Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید مهران عالم زاده، شهردار کرمان دیشب در مراسم افتتاحیه بوستان زریسف ضمن تبریک عید سعید قربان، توسعه و گسترش فضا‌های سبز شهری را از جمله اهداف شهرداری کرمان دانست و گفت: افزایش سرانه فضای سبز، موجب افزایش نشاط و شادابی شهروندان و ایجاد چشم‌انداز زیبا در شهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه ساخت بوستان‌ها به‌ عنوان یکی از عناصر سرزندگی در شهر است، افزود: ساخت بوستان‌ها، نقش بسزایی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین شهروندان دارد.

عالم‌ زاده به مناسب‌ سازی بوستان‌ها برای کودکان و افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: با توجه به انتخاب شهر کرمان به‌ عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک و همچنین ضرورت مناسب‌ سازی معابر و بوستان‌ها برای افراد دارای معلولیت، مناسب‌سازی بوستان‌های در حال ساخت، در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار کرمان، تصریح کرد: دلیل نامگذاری این بوستان به نام زریسف نیز به قدمت بیش از ۲  هزار ساله این خیابان و محله برمی‌گردد؛ ضمن این‌که یخدان زریسف، آتشکده زرتشتیان و باغ و عمارت نواب (آقا)، از جمله بنا‌های تاریخی موجود در این محله است.

عالم‌زاده همچنین در خصوص برخی از مسائل از جمله لکه‌گیری معابر به شهروندان قول مساعد داد.

علی عسکری، سرپرست شهرداری منطقه چهار کرمان نیز در حاشیه این آیین با اشاره به اینکه بوستان زریسف، محدوده قلاع دختر و اردشیر را در بر می‌گیرد، گفت: مساحت این پارک ۴هزار و ۸۰۰ مترمربع است که ۵۸۰ مترمربع فضای سبز و ۲۰۰ متر مسیر پیاده‌ روی در آن اجرا شده است.

او افزود: بیش از یک‌ و نیم میلیارد تومان برای ساخت این بوستان هزینه شده است.

شهردار کرمان در پایان این آیین با ساکنان محدوده این بوستان گفت و گو کرد و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات شهروندان قرار گرفت.

تاکنون، در چهار هفته ابتدایی این پویش، بوستان سراج، بهسازی میدان رسالت و  بوستان معلم در منطقه سه شهری و محوطه‌سازی گنبد جبلیه در منطقه یک و بوستان شب‌بو در منطقه دو شهری به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افتتاح پروژه بوستان ها فضای سبز بوستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۰۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال حد فاصل چهارراه میرزا کوچک خان تا بلوار شهید باهنر و بهره برداری از ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی پیش از ظهر امروز یکشنبه برگزار شد.

فاز سوم محور نسیم شمال با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و به طول ۲۴۰۰ متر با بهسازی وضع موجود، تعریض معبر، اصلاح شعاع قوس‌ها و اصلاح آب روها اجرا شده است.

همچنین در حاشیه این مراسم، ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز شامل تاکسی، ون، مینی بوس و اتوبوس نیز با اعتباری بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد ریال به شبکه حمل و نقل استان قزوین اضافه شدند.

کد خبر 6097132

دیگر خبرها

  • علت حصارکشی در پارک لاله چیست؟ +عکس
  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • سوال معنادار عضو زن شورای شهر به حصارکشی پارک لاله | فیلم
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • درخت کشی در تهران؛ چرا شهرداری به دنبال قطع درختان است؟
  • درخت کشی در تهران
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها