Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ مدیر کل امور اجرایی کمیسیون های ماده 100 معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران درواکنش به اظهارات رییس قوه قضاییه مبنی بر رعایت نشدن عدالت در اجرای احکام ماده 100 به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: ایشان بحث درستی را مطرح کردند اما یک نکته را باید در نظر داشته باشید که آرای ماده 100فقط محدود به ساخت و ساز نمی‌شود؛ تجاوز به حریم رودخانه،زمین‌خواری و کوه‌خواری نیز شامل این موضوع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در تشریح علل اجرا نشدن آرای ماده 100، گفت: حدود 30 تا 40 درصد آرایی که اجرا نمی‌شود به دلیل رفت و برگشت‌های بین نهادهای قضایی است. برای مثال کمیسیون رای به تخریب می‌دهد اما بارها به دیوان عدالت رفته و دیوان می‌گوید دلیل تخریب هنوز برای من محرز نشده است. باز پرونده را به کارشناس ارجاع می‌دهیم و دیوان باز می‌گوید، دلیل رای برای من محرز نشده است.

مغانلو اضافه کرد: 30 درصد دیگر پرونده‌های تخلف ماده 100 در بافت‌های ناپایدار است که به دلیل شرایطی اقتصادی و اجتماعی امکان تخریب نداریم. 2درصد آرا نیز مربوط ساختمان‌ها و املاک دولتی و نظامی است و 17 درصد نیز با تغییر ضوابط، متناسب با پهنه و کاربری شناخته شده و عملا دیگر تخلف محسوب نمی‌شوند.

مدیر کل امور اجرایی کمیسیون های ماده 100 معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت که؛ در اجرای آرای تخریب، مسکونی بودن ملک و املاکی که برای تامین معیشت افراد شکل گرفته‌اند بسیار سخت است و محدودیت‌های شرعی برای اجرای آن وجود دارد.

او با بیان اینکه برخی از تخلفات آگاهانه و برخی ناآگاهانه است، گفت: آن‌‌هایی که آگاهانه و برای کسب منافع است باید با شدت برخورد شود و آنهایی که ناآگاهانه است، نمی‌شود آنچنان سخت گرفت.

مغانلو در ادامه و با اشاره به خلا‌های قانونی اجرای آرای ماده 100 گفت: در قوانین کشور ما تخلف با جرم متفاوت است. جرم وجه شرعی دارد و با اخلاقیات گره می‌خورد اما تخلف نه.اینروزها اگر کسی تخلف ساخت و سازی کند، زرنگ است و کسی که نکند، زرنگ نیست.

مدیر کل امور اجرایی کمیسیون های ماده 100 معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: در عین حال جرائمی که اعلام می‌شود حاشیه سود متخلف را کم می‌کند در حالی که  جریمه باید به فرد ضرر بزند. ضرر در بازار خواه ناخواه جلوی تخلف را می‌گیرد. بر املاک متخلفان باید داغ ننگ بخورد، برای مثال حق نقل و انتقال نداشته باشد و یا انشعابات آب، برق و گاز به او تعلق نگیرد.

او با بیان اینکه فرایند اخذ مجوز سخت‌تر از اعمال تخلف است، تاکید کرد: اگر فرایند اخذ مجوز آسانتر باشد، فرد به سمت اعمال تخلف که راحت‌تر کارش را پیش‌ می‌برد، نمی‌رود.

مغانلو در نهایت گفت: معتقدم مدیریت شهری در ایران نهاد ضعیفی است و برای اجرا کردن برخی آرا، حمایت قضایی و انتظامی نمی‌شود. اگر تخلفی صورت می‌گیرد قائم به فرد است نه کل سیستم و مجموعه. دست شهرداری در برخی امور به شدت خالی است.

پربیننده ترین کدام شهرهای ایران زباله بیشتری تولید می‌کنند؟/طلای کثیف در زباله‌دانی انعقاد تفاهمنامه تأمین بخشی از منابع مالی ساخت خط ۱۰مترو تهران باغ عمارت وثوق الدوله اواخر شهریورماه افتتاح می‌شود/ حکایت درختان بی‌سر خیابان‌های تهران نصب پل گیشا در نقطه‌ای دیگر از تهران محدودیت طبقه جماران دغدغه اصلی ریاست جمهوری!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران قوه قضاییه زمین خواری رییس قوه قضاییه تخلف ساختمانی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت ماده 100

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲

شما شهروندان عزیز در مورد تاخیر در اجرای رتبه بندی معلم های بازنشسته، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس علمی پزشکی ارجاع داده شد.

 

دغدغه های روز/

طرح رتبه بندی برخی از معلمان بازنشسته چه زمانی اجرا می‌شود؟

معلمان بازنشسته در انتظار اجرای طرح رتبه بندی

معلمان بازنشسته همچنان در پیچ و خم دریافت پاداش و اجرای طرح رتبه بندی

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد تاخیر در اجرای رتبه بندی معلم های بازنشسته، در لینک زیر مشاهده کنید.

احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • واکنش رییس دانشگاه تهران به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی در کراچی
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی
  • واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲