Web Analytics Made Easy - Statcounter

«منصور جلیلوند» روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی افزود: این مرکز برای نخستین  باردر کشور در مرکز شماره یک اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان در اراک طراحی شده‌است.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از انرژی‌های الکتریکی و فسیلی در این مرکز صفر است و آب مورد نیاز آن با ذخیره ‌ازی و تصفیه آب باران  تامین شده و انرژی مصرفی نیز از طریق نور خورشید تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه دپارتمان ماشین‌کاری دیجیتال، بهره‌برداری از کارگاه پرینتر سه بعدی ، راه‌اندازی اینترنت IOT و آزمایشگاه ماشین‌های الکترونیکی AC-DC از دیگرطرح‌های آماده  این اداره‌کل در سال جاری است.

جلیلوند از بهره‌برداری یک مرکز فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی خبرداد و گفت: با آغاز به کار این مرکز شمار اماکن فنی و حرفه‌ای استان به ۲۲ مرکز افزایش یافت.

وی ادامه داد:  ۱۲ کارگاه آموزش ثابت، ۱۲ مرکز بین کارگاهی در شرکت‌های صنعتی، چهار مرکز دانشگاهی، ۵۲ مرکز جوار شهری و کارگاه سیار، ۲۵ کارگاه در پادگان‌های استان برای آموزش سربازان، ۱۶۷ کارگاه روستایی، ۳۲ کارگاه در زندان‌ها و ۲۶۸ آموزشگاه آزاد وظیفه آموزش به کارآموزان را در استان برعهده دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در این استان و کشور، ۲ سوم آموزشگاه‌های آزاد استان فعال هستند و و آموزش‌های این اداره کل نیز با وجود تمامی محدودیت‌ها در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش یافته‌است.

جلیلوند با یادآوری کاهش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از اسفندماه سال گذشته به‌دلیل شیوع کرونا افزود: ۲۰۰ محتوای الکترونیکی آموزشی توسط اداره‌کل آموز فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تهیه و در کانال‌ها بارگذاری شده‌ است.

وی یادآورشد: پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفرساعت آموزش سال گذشته برای اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تعهد شده‌ بود که با تحقق ۱۰۶ درصد این تعهدها، ۶ میلیون نفر ساعت در این مدت از آموزش‌های این اداره کل بهره‌مند شدند.

‌مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: سه میلیون و ۵۶۴ هزار نفر ساعت از مجموع آموزش‌های ارایه شده در سال گذشته از سوی بخش دولتی به صورت رایگان ارایه و ۲۲ هزار نفر در استان از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

جلیلوند افزود: ۸۳۰ نفر سال گذشته از آموزش‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در محیط واقعی کار بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۳۷۸ هزار نفر ساعت آموزش از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در سال‌جاری ارایه شد که ۶۵۰ نفر نیز در طرح آموزش در محیط واقعی کار و ۲۵۰ نفر در پادگان‌های استان از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

‌مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: ۶۰ درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می شوند که ۳۰ تا ۳۴ درصد آن افرادی هستند که در طرح آموزش واقعی در محیط کار حضور می‌یابند.

 استان مرکزی یکی از قطب‌های مهم کشور در حوزه صنعت و خدمات در قلب کشور قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اراک استان مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اراک استان مرکزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اراک استان مرکزی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی بهره مند شدند سال گذشته اداره کل آموزش ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه

محمد محمدنژاد هیئت‌علمی مهندسی صنایع دانشگاه رازی ضمن اشاره به لزوم ترسیم یک نقشه راه برای صنعت کرمانشاه، گفت : در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله)، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اقدام به اجرای طرح تحقیقاتی «تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه» با انعقاد قرارداد با دانشگاه رازی نموده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این طرح از محل تجمیع اعتبارات یک درصد استانی است، افزود: با طی مراحل تصویب عنوان موضوع در کمیته علمی، فراخوان، انتخاب مجری، تصویب عنوان موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور به انجام رسید.

عضو هیئت‌علمی مهندسی صنایع دانشگاه رازی تصریح کرد: این اولین فعالیت علمی هست که در یک زمینه، مسیر رفتن از وضعیت کنونی به مقصد را ازطریق نقشه راه میسر می‌کند.

وی ادامه داد: فرایند تهیه این نقشه شامل سازمان‌دهی فرایند برنامه‌ریزی وتحلیل محیطی، شناخت و تحلیل مسائل راهبردی، تدوین مؤلفه‌های جهت‌ساز تعیین منظرها راهبرد‌های اصلی اهداف راهبردی، تعریف شاخص‌ها ارتباط علی و معلولی ابتکارات راهبردی، برنامه‌ریزی بر مبنای مفروضات (تدوین ماتریس پروژه و انجام برنامه‌ریزی بر مبنای مفروضات)، تدوین و ترسیم نقشه راه (مصاحبه ونظرسنجی از خبرگان) و تدوین برنامه عملیاتی صنعت استان کرمانشاه هست .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین