Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان البرز می‌گوید ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغ‌های این استان آزاد شده‌اند و مجموع این آزادسازی‌ها با اقدامات ۱۰ سال پیش از آن برابری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی را یکی از اولویت‌های مهم دادگستری استان بیان کرد و گفت: پس از سفر حضرت آیت الله رئیسی در دی ماه ۱۳۹۸ به استان البرز و تاکیداتی که ایشان در زمینه مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها و مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در استان داشتند این موضوع در دستور کار جدی دادگستری استان البرز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به حجم بالای تغییر کاربری‌های انجام شده در استان و روند رو به فزاینده آن به منظور مقابله سریع و جدی با این پدیده ایجاد قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز برای اولین بار در کشور در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تبیین حیطه فعالیت قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز بیان کرد: این قرارگاه پنج حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی، چاه‌های غیرمجاز، تغییر کاربری‌های غیرمجاز، محیط زیست و جرایم مربوط به حریم‌ها را تحت پوشش قرار داده و در ابتدا با رویکرد پیشگیرانه و سپس رویکرد مقابله ای اهداف را پیگیری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط استان و کوتاهی‌های انجام شده در مدت زمان کوتاه پس از تشکیل این قرارگاه موفقیت‌های بزرگی کسب کرده و توانسته‌ایم میزان ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و ۱۵ هکتار از اراضی ملی را آزادسازی کنیم که مجموع این آزادسازی‌ها با اقدامات ۱۰ سال پیش از آن برابری می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان البرز همچنین از تشدید مقابله با ویلاسازی و تغییر کاربری اراضی زراعی در استان خبر داد و گفت: با انسجام ایجاد شده در قرارگاه شاهد یکپارچه شدن تصمیمات و رصد لحظه ای شرایط استان هستیم که پس از حمایت های رئیس قوه قضائیه از اقدامات انجام شده مصوبات این قرارگاه با قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: قوه قضائیه دادگستری قوه قضاییه رئیس کل دادگستری استان البرز مقابله با تغییر کاربری هکتار از اراضی اراضی زراعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ میرزایی از تخریب تعدادی ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، این اراضی به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال در قالب یک مانور اجرایی و با حکم قضایی در روستای «ازنق» واقع در بخش شهرستان ساوجبلاغ آزادسازی شد و به عرصه تولید بازگشت.

وی بیان کرد: در این اراضی ۱۰۹ قطعه دیوارکشی به طول حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر، بناهای غیرمجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد به مساحت حدود ۳۲۰ مترمربع، انباشت مصالح ساختمانی ۱۹ مورد، محوطه سازی ۱۲ مورد به مساحت حدود یک هزار و ۹۵۰ مترمربع، استخر دو مورد به مساحت حدود ۹۰ مترمربع و آلاچیق دو مورد به مساحت ۳۰ مترمربع تخریب و رفع اثر شد.

کد خبر 6093807

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه