Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@04:54:14 GMT

تمرکز بر طرح ترافیک، پاک کردن صورت مسئله است

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۹۵۳۳

تمرکز بر طرح ترافیک، پاک کردن صورت مسئله است

به گزارش «تابناک»، ناهید خداکرمی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا در تهران و اجرای طرح ترافیک گفت: اجرای طرح ترافیک در پایتخت به مانند سابق نیست که مردم ممنوعیت ۱۰۰ درصدی برای ورود به محدوده را داشته باشند و حالا هر کدام از شهروندان که مایل باشند؛ می‌توانند در سامانه تهران من ثبت نام کرده و وارد محدوده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در مورد اجرای طرح ترافیک در تهران، شورای عالی ترافیک تصمیم گیرنده است، ادامه داد: اگر آنها هر گونه تغییر در اجرای طرح ترافیک را ابلاغ کنند از آن جایی که این دستورات برای همه لازم الاجراست حتما شورای ترافیک نیز به این موضوع عمل می‌کند.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در شورای ترافیک ، حناچی شهردار تهران تنها یک عضو است و نمایندگان سایر دستگاه‌ها نیز حضور دارند، گفت: دقت داشته باشید که از نظر علمی و مستندات استخراج شده ، طرح ترافیک عامل اصلی گسترش ویروس کرونا نیست و نقش کمی در گسترش این ویروس دارد؛ چرا که بسیاری از شهرهای قرمز، اصلا نه مترو دارند و نه طرح ترافیک در آنها اجرایی می‌شود و به نظر می‌رسد تمرکز بر روی مسئله طرح ترافیک، پاک کردن صورت مسئله و به انحراف کشیدن عوامل اصلی گسترش کرونا است.

وی با بیان این که ما باید بر روی برنامه‌هایی تمرکز کنیم که مانع تجمعات طولانی در فضاهای سربسته است، اظهار کرد: مردم در وسایل حمل و نقل عمومی به مدت طولانی توقف نمی‌کنند و طرح ترافیک هم آن چنان که باید در پیشگیری از شیوع کرونا موثر نیست و این در حالی است که ما عوامل موثر تر را رها کرده‌ایم.

خداکرمی با بیان این که مطالعات منتشر شده در دنیا نشان می‌دهد که فضاهایی همچون آرایشگاه‌های زنانه، رستوران، کافه و برگزاری مراسمی همچون عزا، عروسی و ... بیشترین عامل شیوع هستند، تصریح کرد: متاسفانه آن قدر که برخی‌ها بر روی مسئله طرح ترافیک اصرار دارند توجهی بر سایر عوامل وجود ندارد و نه تنها سوالی نمی‌پرسند؛ بلکه آگاهی بخشی نیز صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان این که ما باید برای زندگی با کرونا آماده باشیم، گفت: ما باید براساس دو رویکرد چشم اندازی برای مقابله با ویروس کرونا ترسیم کنیم: چگونه شهر و کشور را با اپیدمی اداره کنیم؟ و اگر کرونا رفت چه باید کرد و چگونه زندگی‌مان را مدیریت کنیم؟.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که نباید بر روی مسائل کوچکی همچون طرح ترافیک تمرکز کنیم چرا که ممکن است از عوامل مهم‌تر اپیدمی کرونا، غافلگیر شویم، افزود: اگر به رفتارهای یک ماه اخیر مدیریت کرونا نگاه کنیم می‌بینیم که ما همچون برخی موارد در مدیریت، به اثرات کوتاه مدت و روزمره کنترل کرونا دلخوش بودیم در حالی که باید نگاه کلان‌تری به موضوع کرونا می‌داشتیم.

وی با بیان این که ارگان نظام سلامت ممکن است دچار تزلزل شود چرا که دچار خستگی و یک جنگ فرسایشی شده، گفت: باید بخش های خصوصی و حوزه درمان را دریابیم چرا که در این شش ماه همه توجه وزیر، معاونین و کادر درمان به مسئله کرونا و مقابله با آن گذشته است و این در حالی است که با وجود تورم زیاد و چند برابر شدن قیمت‌ها و تجهیزات اصلی پزشکی که وابسته به ارز خارجی هستند این ساختار دچار چالش شده و متاسفانه در این مدت نیز به آنها توجه نشده است.

خداکرمی با تاکید بر این که این روزها نظام سلامت کشور بیشتر از هر زمانی نیازمند توجه و برنامه ریزی است ، افزود: از دولت می‌خواهیم که توجه اصلی خود را بر روی حمایت و تأمین نیازهای وزارت بهداشت بگذارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وام حمایتی مستاجران کمیسیون ماده 100 توسیلیزومب روز عرفه دعای عرفه خداکرمی شورای شهر طرح ترافیک ویروس کرونا وام حمایتی مستاجران کمیسیون ماده 100 توسیلیزومب روز عرفه دعای عرفه اجرای طرح ترافیک بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت یک بزرگراه جدید در تهران

هادی حق بین درباره جزییات ساخت یک بزرگراه جدید در تهران گفت: بسیاری از خودرو‌های سنگین و سبک برای این که از جنوب تهران به استان‌های شمالی بروند از شرق تهران طی مسیر می‌کنند و، چون مسیری کمربندی ندارند، از بزرگراه بسیج استفاده می‌کنند که سبب ترافیک بسیار سنگین شده اند.

به گزارش خبرآنلاین، وی در مورد سرانجام ساخت آزادراه شهید شوشتری و رایزنی با محیط زیست برای اجرای فاز دو این آزاد راه، گفت: برای ساخت فاز اول بخش زیادی از معارضین پروژه رفع شده است و به صورت جزئی کماکان معارض مانده؛ اما تأثیر چندانی بر روند اجرای پروژه نمی‌گذارند.

او با بیان اینکه تمام جبهه‌های کاری پروژه ساخت آزادراه شهید شوشتری فعال است، اظهار کرد: امسال فاز اول این آزادراه را به عنوان یک پروژه اثرگذار در جریان بهبود ترافیک تقدیم مردم خواهیم کرد؛ البته اتصال آزادراه به بزرگراه هجرت نیز باید انجام شود و این پروژه نیز آغاز شده است و امید است تا پایان سال این پروژه تکمیل شود.

حق بین در مورد سرانجام نامه شهرداری تهران به سازمان محیط زیست برای عبور تونلی از زیر جنگل‌های سرخه حصار نیز افزود: متأسفانه هنوز بازخوردی در این زمینه از سوی سازمان دریافت نکردیم؛ اما در بازدید نوروزی، خدمت رئیس جمهور این موضوع را عرض کردم که امید است ایشان نیز تأکیدی کنند تا مسئله فاز دوم آزادراه شوشتری حل شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد اثرگذاری که ساخت این آزادراه بر روی جریان ترافیکی تهران خواهد داشت، گفت: پروژه شهید شوشتری یک پروژه ملی است؛ چرا که تهران به دلیل اختلاف ارتفاعی ۹۰۰ متری که از شمالی‌ترین نقطه شهر تا جنوبی‌ترین نقطه شهر دارد و همچنین شرایط توپوگرافی خاصی که دارد؛ این امکان را نمی‌دهد که در شمالی‌ترین نقطه تهران که شاهد کوه‌ها و ناهمواری‌هایی هستیم، کمربندی شمالی را به راحتی اجرا کنیم و این درحالی است که ما در تهران کمربندی غربی و جنوبی داریم؛ اما فاقد کمربندی شرقی هستیم و کارکرد شوشتری به عنوان کمربندی شرق تهران است.

او تأکید کرد: بسیاری از خودرو‌های سنگین و سبک برای این که از جنوب تهران به استان‌های شمالی بروند از شرق تهران طی مسیر می‌کنند و چون مسیری کمربندی ندارند، از بزرگراه بسیج استفاده می‌کنند که سبب استهلاک معابر و همچنین ترافیک بسیار سنگین و ایجاد آلودگی می‌شود؛ بنابراین احداث این بزرگراه از ضروریات شهر تهران است.

حق بین ادامه داد: با احداث این پروژه حدود یک و نیم درصد از ترافیک کل شهر تهران کاهش می‌یابد و در منطقه شرق حدودا پنج درصد ترافیک را کاهش می‌دهد و یک روان سازی مناسبی برای بزرگراه بسیج و کل شبکه دربر خواهد داشت و موجب رضایتمندی شهروندان، کاهش آلودگی، کاهش مصرف سوخت و موضوعات دیگر می‌شود و به همین دلیل ضرورت دارد این پروژه به سرعت احداث شود.

دیگر خبرها

  • محکومیت سرکوب وحشیانه آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا در خصوص مسئله غزه
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • کارگران پشتوانه و ستون اصلی تولید در کشور هستند
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود