Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل ثبت‌احوال سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹ هزار و ۴۰۹ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از هزار مورد افزایش داشته است. - اخبار استانها -

رضا راحت دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، آمار وقایع وفات ثبت شده از ابتدای سال تاکنون را  4 هزار و 396 واقعه در استان بیان کرد و اظهار داشت: در سال گذشته در همین مدت در استان 4 هزار و 68 فوت به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین مشکل در زمینه ثبت فوت در مناطق روستایی استان بوده که این امر همکاری بیشتر دهیاران، شوراها و مسئولان خانه‌های بهداشت برای اعلام به موقع واقعه فوت را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: از کل وفات به ثبت رسیده تعداد 3619 واقعه در مهلت قانونی ثبت شده است که از مراجعین محترم انتظار می‌رود مراتب فوت هر یک از بستگان خود را ظرف 10 روز از تاریخ فوت به ادارات ثبت‌احوال اعلام کنند.

راحت دهمرده با اشاره به انتشار بیماری کرونا گفت : ادارات ثبت احوال به عنوان اداراتی که تمامی اقشار جامعه جهت دریافت خدمات به آن مراجعه می‌کنند با اجرا و رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به ارائه خدمات اقدام می‌کنند و خوشبختانه خللی در ثبت به موقع وقایع حیاتی در استان ایجاد نشده است.

10 درصد از فوتی‌های تصادفات قم کودک و 41 درصد عابر پیاده ‌هستندفوتی‌های تصادفات درون‌شهری قم 47 درصد کاهش یافتنبی خطاب به ملی‌پوشان فوتسال: منکر کمبودها نیستم اما شما روی قهرمانی تمرکز کنید

وی از استان سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان در ناحیه جنوب شرق کشور نام برد و ادامه داد: این استان با پراکندگی جمعیت زیاد، جوان‌ترین استان در کشور است که ترکیب جمعیتی در استان در مناطق روستایی بیشتر است.

راحت دهمرده گفت: با توجه به گستردگی و پراکندگی جمعیت در سطح استان و و همچنین سکونت اکثر افراد در مناطق روستایی ، در جهت افزایش سطح دسترسی مردم به ادارات ثبت احوال هم اکنون 56 اداره و نمایندگی در کل استان به صورت آنلاین ، به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور متصل هستند و سطح دسترسی مردم را به ثبت احوال بیشتر نموده و باعث ثبت به موقع وقایع حیاتی در استان شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت:  در این 4 ماه  29 هزار و 409 مورد واقعه ولادت نیز در استان ثبت شده که نسبت به میزان ولادت 27 هزار و 897 واقعه در سال گذشته 2 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/394/س

R7843/P/S6,65/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سیستان و بلوچستان ویروس کرونا بیشتر بخوانید... آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه/ارائه جزئیات بیشتر از مبتلایان در آمار روزانه قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه/ارائه جزئیات بیشتر از مبتلایان در آمار روزانه واژه های کاربردی مرتبط سیستان و بلوچستان ویروس کرونا مهمترین اخبار استانها خودکفایی ایران در زمینه طراحی و ساخت پروژه‌های مترویی/کلنگ خط ۳ مترو شیراز زمین زده شد لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم دعای عرفه حرم مطهر رضوی + فیلم رئیس کمیسیون امور داخلی کشور: هیئت رئیسه فراکسیون معدن به زودی انتخاب می‌شود نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: کم‌کاری در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری قابل قبول نیست مهمترین اخبار تسنیم اطلاعیه سپاه: رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ سپاه پایان یافت/ در دفاع از منافع کشور محکم و قاطع عمل می کنیم رئیس جمهور: در حال عبور از پیک کرونا هستیم فلسطین| هشدار حماس به اشغالگران درباره توطئه در مسجدالاقصی/ بهای هتک حرمت مقدسات بسیار سنگین خواهد بود گفتگوی اختصاصی| سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: اگر زندانیان ما آزاد نشوند مذاکره نمی‌کنیم تحلیل و بررسی پیام حج رهبر معظّم انقلاب/ کارکردهای حج ابراهیمی در تحکیم وحدت امت اسلامی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان ویروس کرونا سیستان و بلوچستان ویروس کرونا سیستان و بلوچستان ویروس کرونا ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، مریم جلالی ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در نمایشگاه ایران اکسپو افزود: تولیدات صنایع‌دستی زنجیره‌هایی به‌هم پیوسته هستند که نباید صرفاً در حالت فرهنگی و ویترینی بمانند بلکه باید با برنامه‌ریزی های مدون و اقدامات جهادی هماهنگ، به ادبیات توسعه و کسب و کار نزدیک شود و در سطح ملی و بین‌المللی نقش آفرین باشد.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی ادامه داد: سیستان و بلوچستان نیز عزم جدی را آغاز کرده و امیدواریم از طریق صنایع‌دستی، گردشگری، شیلات و لنج‌سازی و آبزیان و سایر ظرفیت‌ها و دارایی‌هایی که این استان دارد بتوانیم یک عنصر هویتی ویژه‌ای را به وجود آوریم.

به گفته جلالی، ما نیز در معاونت صنایع‌دستی وزارتخانه در تلاش هستیم تا زنجیره اقتصادی صنایع‌دستی و معیشت عزت آفرین را برای تک تک فعالان حوزه صنایع‌دستی در کشور و فعالان این حوزه در سیستان و بلوچستان را به وجود آوریم.
او تاکید کرد: یکی از اقداماتی که به دنبال انجام آن هستیم ایجاد بازار ثابت عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در تهران و اقصی نقاط کشور است که پیگیر تحقق آن هستیم و در حال حاضر نیز وجود دارد اما نیازمند تقویت و گسترش است.
وی ادامه داد: ضرورت دارد تا محصولاتی که در اقلیم خاص خودش تولید می‌شود زیست بوم آنها نیز کامل و در سایر نقاط عرضه شود.

کد خبر 6096949

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور