Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@19:08:23 GMT

عرفه؛ روز عبور از برهوت منیت‌ها و جشن تولد آدمیت است

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۰۳۲۱

عرفه؛ روز عبور از برهوت منیت‌ها و جشن تولد آدمیت است

عرفه روز جاری شدن در عرفات وجود و مست و سرشار شدن از رایحه دل انگیز دعاست، روز عبور از برهوت منیٌت ها، روز معرفت و جشن تولد آدمیت است. روزی که ملائک طبق طبق شیرینی اجابت بر دست دارند و نغمه شکفتن در صفا و مروه سر می‌دهند، آری عرفه شعر مشعر دل، صفای «صفا دلان»، مروّت «مروه پویان» و زمزمه ی «زمزم نوشان» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس_شیراز| روزهای معنوی مسلمانان را که مرور میکنیم؛ می‌بینیم بعد از عبور از ماه مبارک رمضان و تجربه مغفرت این ماه، یکی از مهمترین روزهایی که علاوه بر جایگاه فردی و اجتماعی برجسته، از نمادهای خاص و ویژه ی عرفان اجتماعی اسلام است روز عرفه ست؛ چرا که در این روز طالبان رحمت و مغفرت در هر جایی که باشند خود را به چشمه ی جوشان مناجات و استجابت می‌رسانند و با به رخ کشیدن وسعت بی نهایت خدا و هم آوا شدن عرش و فرش و ملکوت با فریاد آنت الذی ها و به شکوه آمدن با اعتراف آنا الذی ها خود را برای ذبح حباب ها و حجاب های درون و تمدید عقد اخوت و رسیدن به صفای محرم مصفا و مهیا میکنند.

جاری شدن در مسیر معرفت با هیاهویی دوباره به الست بربکم و تفسیر دوباره * و ما خلقت الجن و الانس الٌا لیعبدون* که به تعبیر امام حسین(ع) الٌا لیعرفون است؛ محقق می‌شود و اینجاست که اوج بندگی با نهایت تضرع، در گلدان خضوع و خشوع ریشه می دواند و منیت‌ها را به پای انسانیت میریزد و از هر چه حجاب است میگذرد تا در خٓم جان، غدیری دیگر بجوشد و تاج خلیفةالهی بر سر شیفتگان حقیقی بدرخشد و راه عبور و ظهور ناجی عالم در هنگامه حضور و شوق نور، روشن شود و جهانی از ظلم و خشم و بی عدالتی رخ بشوید و معرفت حقیقی حاصل شود.

آداب بندگی اقتضا می‌کند که به واسطه های خیر و منادیان امید و شادی دل ببندیم و قدم در راهی بگذاریم که ختم به گشایش گره از کار جهانی گردد. و با غسل و روزه و سردادن ندای بندگی، زیر سقف آسمان، تعلقات را به قربانگاه وصل ببریم و با حضور در مراسمات و مجالس دعا و مناجات یک بار دیگر عرفان اجتماعی اسلام را تبیین کنیم.

توجه ویژه به محتوای دعای امام حسین علیه السلام که مهمترین برنامه این روز معنوی است از اعمال شایسته روز عرفه است. اگر چه همه ادعیه صادر شده از ناحیه اهل بیت(ع) که به حق قران صاعد نامیده شده اند؛ لبریز از معارف هستند اما این دعا که سرشار از مفاهیم ناب عرفانی است و بخش عمده ی محتوای آن هم شناخت ذات خداوند متعال است، در بین اهل مناجات وسالکان الی الله جایگاه ویژه ای دارد.

پس این روزها که جهان اسیر هجمه ی ویروس  کشنده کروناست و ملت ایران در معرض یک امتحان الهی و مشرکان و منافقان زمان، همه ی تلاش خود را در یک جنگ اقتصادی به میدان آورده اند تا مقاومت مقدس این ملت را بشکنند، بیش از هر چیز دعا و معنویت و تضرع به درگاه احدیت می تواند به کمک این مبارزه مقدس آمده و در محکم کردن عزم ها و نزدیک کردن دلهای این مردم خداجو نقش داشته باشد.

به امید لبریز شدن چشمه ی عشق بشریت و محقق شدن ظهور و قیام منجی عالم، وعده موعود و امام محبوب(عج),  در روز معرفت و معنویت دست دعا بر آستان سبحان منان برمی‌داریم و لبخند رضایت حضرت حق را با اثبات بندگی و همراهی با امام آزادگی و نماد بندگی(ع) با ندای لبیک اللهم لک لبیک رقم میزنیم.  ان شاءالله

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: دعا اسلام امام حسین عرفه رحمت اجابت شیراز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۰۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم به سخن شهید مرتضی مطهری مبنی بر اینکه شهدا شمع تاریخ‌اند، می‌سوزند تا راه را نشان دهند، اشاره کرد و گفت: برترین راه در عالم، راه بندگی و معرفت الهی است که سرچشمه آن انبیاء و امامان و اوصیا هستند.
آیت الله میرباقری تصریح کرد: غفلت، رغبت، شهوت و شبهه، چهار مسیر حمله شیطان به انسان است

وی گفت: انبیای الهی، امانت الهی را در زمین به‌جامی‌گذارند و این امانت به اهلش می‌رسد که اهل بندگی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با «آه و آهو»
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • جان‌فشانی رزمندگان مدیون انتشار علم و معرفت معلمان است
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • سه چیز که باعث حقیقت بندگی می‌شود
  • شهر کریمه اهل بیت(ع) سوگوار صادق آل محمد(ص) شد
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق (ع)
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق(ع)
  • ساخت سریال‌های جدید «الف ویژه» در دستور کار تلویزیون