Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس توافقی که میان دولت آمریکا و مسئولان ایالت اورگون حاصل شده نیروهای فدرال ظرف بیست و چهار ساعت آینده پورتلند را ترک خواهند کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از یورونیوز، کیت براون،‌ فرماندار ایالت اورگون چهارشنبه شب با اعلام این مطلب تصریح کرد که برخی نیروهای فدرال که مسئولیت حفاظت از یک ساختمان وزارت دادگستری در شهر پورتلند را برعهده داشتند به زودی این شهر را ترک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورتلند از جمله شهرهای ایالات متحده است که تظاهرات بر ضد نژادپرستی و خشونت‌های نیروهای امنیتی علیه اقلیت سیاه‌پوست همچنان پس از آغاز جنبش موسوم به «جان سیاه ارزش دارد» در آن جریان دارد.

مسئولان دموکرات ایالت اورگون، جایی که پورتلند در آن واقع شده همانند دیگر ایالت‌های تحت کنترل دموکرات‌ها به شدت مخالف رویکرد مصرانه دولت ترامپ برای اعزام نیروهای فدرال به مناطق تحت نظارت آنها جهت مهار و سرکوب اعتراض‌ها به برخوردهای تبعیض آمیز و نژادپرستانه است که پس از مرگ جورج فلوید،‌ جوان سیاه پوست آمریکایی بسیاری از شهرهای ایالات متحده را فرا گرفت.

برغم توافق صورت گرفته برای خروج نیروهای فدرال از پورتلند،‌ دولت همچنان اصرار دارد که برخی از این نیروها برای کنترل اوضاع در ساختمان‌های وزارتخانه‌های دادگستری و امنیت داخلی بمانند و حتی در صورت نیاز از نیروهای فدرال برای مهار ناآرامی‌ها در سراسر شهر استفاده شود، مساله‌ای که موجب سردرگمی معترضان شده است.

اصرار دونالد ترامپ بر اعزام نیروهای فدرال به ایالت‌های تحت کنترل دموکرات‌ها برای سرکوب تظاهرات و ناآرامی‌های مرتبط با جنبش مبارزه با نژاد پرستی و مخالفت سرسختانه مسئولان این ایالت‌ها سبب شده که به طور ویژه در مورد پورتلند هر دو طرف پس از حصول توافق یاد شده از پیروزی دم بزنند.

50 شب ناآرامی در پورتلند/ پلیس تا دندان مسلح آمریکا علیه معترضان به تبعیض نژادی +تصاویراعتراضات پورتلند؛ حمله مأموران امنیتی به یک کهنه سرباز 75 سالهترامپ ماموران فدرال بیشتری برای سرکوب اعتراضات به پورتلند اعزام می‌کند

 

فرمانداری ایالت اورگون از پایان یک «اشغال» و خروج «نیروهای اشغالگر» سخن به میان آورده در حالی که وزارت امنیت داخلی آمریکا به نوعی «همکاری» اشاره کرده که انتظار می‌رفت از مدت‌ها پیش میان دو طرف حاصل شود.

کیت براون، فرماندار ایالت اورگون در شمال غرب ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پی گفتگو با معاون رئیس جمهوری و مسئولان دولت، دولت فدرال درخواست من را پذیرفت و قرار شد تا نیروهایش را به تدریج از روز پنجشنبه 30 ‌‌ژوئیه از پورتلند خارج کند.»

از سوی دیگر چاد ولف، کفیل وزارت امنیت داخلی آمریکا با اشاره به اینکه نیروهای پلیس فدرال همیشه در پورتلند حضور داشته‌اند، یادآور شده که این نیروها تا زمانی که آرامش در شهر برقرار شود و ساختمان دادگستری هدف حمله معترضان واقع نشود به کلی شهر را ترک نخواهند کرد.

بر اساس گزارشی که رسانه‌ها از این توافق منتشر کرده‌اند خروج نیروهای فدرال به صورت تدریجی خواهد بود و از بیست و چهارساعت پس از اعلام توافق یاد شده آغاز می‌شود.

انتشار خبر حصول توافق میان مسئولان ایالت اورگون و دولت برای خروج نیروهای فدرال از پورتلند با توجه به سخنان تازه دونالد ترامپ در خصوص «پاکسازی شهرها» در کل بسیار غافلگیرکننده بود.

ترامپ که کارزار انتخاباتی خود برای دوره دوم ریاست جمهوری را بر پایه محور «قانون و نظم» بنا نهاده پیش از رسانه‌ای شدن توافق یاد شده گفته بود مقامات محلی باید قبل از هر چیز به «پاکسازی» شهرها اقدام کنند.

رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین تاکید کرده بود: «اگر آنها به زودی امنیت شهرهای خود را تامین نکنند ما چاره‌ای نداریم جز آنکه برای پاکسازی به آنجا برویم؛ ما این کار بلدیم و آنرا به راحتی انجام خواهیم داد.»

دونالد ترامپ در ادامه از «کار خارق‌العاده» نیروهای فدرال که از ابتدای ماه جاری میلادی برای سرکوب نارآرامی‌ها به نقاط مختلف کشورش اعزام شده‌اند، تمجید کرد و بار دیگر معترضان به برخوردهای تبعیض آمیز پلیس را «آنارشیست و برهم زننده نظم» خواند.

مرگ جورج فلوید، جوان سیاه پوست آمریکایی-آفریقایی که به‌واسطه خشونت یک مامور پلیس پس از دستگیری در شهر مینیاپولیس جان باخت، نقطه آغاز اعتراض‌های سراسری به نژادپرستی در ایالات متحده آمریکا بود که پس از چندی جامعه بین‌المللی را نیز با خود همراه کرد.

انتهای پیام/

R36446/P/S8,1128/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ بازداشت ۹۳۶ حاجی در عربستان سعودی ۲ سی‌ان‌ان: نیروهای آمریکایی در منطقه از ترس رزمایش سپاه در پناهگاه خوابیدند ۳ تلاش ژاپن برای شکست کرونا با کمک غنا ۴ الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد ۵ یمن: جلوگیری از ادای مناسک حج تحت هرگونه توجیهی، جنایت محسوب می شود ۶ عدنان منصور: پاسخ حزب‌الله قطعی است/ دوران بزن‌دررو برای اسرائیل پایان یافته است ۷ ترامپ وضعیت اضطراری ملی در قبال لبنان را تمدید کرد ۸ برایان هوک: نیاز به تحریم تسلیحاتی جهانی علیه ایران داریم مهمترین اخبار بین الملل گزارش| آمریکا آمار واقعی کشته‌های اعتراضات مردمی را چگونه کتمان می‌کند؟ الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد ادامه تظاهرات در آمریکا/ استقرار نیروهای فدرال در چند شهر دیگر وزیر خارجه لبنان: طی دو روز آینده شکایت از اسرائیل را تقدیم شورای امنیت می‌کنیم مهمترین اخبار تسنیم الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد رهبر معظم انقلاب فردا با مردم سخن خواهند گفت وزیر خارجه لبنان: طی دو روز آینده شکایت از اسرائیل را تقدیم شورای امنیت می‌کنیم واردات با ارز نیمایی سبب گرانی کالاهای اساسی شد توضیحات وزارت خارجه ایران درباره تحولات اخیر پیرامون روابط تهران-سئول درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروهای فدرال ایالت اورگون ایالات متحده بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن

خبرگزاری رسمی یمن سبأ، امروز دوشنبه جزئیاتی از خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی و دستگیری جاسوسان آنها و اعترافات آنها منتشر کرد.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه امنیتی در یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (سبأ) گفت که سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی یمن جاسوسهایی را که برای آمریکا و رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کردند را دستگیر کردند.

بر اساس این گزارش، این مزدوران از طریق افسران و اعضای یک نهاد اطلاعاتی موسوم به نیروی ۴۰۰ (قوة ۴۰۰) به خدمت گرفته شده و تحت فرمان یک فرد تحت تعقیب به نام عمار عفاش بودند. ماموریت این جاسوسان جمع آوری اطلاعات و رصد سایت‌های نظامی وابسته به نیروهای مسلح یمن در سواحل غربی کشور به نفع دشمن آمریکایی و اسرائیلی بود.

به گفته این منبع آگاه، این جاسوس‌ها پس از دستگیری اعتراف کردند که اطلاعات لازم درباره مکان‌های شلیک موشک‌ها و پهپادهای یمن علیه مواضع صهیونیست‌ها و محل قایق‌های نیروهای مسلح را در اختیار دشمن آمریکایی - اسرائیلی قرار می‌دادند. این افراد مختصات مکان‌های مذکور را به اپراتورهای خود در نیروی ۴۰۰ می‌فرستادند تا این مکان‌ها توسط هواپیماهای دشمن آمریکایی و انگلیسی هدف قرار گیرند.

بر اساس اعترافات این جاسوسان، ماموریت دیگر آنها انجام کارهای خرابکارانه‌ای چون تخریب و سوزاندن خودروها و تجهیزات نیروهای مسلح و امنیتی و ترور نیروهای مسلح با هدف منحرف کردن آنها از اهداف تعیین شده و ضربه زدن به جبهه داخلی و بی ثبات کردن جامعه یمنی بود.

بر اساس این گزارش، تصاویری از اعترافات افراد بازداشت شده ساعت ۳ عصر امروز به وقت صنعاء (۳.۳۰ ایران) منتشر خواهد شد.

خبرگزاری سبأ روز گذشته با انتشار پیش‌خبری در این خصوص اعلام کرده بود که جزئیات این خنثی‌سازی عملیات آمریکا و اسرائیل در روز دوشنبه منتشر خواهد شد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • از پذیرش اتباع جدید معذوریم؛ از ایران خارج شوند
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین