Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@14:12:40 GMT

خروج ۱۲ هزار نیروی نظامی امریکا از آلمان

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۹۷۶۲

به گزارش جام نیوز، رئیس جمهوری امریکا می گوید از آنجا که آلمان به افزایش هزینه‌های نظامی خود توجه نکرده، آمریکا ۱۲ هزار نیروی نظامی خود را که در این کشور مستقر هستند فراخواهد خواند. آمریکا خروج این سربازان از خاک آلمان را جابجایی "استراتژیک" خوانده است.

 

به گفته مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، ۶۴۰۰ نفر از این نظامیان به آمریکا برگردانده می شوند و ۵۶۰۰ نفرشان هم در دیگر کشورهای عضو ناتو چون بلژیک و ایتالیا مستقر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر این اساس، تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در آلمان به ۲۵۰۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

 

به گفته اسپر، هدف از این کار تقویت نظامی ناتو در منطقه دریای سیاه است.

 

دونالد ترامپ مدت‌هاست که خواهان کاهش حضور نظامی کشورش در آلمان است ولی منتقدان او می‌گویند کاهش توان نظامی ایالات متحده در آلمان در نهایت به نفع روسیه است.

 

۲۲ عضو جمهوری‌خواه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به آقای ترامپ هشدار داده‌اند که کاهش تعهد آمریکا به امنیت نظامی اروپا به سیاست‌های تهاجمی روسیه کمک می‌کند.

 

مقام های ارشد آلمان هم به این تصمیم واکنش نشان داده و آن را نگران کننده خوانده‌اند.

 

با این حال ترامپ گفته: "ما دیگر نمی‌خواهیم مثل احمق‌ها جلوه کنیم. ما نیروهایمان را در آنجا (آلمان) کاهش می‌دهیم، علت هم ساده است؛ چون آنها از عهده مخارج خودشان بر نمی‌آیند."

 

 ترامپ در سه سال گذشته بارها از اعضای ناتو انتقاد کرده و از آنها خواسته که بودجه بیشتری برای این سازمان دفاعی که تمرکزش بر اروپا است، اختصاص دهند. او می‌گوید اعضای ناتو دیگر نباید به آمریکا وابسته بمانند و هزینه‌های گزاف حضور نظامی در اروپا را روی شانه‌های ایالات متحده بگذارند.

 

اختلاف‌نظر بین اعضای ناتو بر سر این است که قرار شده همه اعضای ناتو تا سال ۲۰۲۴ قدر مشارکت خود در هزینه‌های ناتو را به اندازه ۲ درصد میزان درآمد ناخالص ملی (جی‌دی‌پی) خود کنند اما آلمان و چند کشور دیگر اروپایی هنوز میزان بودجه نظامی خود را به این میزان نرسانده‌اند.

 

با این حال، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا به هنگام اعلام این تصمیم، از لحن متفاوتی نسبت به آقای ترامپ استفاده کرد و خروج نیروهای نظامی آمریکا از آلمان را به عنوان بخشی از اهداف وسیع‌تر کشورش برای تغییر در نحوه استقرار سربازان آمریکایی در منطقه خواند.

 

او گفته که این اقدام یک "تغییر مثبت و بسیار استراتژیک" بوده است که به گفته او "بدون تردید به دستیابی به اصول بنیادین ناتو یعنی بازدارندگی روسیه کمک خواهد کرد".

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ نظامی آمریکا آلمان اعضای ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان

وزیر کشور آلمان با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، تحول در دفاع غیرنظامی و همچنین نظامی را درخواست کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان معتقد است که این کشور نیز باید از نظر دفاع مدنی خود را تغییر دهد.

وی در این باره به خبرگزاری آلمان گفت: «ما باید سرمایه‌گذاری‌های مهم بیشتری در سیستم‌های هشدار خوب، هلیکوپترهای مدرن و سایر تجهیزات انجام دهیم.

این وزیر آلمانی تاکید کرد: همین امر در مورد حفاظت موثر از زیرساخت های حیاتی و مراقبت در صورت بروز بحران صدق می کند.

فایزر همچنین گفت که تجاوز روسیه به اوکراین به یک وضعیت امنیتی کاملاً تغییر یافته منجر شده است که در درجه اول در میان شرکای شرقی اتحادیه اروپا و ناتو مانند کشورهای بالتیک، اما همچنین از طریق تهدیدات سایبری مانند حملات سایبری، جاسوسی و انتشار اطلاعات نادرست در اینجا دیده می شود.

وی افزود: این بدان معناست که: «علاوه بر بازدارندگی و دفاع نظامی، ما باید حفاظت غیرنظامی را نیز تقویت کنیم، بنابراین به گفته وی وزارت کشور فدرال به طور فشرده با وزارت دفاع بر روی یک طرح عملیاتی برای دفاع نظامی و غیرنظامی کار می‌کند.

به گفته وی وزارت بهداشت و اداره حمل و نقل نیز در کار بر روی به اصطلاح OPLAN که به عنوان طرح محرمانه طبقه بندی شده و اکنون در نسخه اولیه در وزارت دفاع موجود است، مشارکت دارند.

تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیاناعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است