Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر واحد توسعه کسب و کارهای اتاق بازرگانی اصفهان توضیحاتی در خصوص بحران‌ها و چالش‌های پیش روی کسب و کارها با توجه به شرایط کرونایی ارائه دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احسان شهیر صبح امروز در نشست علمی پیامدهای ناشی از کرونا در حوزه کسب و کار اظهار داشت: مدیریت اجرایی بر مبنای حال است اما مدیریت راهبردی خصوصیات مهمی دارد که برنامه‌ها را بلندمدت در نظر می‌گیرد، از چند بعد به موضوعات نگاه می‌کند و از جنس علم و هنر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر واحد توسعه کسب و کارهای اتاق بازرگانی اصفهان افزود: نگاه در حوزه کسب و کارها باید راهبردی باشد اما متاسفانه خیلی از کسب و کارها برای حال برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با بیان این‌که طرح‌ها و خدمات متنوعی توسط اتاق بازرگانی ایجاد شده است، گفت: یکی از راهکارهای اصلی توانمندسازی کسب و کارها برای مقابله با بحران‌ها است؛ می‌توانیم الگوهایی را برای فعالان اقتصادی پیشنهاد بدهیم تا در زمان‌های بحران بهترین کار را انجام دهند.

شهیر تصریح کرد: در فصل بهار بحران منابع انسانی را داشتیم که برخی شرکت‌ها توانستند این شرایط را کنترل کنند، بحران بازاریابی و فروش در تابستان پیش روی شرکت‌های تولیدکننده قرار گرفته است.

مدیر واحد توسعه کسب و کارهای اتاق بازرگانی اصفهان افزود: اگر بحران بازاریابی و فروش را کنترل نکنیم خیلی از افراد شاغل مشکل پیدا می‌کنند و شرکت‌ها دچار آسیب می‌شوند، دوره‌های آموزشی و توانمندسازی را در حوزه بازاریابی و فروش برگزار کردیم و کسب و کارها باید بازاریابی و فروش خود را تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم بحران در زمینه زنجیره تأمین از نهاده‌های اولیه تا انتها را پیش رو داشته باشیم و برای حفظ سرمایه‌های انسانی در شرکت‌ها باید زنجیره تأمین مورد توجه قرار گیرد.

شهیر در پایان گفت: احتمالا در فصل‌های پاییز و زمستان مشکل اصلی در حوزه مالی باشد و باید تمهیداتی در نظر گرفته شود، پیش‌بینی می‌کنم که تجربه کارفرمایان و کارگران در فصل بهار می‌تواند کمک کند که در فصل پاییز و زمستان بحران نیروی انسانی را نداشته باشیم.

نوید ادریس نیز در این نشست اظهار داشت: در دنیا تقریبا ۷۱ درصد کسب و کارها هیچ واکنش و اقدامی برای کرونا نداشتند، همچنین حدود ۴.۹ درصد اقتصاد منفی را در دنیا داشته‌ایم؛ در ایران کشاورزی، صنعت و معدن و بخش خدمات را داریم که بخش خدمات بیشتری ضربه را از کرونا دیده است و بخش کشاورزی کم‌ترین زیان را داشته است.

دبیر شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی استان اصفهان افزود: اتاق بازرگانی در دوره اخیر کسب‌ و کارهای نوپا را دنبال می‌کند، کسب و کارهای نوپا انعطاف‌پذیر هستند و به همین برای مقابله با کرونا اقدامات بسیار خوبی صورت دادند.

وی در ادامه بیان داشت: استارتاپ‌های زیادی در سال‌های اخیر ایجاد شده‌اند که چابک هستند و به همین دلیل به خوبی این اوضاع را مدیریت و از افزایش ضرر جلوگیری کردند.

ادریس خاطرنشان کرد: کسب و کارهای نوپا در حوزه دانش بنیان‌ها نیز فعالیت‌های خوبی انجام دادند و تولید ماسک و مواد ضدعفونی در چند شرکت دانش بنیان استارت خورد.

دبیر شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی استان اصفهان یادآور شد: کمیته‌های مختلفی در اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شد تا آسیب‌های ناشی از کرونا به کسب و کارها را بررسی و برای جبران آن برنامه‌ریزی کند، صندوقی برای کمک‌های مالی به تولید‌کننده‌ها ایجاد شد.

وی با اشاره به این‌که چالش‌های گردشگری در کارگروه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت، گفت: مجموعه خدماتی گردشگری حدود ۸۰ درصد آسیب دیدند، اتاق بازرگانی بیشتر راه‌بردهای کشوری را این زمینه پیش برد، دولت در این حوزه اقداماتی انجام داد و حمایت‌هایی صورت گرفت.

ادریس در پایان عنوان کرد: مجموعه‌های نوآفرین به خوبی همزیستی لازم با کرونا را پیدا کرده‌اند و در شرایط فعلی نیز شرکت‌های نوپایی ایجاد می‌شوند که شرایط را مدیریت می‌کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا اصفهان کسب و کار اقتصاد اتاق بازرگانی اصفهان بازاریابی و فروش کسب و کارهای کسب و کارها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!

به گزارش خبرگزاری مهر روشن یکتا، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در برنامه تهران ۲۰ اظهار داشت: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، اختتامیه ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو برگزاری می شود. خوشبختانه مجریان اجرایی آن توانسته‌اند ضعف‌های دوره‌های گذشته را کاهش دهند.

وی در ادامه بیان کرد: کشورهای ازجمله روسیه، آفریقا، چین و غیره در این نمایشگاه دعوت شده بودند. تقریباً هم سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی از این نمایشگاه استقبال ویژه‌ای داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عنوان کرد: در این نمایشگاه در حوزه بخش خدمات فنی و مهندسی و همچنین در بحث ترانزیت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

وی اظهار کرد: هیئت‌های روسی در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند.

استقبال خوبی نشان دادند. این اتفاق بسیار نادریست و می توان بگویم قطعاً دیپلماتیک ما نسبت به گذشته موثرتر بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در پایان اضافه داد: امیدواریم بتوانیم که در دوره‌های بعدی و پس از این جلساتی که توافق داشتیم اجرا کنیم و همچنین بتوانیم از رسمیت فارغ التحصیلان ما بیشتر استفاده کنند.

کد خبر 6093881 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان