Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این نخستین محموله ماهیان غیرماکول صادراتی ایران به مقصد بندر بانکوک بود که از چابهار عازم بندر موندرای هند شد و از این بندر به مقصد نهایی در تایلند به صورت ترانشیپ منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در قالب این کشتی کانتینرهای معمولی حامل دومین محموله خشکبار افعانستان به مقصد «تیان جین» چین بارگیری و ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: در ادامه ارسال محموله‌های افغانستان از طریق بندر چابهار، کشتی چهارم حامل کالاهای ترانزیتی این کشور بندر شهید بهشتی را به مقصد هند و چین ترک کرد.

وی اظهارداشت: این شناور چهارمین کشتی حامل کالای ترانزیتی افغانستان بود که طی یک ماه گذشته و در راستای توافق سه جانبه ایران، افغانستان و هند به مقصد هند ارسال و با رکورد قابل توجهی همراه شد چراکه حامل کانتینرهای معمولی و یخچالی به مقصد هند، چین و تایلند بود.

آقایی بیان کرد: کانتینرهای یخچالی حامل کالاهای شیلاتی سیستان و بلوچستان نیز از طریق بندر چابهار به مقصد تایلند ارسال شد که رکوردی دیگر برای این بندر بزرگ اقیانوسی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که به واسطه وجود تیم‌های پر تلاش بندری و اقتصادی بندر چابهار محقق شده افزایش و تنوع مقصد جدید و نوع کالا برای این بندر است در حالیکه در گذشته صادرات کالا از طریق بندر شهید بهشتی به مقصد هند محدود بود اما ما توانستیم از مزیت‌های بندر شهید بهشتی برای ارسال کالاهای صادراتی ایران یا ترانزیتی افغانستان به مقصد سایر کشورها مثل چین، تایلند، مالزی و دیگر بازارهای هدف استفاده کنیم.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان افغانستان چابهار تجارت تایلند صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان افغانستان چابهار تجارت تایلند صادرات غیر نفتی سیستان و بلوچستان افغانستان چابهار تجارت تایلند صادرات غیر نفتی مقصد هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۲۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مردم افغانستان حمایت می کنیم

حسن کاظمی قمی در خصوص توجه خاص افغان‌ها به چابهار گفت: سیاست ما این بوده حوزه مکران و چابهار توسعه پیدا کند و برنامه‌های توسعه‌ای را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: از جمله اقداماتی که در منطقه چابهار و مکران صورت می‌گیرد مسئله احداث فرودگاه بزرگ بین‌المللی است. ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی در منطقه چابهار هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد روش برخورد ایران با طالبان تصریح کرد: در دوران حکمرانان جدید در افغانستان از مسیر اقدامات دیپلماتیک و سایر اقدامات حرکت می‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در خصوص خط راه‌آهن چابهار به افغانستان گفت: مسیر کریدور ترانزیت ایران-افغانستان، چین را به آب‌های آزاد و قاره اروپا و آفریقا وصل می‌کند. در چارچوب طرح یک راه یک کمربند، الان چینی‌ها دنبال می‌کنند، کریدور ایران-افغانستان مفهوم دارد.

وی اشاره کرد: احتمالاً نشست‌های سه جانبه‌ای را میان ایران-افغانستان-چین برگزار خواهیم کرد. کشورهای دیگر منطقه هم از این کریدور استقبال کرده‌اند. ثبات و امنیت منطقه در گرو ثبات و امنیت افغانستان است.

کاظمی قمی در پایان گفت: افغانستان مسیر دستیابی‌اش به آب‌های آزاد از ایران کوتاه‌ترین و امن‌ترین حتی اقتصادی‌ترین است. با توجه به شرایطی که امروز به ویژه با بحران اوکراین بوجود آمده، مسئله کریدورهای ترانزیت منطقه‌ای معنای جدی‌تری به خودش گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی لواسان و چمدان‌هایی که دیرتر به مقصد رسیدند
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار