Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: مراسم دعای عرفه براساس مصوبه ستاد ملی فقط در شهرستان‌هایی که وضعیت سفید دارند برگزار می‌شود و در استان اصفهان، تنها یک شهرستان سفید مجاز به برگزاری با رعایت نکات بهداشتی است. - اخبار استانها -

حجت‌الله غلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم دراصفهان، با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در اصفهان و در آستانه قرار داشتن در روز عرفه و عید قربان اظهار داشت: امروز چهل و سومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا برگزار شد و موضوعاتی از جمله وضعیت کرونای استان مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان وضعیت استان مشخص شد و از 24 شهرستان استان 8 شهرستان در وضعیت قرمز، 7 شهرستان وضعیت نارنجی، 8 شهرستان وضعیت زرد و تنها یک شهرستان سفید وجود دارد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه وضعیت استان با توجه به گزارش داده شده خوب نیست و تعداد بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا شیب افزایشی دارد گفت: با توجه به این شرایط و مصوبه ستاد ملی به صراحت اعلام شد که برگزاری دعای عرفه و نماز عید قربان در شهرستان‌هایی که وضعیت سفید دارند برگزار می‌شود، بنابراین در استان اصفهان فقط در شهرستان‌های سفید برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مراسم عرفه در شهرستان‌های سفید باید در فضاهای باز برگزار شود و در صورت برگزاری در فضای سرپوشیده با یک چهارم ظرفیت و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد.

مراسم دعای عرفه در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران از شبکه‌های سیما پخش می‌شوددعای عرفه در بیش از 40 نقطه چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شوددعای عرفه در رادیو

غلامی ادامه داد: نماز عید قربان نیز با رعایت نکات بهداشتی و فقط در شهرستان‌های سفید استان اقامه می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با صدا و سیما اظهار داشت: در این هماهنگی‌ها مقرر شد پخش مستقیم و زنده مراسم عرفه را از جاهای مختلف از رادیو و تلویزیون داشته باشیم و خانواده‌ها در منازل خود از طریق صدا و سیما دعای عرفه را دنبال کنند.

انتهای پیام/166/ح

R41346/P/S6,51/CT1 بیشتر بخوانید... مراسم دعای عرفه با رعایت موازین بهداشتی در استان مازندران برگزار شود مراسم دعای عرفه روز پنج‌شنبه در ارومیه برگزار می‌شود مراسم دعای عرفه فردا در جوار مقبره شهدای گمنام دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مراسم دعای عرفه با رعایت موازین بهداشتی در استان مازندران برگزار شود مراسم دعای عرفه روز پنج‌شنبه در ارومیه برگزار می‌شود مراسم دعای عرفه فردا در جوار مقبره شهدای گمنام دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ چگونه از خطر ابتلا به کووید-۱۹ در امان بمانیم+ پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی ۲ ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌‌ به اکتشافات معدنی / شتاب در استخراج معا‌دن "سرب، روی، آهن، مس، منگنز و کرومیت" ۳ گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از آتش‌سوزی تانکرهای حمل سوخت در کرمانشاه به همراه جزئیات و علت حادثه +‌ فیلم ۴ نخستین نیروگاه کشور در شهر ری بازنشسته می‌شود؛ آغاز عملیات احداث پست جدید برق نیروگاه ری ۵ مراسم دعای عرفه در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران از شبکه‌های سیما پخش می‌شود ۶ خوزستان|سارقان به عنف در بندر امام خمینی(ره) دستگیر شدند ۷ کاشانی‌ها هر خانه را یک حسینیه کنند/ توصیه نسبت به عدم برگزاری مراسمات تجمعی ۸ معاون وزیر بهداشت: مطلوب‌ترین ‌مدیریت را برای کنترل کرونا داشته‌ایم/ ‌هدف‌ اصلی وزارت بهداشت ‌کاهش مرگ‌ومیر است مهمترین اخبار استانها ‌دادگاه سلطان جعل مدرک ایران| اظهار بی‌اطلاعی متهمان هلدینگ آفتاب از جرائم متهم ردیف اول/ کتمان حقایق پرونده از سوی متهمان‌ نبود ماسک در داروخانه‌های کرمان/ کارگاه‌های تولیدی پارچه‌ ندارند/ آقای استاندار؛ از کمبود ماسک خبر دارید؟ صادرات برق از ایران به کشورهای دیگر توسعه یافت/مدیریت برق و جلوگیری از خاموشی در روزهای تابستان گرمای تابستان و قطعی‌های برق در شهرها و روستاهای گلستان/ خاموشی برنامه‌ریزی شده نداریم مهمترین اخبار تسنیم گزارش| موشک ناشناخته سپاه علیه سامانه شناخته شده آمریکا/ سپاه زدن کدام سامانه ضد موشکی را تمرین کرد؟ وزیر بهداشت با وعاظ و مداحان دیدار کرد/ طاهری: استفاده هیئت های مذهبی از فضای باز باید یک فرهنگ شود الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به سر می‌برد ترامپ وضعیت اضطراری ملی در قبال لبنان را تمدید کرد برایان هوک: نیاز به تحریم تسلیحاتی جهانی علیه ایران داریم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شود مراسم دعای عرفه برگزار می شود دعای عرفه عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان با رقابت ۴۲۰ نفر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان برگزار شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان به وضعیت مربیان پرورشی مدارس و برنامه استخدامی این نیرو‌ها اشاره کرد و گفت: براساس قانون احیای معاونت پرورشی باید هر مدرسه یک مربی داشته باشد.

میکائیل باقری، تعداد مربیان پرورشی را زیر ۵۰ هزار نفر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: ۶۰ هزار مربی پرورشی در کشور کم داریم که امسال قرار است براساس ماده ۲۸ حدود ۱۱ هزار مربی جذب کنیم.

وی متذکر شد: با وجود این تعداد جذب در مقایسه با بازنشستگان امسال باز کمبود داریم که در این راستا وزیر آموزش و پرورش دنبال راه‌اندازی پردیس ویژه معلم پرورشی است که همه‌ساله حداقل تعدادی را جذب کنند تا کمبود‌ها جبران شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان هم در حاشیه این مراسم به خبرنگار آنا گفت: کلام نورانی خدا، دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است و در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی‌رحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند، بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند.

محمد رستم‌پور اضافه کرد: این همان حبل‌الله و رشته محکم الهی است که تمام دل‌ها را به هم مربوط می‌کند و در آیه شریفه ۱۰۳ سوره آل‌عمران به آن دعوت کرده و می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوابِحَبْلِاللَّهِجَمِیعًاوَلَاتَفَرَّقُوا» اعتصام به حبل‌الله همان تمسک عمومی به تعلیمات این کتاب بزرگ است، این همان نور و هدایتی است که در آیات ۱۵ و ۱۶ سوره مائده به آن اشاره کرده و می‌فرماید: «قَدْ جَاءَکُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَ کِتَابٌ مُبِینٌ یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَ یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ یَهْدِیهِمْ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ.»

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان هم در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مطرح کرد: ارسنجان با همکاری فرمانداری، دانشگاه آزاد و سایر ارگان‌ها میزبان مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان شهرستان‌های بختگان، نی‌ریز، استهبان و ارسنجان است.

سید اکبر کاظمی ادامه داد: این مسابقات در سطح آموزشگاه بین تمامی دانش‌آموزان برگزار شده که ۴۲۰ نفر آنها از شهرستان‌های بختگان، نی‌ریز، استهبان و ارسنجان به این مرحله راه‌ یافتند که امروز به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به حضور داوران ملی و بین‌المللی در این دوره از مسابقات در شهرستان ارسنجان مطرح کرد: مسابقات در رشته‌های فهم قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز و گفتمان مهدوی با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر در مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان در توضیح رشته مربوط به گفتمان مهدوی، گفت: دانش‌آموزان با شبهات مهدوی آشنا می‌شوند و در این مسابقات به صورت گروهی با ایجاد شبهه و پاسخگویی به شبهه به مرحله بالاتر صعود می‌کنند.

کاظمی، موفقیت کشور را در گرو موفقیت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: کشوری قوی خواهد بود که آموزش و پرورشی قوی داشته باشد.

سروستان میزبان مسابقات قرآنی دانش‌آموزان

بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز از شهرستان‌های فسا و سروستان در مسابقات قرآنی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش سروستان هم خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور دانش‌آموزان فسا، شیبکوه، ششده و قره‌بلاغ در سروستان برگزار می‌شود.

مجتبی فرهادی افزود: بیش از ۴۳۰ دانش‌آموز در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، نهج‌البلاغه و اذان در این شهرستان باهم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی