Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@18:17:10 GMT

ماجرای قتل 20 سال پیش در کاشان چه بود؟ / قاتل اعدام نشد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۰۷۷۱

ماجرای قتل 20 سال پیش در کاشان چه بود؟ / قاتل اعدام نشد

به گزارش رکنا ، دادستان کاشان ضمن اشاره به جزئیات پرونده قاتل کاشانی نجات‌یافته از چوبه دار گفت: علت این حادثه اختلافات خانوادگی و مالی بوده است.

روح‌الله دهقانی ضمن اشاره به عفو قاتل محکوم به اعدام در کاشان اظهار داشت: قصاص نفس به این معنی است که اگر فرد مسلمانی توسط دیگر مسلمان به قتل رسید باید مقابله به مثل انجام شود اما این مهم یک پروسه طولانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بازپرسی، بازسازی صحنه قتل، صدور کیفرساخت، تایید پرونده در دیوان عالی کشور و دیگر مراحل پرونده قتل افزود: در یک پرونده، مقتول در سال 79 به قتل می‌رسد و قریب به 20 سال قبل مقتول به قتل رسیده و قاتل نیز متواری بوده است و علت این قتل نیز اختلافات مالی و خانوادگی بوده است.

قاتل کاشانی 12 سال متواری بود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان با بیان اینکه یک عصبانیت و یا هیجان لحظه‌ای می‌تواند نتیجه‌ای جبران‌ناپذیر به دنبال داشته باشد، ابراز داشت: یک اختلاف خانوادگی موجب شده تا فردی با ضربات چاقو به قتل برسد و قاتل نیز 12 سال متواری بوده و نهایتا دستگیر و 8.5 سال در زندان تحمل حبس کند.

قاتل و مقتول در کاشان پسر دایی و پسر عمه بودند

وی با بیان اینکه زندانی به دلیل متنبه‌شدن استحقاق عفو و بخشش را داشت گفت: از آنجا که قاتل و مقتول پسر دایی و پسر عمه بودند با قلم عفو و بخشش اولیای دم بر اساس آیات قرآن اصطلاح ذات‌البین صورت گرفت و این موضوع اتفاق مهمی بود چراکه اختلاف بین این دو خانواده نیز از بین رفت.

دهقانی با بیان اینکه اصلاح ذات‌البین یکی از وظایف قوه قضائیه است، تصریح کرد: قوه قضائیه همانطور که در اجرای قانون و احکام مصمم و جدی است، تمام تلاش خود را به عنوان یک وظیفه برای اصلاح ذات‌البین میان افراد مختلف به ویژه بستگان و اقوام به کار گرفته است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو بورس کرونا حادثه اعدام زندان زندانی قانون اخبار حوادث دیوان عالی کشور قوه قضائیه شهرستان دستگیر حوادث کاشان کاشانی اخبار اصفهان عکس کرونا اخبار تهران زن حوادث تهران فیلم تلگرام تهران دختر مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: حادثه برخورد خودروی سواری ال ۹۰ با گاردریل به پایگاه جمعیت هلال احمر شهید کریمیان طاهری کاشان اعلام شد.

محمدنوید متقی با اشاره به اعزام یک تیم عملیاتی به محل حادثه افزود: این حادثه کیلومتر ۳۰ آزادراه کاشان-قم رخ داده بود.

او گفت: سه مصدوم این حادثه توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی مربوطه منتقل شدند و یک نفر نیز بر اثر این حادثه جان خود را از دست داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • جنایت عشقی در خیابان جردن
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!
  • قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول
  • عاملان قتل خیابانی در یک قدمی میز محاکمه
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • قاتل فراری در دام پلیس آگاهی گیلانغرب
  • ببینید | این موشک ایرانی قاتل ناوهای هواپیمابر است