Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی روز چهارشنبه در جریان سفر معاونین درمان و توسعه وزیر بهداشت به استان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: امروز ایران در کنار همه تحریم‌های شکننده و خبیثانه آمریکایی‌ها، توطئه‌های غربی‌ها، تعرض به هواپیمای مسافربری ایران، معامله ننگین قرن و… که در منطقه ایجاد شده و نمی‌توان نسبت به آنها بی تفاوت بود، با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بیماری کرونا مسئله بسیار تلخی است، گفت: راه مقابله با این بیماری را باید با عظمت طی کرد این بیماری یک امتحان بزرگ الهی برای ملت، دولت، مجلس و… است، کشور تجربه عینی در مواجهه با چنین شرایطی نداشته است، اما در مقابل این شرایط راهمان را گم نکردیم و در کنار مبارزه با این ویروس، جهش تولید، سلامت اعتقادی، مسائل اقتصادی و توطئه دشمن را فراموش نکردیم و همواره بر آمادگی ما بر توطئه‌های استکبار و صهیونیسم باید افزوده شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروز زحمات تمام افرادی که در جبهه سلامت در مقابله با این ویروس فداکاری می‌کنند قابل تقدیر است و کوچک‌ترین بی تفاوتی، غفلت و فرار از مسئولیت خیانت به کشور، امام، شهدا، رهبری و… است و همگان باید با قدرت بیشتر و حتی ۱۰ برابر بیشتر از شرایط عادی تلاش کنند تا بتوان از این بحران عبور کرد.

دری نجف آبادی اقدامات انجام شده در ستاد پدافند زیستی استان در مقابله با کرونا را مهم و قابل قبول دانست و تاکید کرد: امروز به طور نسبی نمره استان قابل قبول است و از دولت، رئیس جمهور، پزشکان و پرستاران و… قدردانی می‌شود.

وی گفت: باید از این چالش عبور کنیم و باید از محققین و پژوهشگران در حوزه ساخت دارو و واکسن این بیماری به خوبی حمایت شود و اگر در این حوزه کاری از دست بنده ساخته باشد، دریغ نخواهم کرد.

امام جمعه اراک عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسئله کرونا باید به همه دنیا گل بزند، در واقع اصلاً چنین موضوعی باعث شد که آینده حوزه پزشکی ایران بر تارک دنیا بدرخشد و امیدوارم بزودی جمهوری اسلامی ایران در سطح دنیا بتواند رتبه اول پیشگیری و درمان این بیماری را با استفاده از توانمندی جوانان کشور به خود اختصاص دهد.

دری نجف آبادی کرونا را عرصه امتحان بزرگی برای همه آحاد مردم دانست و گفت: صدام هم در زمان جنگ برای خودش ویروس کرونای منحوسی بود که با همت بلند مردممان به زمین خورد و من مطمئن هستم با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش همه مردم، این بیماری نیز به زودی از پای در خواهد آمد.

وی بر لزوم حفظ آرامش و جلوگیری از انتقال استرس به مردم تاکید کرد و افزود: ما شهید سلیمانی را با آن عظمت از دست دادیم و باعث شد تا کل کشور شارژ شوند و روحیه جدیدی برای مقابله با دشمن بگیرند؛ نباید بی جهت به مردم استرس منتقل کنیم.

به گفته دری نجف آبادی باید تلاش کنیم در جریان این بیماری حتی یک نفر هم آسیب نبیند و همه همت خود را بکار بگیریم تا سریع‌تر این ویروس را از جامعه دور کنیم.

وی افزود: طبیعی است که در زمان شیوع این بیماری کشور متحمل تلفاتی هم می‌شود، اما باید سعی کنیم که نتیجه کارمان مورد رضایت باشد و روز به روز این تلفات را به حداقل برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: در زمینه تهیه دارو، ارائه تحقیقات پژوهشی و درمانی و… باید برنامه ریزی لازم در کشور انجام بگیرد.

دری نجف آبادی لزوم رقابت بین دانشجویان مراکز علمی و دانشگاهی کشور در زمینه مقابله با کرونا را مهم برشمرد و گفت: اینجا کشور امیرالمومنین (ع) است، نه ترامپ؛ لذا همه جوانان باید با غیرت و تلاش خود وارد میدان رقابت شوند و توانمندی جمهوری اسلامی را در عرصه‌های پزشکی به همه دنیا ثابت کنند. میدان جدیدی باز شده است و ما باید قدرت علمی خودمان را در مرزهای دانش پزشکی به جهان اثبات کنیم.

وی در خصوص طرح مواسات و همدلی در استان مرکزی، افزود: خوشبختانه این طرح پیش از ماه مبارک رمضان و بنا بر فرموده مقام معظم رهبری در استان مرکزی شروع شد و در ابتدا توزیع یکصد هزار بسته بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده هدف گذاری شده بود اما نزدیک به ۲۰۰ هزار بسته کمک معیشتی برای نیازمندان استان تهیه شد و در اختیار آنان قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: استان مرکزی دری نجف آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟

وزارت حج و عمره عربستان، دستورالعمل‌ها و توصیه‌ های بهداشتی حج امسال را که شامل ایمن‌ سازی در برابر برخی بیماری‌ها است، ابلاغ کرد.

به گزارش مهر، بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشورهایی که زائران آنها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از داروهایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد