Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-02@02:22:17 GMT

معرفی بهترین ماسک در مقابل ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۱۱۸۶

باشگاه خبرنگاران نوشت:محققان استرالیایی با مقایسه ماسک‌های مختلف در بازار، بهترین ماسک محافظ در برابر ویروس کرونا را معرفی کردند.
به گزارش  گاردین، محققان می‌گویند ماسک‌های مختلف به میزان متفاوتی در مقابل ویروس کرونا ایجاد محافظت می‌کنند.
بر این اساس، محققان می‌گویند ماسک N۹۵ که معروف به ماسک پزشکی است، بالاترین ایمنی را در مقابل ویروس کرونا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، این ماسک‌ها گران قیمت و دارای محدودیت در تولید هستند. همچنین این ماسک برای استفاده در بلند مدت نامناسب است. حتی در کشورهایی که دولت‌ها مردم را به استفاده از ماسک تشویق می‌کنند، استفاده از ماسک N۹۵ را تنها به کادر درمانی و کسانی که در خطر بالای ابتلا قرار دارند پیشنهاد می‌کنند.
درباره ماسک‌های دیگر موجود در بازار نظرات متفاوتی وجود دارد، اما مرکز کنترل بیماری‌های واگیردار آمریکا می‌گوید حتی استفاده از تکه‌ای پارچه برای پوشاندن دهان و بینی بهتر از استفاده نکردن از ماسک است.
محققان پیشنهاد کرده اند مردم می‌توانند از ماسک‌های خانگی که در منزل تهیه می‌شود در جامعه استفاده کنند و پس از هر بار مصرف، آن را بشویند.
یک تیم تحقیقاتی استرالیایی با مقایسه ماسک‌های یک لایه، دو لایه و سه لایه جراحی به این نتیجه رسیدند ماسک‌های سه لایه بیشترین مقاومت را در برابر ویروس کرونا ایجاد می‌کند. در این آزمایش آن‌ها از یک سیستم ال‌ای‌دی و یک دوربین با دقت بالا برای سنجش پراکندگی قطرات ریز حامل ویروس استفاده کردند. ماسک‌های سه لایه جراحی قابلیت بالایی برای حفظ این ذرات حاوی ویروس و جلوگیری از انتشار آن‌ها در محیط نسبت به دو ماسک دیگر داشتند.
با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، برخی دولت‌ها استفاده از ماسک در اماکن عمومی را اجباری کرده اند. تاکنون نزدیک به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند. از این میان، ۶۵۴ هزار تن جان خود را از دست داده اند. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است اگر مردم به طور گسترده از ماسک استفاده کنند، میزان انتشار این ویروس در جامعه به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت. برچسب ها: بهترین ماسک ، ویروس کرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: بهترین ماسک ویروس کرونا ویروس کرونا ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی سرمربی جدید بایرن مونیخ پس از بازی برگشت مقابل رئال مادرید
  • هری کین یک تنه بیشتر از مهاجمان تاتنهام گل زده است!
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • غار هارپیا ؛ اینجا زمین کاملا چین خورده است! (+عکس)
  • پرسپولیس کنعانی را سرپنجه می‌خواهد
  • استقلال 1402 و معرفی اپلیکیشن فوتبال