Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امورحقوقی سازمان جنگلها با بیان اینکه از چهار پلاک وقف شده دماوند، سند مالکیت دو پلاک ثبتی ۶۸ و ۶۹ به دولت بازگشت، از حل مشکل دو پلاک دیگر در آینده نزدیک خبر داد.

رضا افلاطونی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه سازمان اوقاف از ۱۱ پلاک ثبتی دماوند بر مالکیت چهار پلاک ثبتی مدعی بود، اظهار کرد: روز گذشته سند دو پلاک ثبتی ۶۸ و ۶۹ به دولت بازگشت ولی هنوز مالکیت دو پلاک ثبتی ۳۵ و ۳۷ در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اختلاف نظرهایی میان دو سازمان جنگلها و اوقاف وجود دارد. نظر ما این است که جنگلها و مراتع قابل وقف نیستند ولی سازمان اوقاف معتقد است این مناطق قبل از قانون ملی شدن جنگل ها مصوب سال ۱۳۴۱ و حدود ۵۰۰ یا ۶۰۰ قبل سال وقف شده است. این اختلاف نظرهای حقوقی به زودی رفع خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور حقوقی سازمان جنگل ها اضافه کرد: به زودی مشکل دوپلاک دیگر نیز حل خواهد شد.

 این اظهارات در حالیست که روز گذشته سازمان ثبت اسناد کشور اعلام کرد اختلاف پلاک‌های ثبتی ۶۸ و ۶۹ موضوع در دست بررسی است و قطعا با حکم قضایی حفظ خواهد شد.

لینک کوتاه: asriran.com/0036We

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دماوند پلاک ثبتی دو پلاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از اتمام رفع تداخلات اراضی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سیدمحمدرضا سیدحسینی اظهار کرد: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و بر اساس عکس‌های هوایی دهه ۴۰ که در دسترس استان قرار گرفته است، از ابتدای اجرای این قانون از تعداد ۱۰۱۲ پلاک موجود در استان، ۴۹۰ پلاک، مشمول رفع تداخلات اراضی تشخیص داده شده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم رفع تداخلات اراضی ۴۹۰ پلاک مشمول شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در سطح حدود ۱۱ میلیون هکتار به پایان رسیده است که بر این اساس ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ملی و ۲۸۷ هزار هکتار غیر ملی تشخیص داده شده و با این اقدام ارزشمند پس از ۶۰ سال زمینه صدور اسناد کشاورزی فراهم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از اثرات بارز رفع تداخلات اراضی، تضمین امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی در محاکم قضائی است.

کد خبر 749924

دیگر خبرها

  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • اختلاف‌ نظر مجلس و دولت؛ دلار چند؟
  • میان دولت و مجلس تنش وجود ندارد
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف