Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس در سومین نشست بررسی طرح مطالعاتی انتقال سالانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب از رودخانه بشار و چشمه شش پیر به شیراز به عنوان سومین خط انتقال آب به این کلان شهر با حضور نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: سخت‌ترین مرحله انتقال آب رودخانه بشار و چشمه شش پیر به شیراز، گرفتن این حقابه بوده که با تلاش‌های صورت گرفته، موضوع محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید رضا دهقانی افزود: این طرح انتقال به عنوان سومین خط انتقال آب به شیراز از این به بعد نیازمند دریافت ردیف بودجه می‌باشد که می‌طلبد نمایندگان شیراز در مجلس پیگیر این موضوع باشند تا ردیف بودجه به طرح یاد شده اختصاص یابد.

دهقانی گفت: رودخانه بشار از کوه‌های فارس سرچشمه می‌گیرد و در استان کهگیلویه و بویراحمد جریان دارد. چون قرار است بر روی این رودخانه، سدی به نام تنگ سرخ احداث شود می‌بایست حقابه فارس هم در نظر گرفته شود که تلاش ما در شرکت آب منطقه‌ای فارس برای گرفتن این حقابه محقق شده است. ادامه این روند به گونه‌ای است که نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی برای گرفتن ردیف بودجه جهت این پروژه ارزشمند تلاش نمایند.

علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست بر اجرای دقیق و سریع این طرح مهم با توجه به نیاز مبرم شیراز به آب شرب و تأمیــن آب مورد نیاز کشــاورزی و صنایع مستقر در این کالان شهر تأکید کرد.

پاک فطرت گفت: شرکت آب منطقه‌ای فارس توان اجرای طرح‌های آب رســانی را دارد و می‌تواند با مشارکت بانک و تأمین منابع مالــی دولتی در این خصوص ً قدام کند. اینکه سرمایه گذاربتواند بخش بزرگی از این طرح را اجرا کند خوب و قابل تقدیر است، اما باید دید که سرمایه گذار توان اجرای طرحی بــه این مهمی را دارند یا خیر؟ یا اینکه بدانیم مشکل کار سرمایه گذار و کارفرما چیست؟

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این نشست اظهارکرد: بخش عمده پروژه انتقال آب از رودخانه بشار و چشمه شش پیر، شروع آن بود که شرکت آب منطقه‌ای فارس به خوبی از عهده آن برآمده است. قطعا مشتری‌های فراوانی برای دریافت سالانه ۷۲میلیون مترمکعب آب از رودخانه بشار وجود داشت و خواهد داشت و چه بسا اگر شرکت آب منطقه‌ای فارس اقدام به موقع نمی‌کرد، این میزان آب از استان فارس خارج می‌شد و نصیبمان نمی‌شد.

محمود رضایی کوچی گفت: توقع ما این است که نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه کار تلاش نمایند تا این پروژه ردیف بودجه دریافت نماید تا روند انجام آن به سهولت پیش برده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین خواستار بررسی دغدغه‌ها تعیین سرمایه گذار برای این پروژه شد.

سد تنگ سرخ کهگیلویه و بویر احمد هم اکنون ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است با توجه به پیگیری وزارت نیرو تا پایان سال پیشرفت این طرح به ۷۰ درصد برسد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای رودخانه بشار مجلس شورای اسلامی شرکت آب منطقه ای فارس مجلس شورای اسلامی آب از رودخانه بشار ردیف بودجه انتقال آب شش پیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، شهید اسد پور در ۲۳ خرداد ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه و در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.
پیکر شهید اسد پور که بعد ار تفحص به عنوان شهید گمنام اعلام شده بود که با آزمایش‌های دی ان‌ای شناسایی و امروز به زادگاه منتقل شد.
امروز مادر شهید اسد پور بعد از ۳۷ سال دوری فرزند خود را در آغوش کشید.
پیکر شهید سید علاءالدین اسد پور قرار است روز شنبه همزمان با شهادت امام جعفر صادق در شهرستان زرقان تشیع و سپس در زادگاهش روستای آقا جلو این شهرستان به خاک سپرده شود.

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری ادامه دارد
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد