Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم از طراحی و ساخت 500 المان بتن گلاسه و 5 المان فیگوراتیو برای باغ پرندگان شهر قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید محمد موسوی‌منش با اشاره به کاربرد المان‌ها و مبلمان شهری در باغ پرندگان شهر قم که قرار است در ماه‌های آینده افتتاح شود، اظهار داشت: برای این مجموعه ۵۰۰ المان با متریال بتن گلاسه، پنج المان فیگوراتیو و دو المان شاخص طراحی و ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به ساخت ۱۱۰ لانه پرنده برای باغ پرندگان قم، گفت: همچنین سازمان برای این مجموعه حدود ۲۰۰ متر مربع دیوارنگاره و ۲۵ تابلوی راهنما طراحی کرده است.

موسوی‌منش با اشاره به نقش این سازمان در ایجاد مبلمان شهری در باغ پرندگان، افزود: پنج آلاچیق، پنچ پرگولا و ۵۰ نیمکت شهری برای باغ پرندگان ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه عوامل این سازمان در حال نصب المان‌ها در باغ پرندگان هستند، گفت: برای طراحی تابلوی ورودی، تجربه‌های کشورهای دیگر را مد نظر قرار داده و از نشانه طوطی استفاده کردیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم ادامه داد: در این مجموعه یک سری طرح‌های دیوارنگاره و نقاشی دیواری توسط سازمان اجرا می‌شود که بخشی تعاملی و بخشی دیگر در حد فضاسازی و منظره است.

به گفته موسوی‌منش حتی برای عرصه‌هایی مانند سطل زباله در باغ پرندگان قم طرح‌هایی با تم پرنده ایجاد شده و همچنین ۳۰ قطعه پرنده تکه دوزی شده برای تزئین فنس‌ها به کار می‌رود و ساخت تعداد زیادی مرغ آمین، ایجاد المان‌های اوریگامی و ساخت بادسنج‌ها از دیگر اتفاقاتی است که در سازمان زیباسازی برای زیباتر کردن مجموعه باغ پرندگان رخ خواهد داد.

وی با اشاره به ساخت المان‌های بازیافتی برای باغ پرندگان قم، گفت: فرم‌های تعاملی در المان‌ها دیده شده که برای عکس گرفتن مناسب است و همچنین کاشی‌کاری‌ها به شکل گل و مرغ که نماد هنر ایرانی است، به صورت جورچین در معرض دید و استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: المان برای باغ پرندگان سازمان زیباسازی باغ پرندگان المان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۹ قطعه کبک وحشی از دست شکارچیان متخلف در سقز

ایوب شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: با بررسی و تحقیقات محرمانه و رصد کامل محل اختفا، دو متخلف که اقدام به نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی در مرکز نگهداری خود کرده بود شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: با اخذ حکم از مراجع قضائی و هماهنگی و همکاری لازم با پاسگاه و همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در تفتیش و بازرسی از محل مذکور تعداد ۹ قطعه کبک وحشی و ۹ قفس چوبی از متهمین کشف و ضبط شد.

شریفی بیان کرد: عرضه، نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی بدون اخذ مجوز از محیط زیست بر اساس قانون شکار و صید جرم است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

کبک‌ها ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند، در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آنکه آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

کد خبر 6094834

دیگر خبرها

  • رویکرد فرهنگی دروازه قرآن باید تغییر یابد
  • حق‌آبۀ لرستان فدای بازی‌ سیاسی شد/ کشاورزان ‌مهاجرت کرده‌اند
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از دست شکارچیان متخلف در سقز
  • اعتبارات بازآفرینی محور دلجویی هنوز اختصاص نیافته است
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود