Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فضایی ایران، مرتضی براری گفت: موقعیت‌های مدار فرکانس «زمین آهنگ» به عنوان یکی از منابع محدود جهانی و میراث مشترک کشورها محسوب می‌شود که برای استقرار و بهره برداری ماهواره در آن موقعیت به کار می‌رود.

معاون وزیر ارتباطات افزود: اپراتورها یا کشورها پیش از بهره‌برداری از هر ماهواره‌ای، باید فرکانس‌ها و موقعیت مداری مدنظر برای استفاده ماهواره خود را مطابق مقررات اتحادیه بین‌المللی مخابرات(ITU) ثبت کنند که براساس شرایط مقرراتی خاص برای مدت مشخص به آن کشور اختصاص پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان فضایی تاکید کرد: یکی از نقاط ثبت شده کشور در ITU ، موقعیت مداری ۴۳.۵ درجه شرقی است که براساس مقررات رادیویی مذکور، فرصت استفاده از آن تا مهرماه ۱۳۹۹ است. برای حفظ و تمدید مهلت زمانی امتیاز مدار فرکانسی فوق، سازمان فضایی ایران اقدام به تهیه و ارسال سند رسمی مقرراتی و حقوقی به ITU کرد که این موضوع در جلسه اخیر هیئت مدیره مقررات رادیویی اتحادیه مذکور (RRB-۸۴) مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

براری اضافه کرد: در سند مقرراتی فوق فعالیت‌های فضایی انجام شده و شرایط کشور تشریح و با مقررات رادیویی بین‌المللی تطبیق داده شد که بر اساس آن سازمان فضایی ایران موفق به اخذ تائیدیه تمدید سه ساله امتیاز مدار فرکانسی در موقعیت مداری ۴۳.۵ درجه شرقی تا مهرماه ۱۴۰۲ (اکتبر ۲۰۲۳ میلادی) برای جمهوری اسلامی ایران شد.

کد خبر 4986683 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان فضایی ایران ماهواره مرتضی براری ویروس کرونا تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو واکسن کرونا حاکمیت سایبری فناوری فضایی اینترنت گوگل ماهواره هوش مصنوعی نوآوری امنیت سایبری سازمان فضایی موقعیت مدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از خلیج فارس با عکس‌هایی از مستند «دریای پارس»/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، در «دریای پارس» موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیک خلیج فارس و دریای عمان بر اساس تاریخ تمدن عیلام، اکد، سومر، کلده، آشور، بابل، ایران و فرهنگ‌های گوناگون منطقه، مراکز تمدن‌های کهن ایرانی در کرانه خلیج فارس بررسی می‌شود.
سابقه تاریخی جزیره خارک، داستان سفر واسکودوگاما پرتغالی و آمدن آلبر کرک به خلیج فارس و آغاز دوران استعمار تا دوران جنگ جهانی اول، مبارزات مردم جنوب علیه استعمار، موقعیت جزایر قشم، کیش، تنب بزرگ، تنب کوچک دیگر سرفصل‌های این فیلم را تشکیل داده است.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900989

دیگر خبرها

  • پرسپولیس ۰ - ۰ سپاهان / تقسیم امتیاز در جدال سنتی / استقلال صدرنشین ماند
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • تا پرتاب ماهوار از پایگاه فضایی چابهار وقت زیادی باقی نمانده
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا 12 اردیبهشت 1403
  • سازمان لیگ سد راه کسر امتیاز از یک تیم!
  • روایتی از خلیج فارس با عکس‌هایی از مستند «دریای پارس»/ عکس