Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زینب نصیری به تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت شهرداری تهران پرداخت و گفت: همانگونه که خانه‌های سلامت شهرداری تهران از بهمن ماه سال جاری فعال بودند، همچنان با همان جدیت در همه محله‌های تهران در حال فعالیت هستند. از اواسط اسفندماه همکاری مشترکی را با وزارت بهداشت در امر غربالگری داشتیم که دویست و چهل و یک محلات در خصوص اقداماتی را با منطبق با پروتکل‌‎های وزارت بهداشت انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنان هم درقالب تفاهمنامه‌ای که با وزارت بهداشت منعقد شد، هستیم و این کار را انجام می‌دهیم، خود دوستان در وزارت بهداشت مراحل مختلفی را برای غربالگری انجام می‌دهند که تاکنون دو مرحله غربالگری در تهران انجام شده است و اگر در ادامه هم کاری در خصوص فرایند غربالگری بخواهد انجام شود، ما این آمادگی را در خانه‌های سلامت خود داریم که این همکاری را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام دهیم.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: با توجه به شیوع کرونا ما شکل برنامه‌های انچام شده در خانه‌های سلامت را تغییر دادیم به این معنا که تمامی برنامه‌های ما با استفاده از فضای مجازی و بسترهای فناورآنه ارائه می‌شود تا بتوانیم خدمات را به طور موثر و ضریب نفوذ بالا برای همه محلات شهر تهران قرار دهیم تا این برنامه به صورت محلی، ستادی و منطقه‌ای برگزار شوند.

وی ادامه داد: انواع وبینارها و مشاوره‌های آنلاین از جمله خدماتی است که در این خصوص تاکنون اتفاق افتاده است که در کنار بحث تولید محتوا نیز برای آگاهی بخشی بیشتر به مردم همراه بوده است.

نصیری گفت: یکی از اقدامات مثبتی که در این حوزه انجام گرفت، خدماتی بود که به خانواده‌های داغدار صورت گرفت و یکی از همکاری‌های مشترکمان با سازمان بهشت زهرا در این بود که یک سری بروشورهای آموزشی را برای خانواده‌های متوفیان تهیه کردیم تا آنان اطلاع‌ داشته باشند که به چه ترتیبی می‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از منظر سلامت روان نیز آمادگی مواجهه با این مساله را داشته باشند.

وی ادامه داد: در طول مسیر هرجا احساس کردیم که نیاز جدیدی وجود دارد که ضرورت دارد که خدمت جدیدی در آن موضوع خاص به محلات ارائه شود، انجام می‌دهیم تا بتوانیم با کمک شهروندان از این دوران گذر کرونا عبور کنیم.

میزان

انتهای پیام/

20 / 20 مدیرکل سلامت شهرداری تهران زینب نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران حوزه سلامت شهرداری تهران خانه‌های سلامت شهرداری حفظ سلامت پایتخت‌نشینان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مدیرکل سلامت شهرداری تهران مدیرکل سلامت شهرداری تهران حوزه سلامت شهرداری تهران خانه های سلامت شهرداری سلامت شهرداری تهران خانه های سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت از اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای همکاری در زمینه تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا، دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران-آفریقا با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با ۶۰۰ هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری ۳۰ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان