوبی صورت گیرد، این مسئله به زودی تشدید یافته و در صورت عدم کنترل آن تبعات ویرانگری به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کارشناسان چینی در این زمینه گفت، حمله به دریای چنین جنوبی و جزار چین در منطقه اساساً غیرممکن است ، زیرا ایالات متحده می داند که این امر منجر به یک جنگ تمام عیار خواهد شد.

«مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا چندی قبل گفت واشنگتن در حال تجهیز و مستقر کردن نیروهای خود در سراسر آسیا با هدف داشتن آمادگی برای درگیری احتمالی با چین است. این اظهارات اسپر در حکم رونمایی آمریکا از مولفه نظامی خود در بحبوحه شدت گرفتن تنش‌ها با چین است.

این در حالی است که هواپیماهای نظامی آمریکا طی روزهای گذشته با پرواز نزدیک بنادر چین به نزدیک فاصله طی سالها اخیر به قلمروی این کشور رسیدند. به نوشته روزنامه «تایمز ایندیا» به نقل از رسانه‌های چینی همزمان با تشدید تنش بین آمریکا و چین، یکی از هواپیماهای نظامی ایالات متحده با پرواز به سمت بندر «شانگهای» به مسافت 76.5 کیلومتری این بندر رسید که نزدیکترین فاصله به چین طی سالهای اخیر است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. یک ژنرال ارشد ارتش خلق چین نیز به تازگی هشدار داد اگر هیچ راهی برای توقف استقلال تایوان از چین نباشد گزینه حمله نظامی به تایوان یکی از گزینه‌های پکن است.

منبع: فردا

کلیدواژه: رسانه دولتی چین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، اما ریگ‌ها و گرد و غبار بیابان، ماشین‌های جنگی پیشرفته آمریکایی را زمین گیر کرد و شکستی مفتضحانه را برای این کشور رقم زد.  

حمله ای که هدف از آن آزادی جاسوسان سفارت آمریکا بود و شب و روز برای اجرای آن نقشه کشیده‌ بودند.

 گروه ویژه ۱۳۲ نفره‌‌ی آمریکایی که به دلتا فورس معروف بودند در عملیاتی با اسم پنجه عقاب وارد صحرای طبس شدند.

البته در این میان خائنان داخلی هم برای نابودی اسناد خیانت و جاسوسی آمریکایی‌ها بیکار ننشستند.

واقعه طبس که از آن به عنوان امداد الهی یاد می‌شود، آن قدر مهم و سرنوشت‌ساز بود که  برژینسکی مشاور سابق امنیت ملی در دولت جیمی کارتر آن را یکی از عوامل مهم شکست کارتر در انتخابات و موجب یاس و ناامیدی ملی عنوان کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • وعده صادق هژمونی آمریکا را در هم شکست
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه
  • تنش مستقیم میان ایران و اسرائیل تمام شد اما فعلا