Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@15:39:15 GMT

صیانت از منابع آبی مصداق بارز حفظ حقوق بیت المال است

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۴۶۲۰

صیانت از منابع آبی مصداق بارز حفظ حقوق بیت المال است

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان روز پنجشنبه با حضور استاندار، دادستان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

محمد قاسمی در این جلسه گفت: از آنجا که مصارف آبی نامحدود است باید بتوانیم با برنامه ریزی مدون و اصولی نسبت به حفظ حقوق بیت المال و صیانت از منابع آب زیرزمینی اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: صیانت از منابع آبی مصداق بارز حفاظت از بیت المال است لذا ضمن قدردانی از اقدامات گذشته برای مدیریت منابع آبی باید برنامه‌های نظارت و کنترلی تداوم داشته باشد تا برنامه‌ها به سرانجام برسد.

دادستان قزوین تصریح کرد: امسال بارندگی‌های خوبی داشتیم و تداوم اقدامات ما را دچار ثبات می‌کند اما اگر اقدامات گذشته را دست کم بگیریم آسیب می‌بینیم لذا تهیه آمایش سرزمینی برای آب در این شرایط ضروری است تا با جانمایی درست بتوانیم منابع آبی را مدیریت کنیم.

قاسمی تصریح کرد: در بستن چاه‌های غیرمجاز و کاهش اضافه برداشت چاه‌های دیگر باید مراقب معیشت مردم هم باشم و بدانیم برخی افراد از کشاورزی زندگی می‌کنند و محدودیت‌ها ممکن است به آنها آسیب بزند.

رسانه‌ها مشکلات فرونشست را اطلاع رسانی کنند

وی در ادامه با ابراز نگرانی از چالش‌های ناشی از فرونشست زمین اظهار داشت: پیامدهای فرونشست زمین باید توسط رسانه‌ها به مردم اطلاع رسانی شود تا همگان این موضوع را جدی بگیرند و همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند تا مشکلات بیشتر نشود.

دادستان قزوین اضافه کرد: با ساماندهی چاه‌های مجاز استان هم لازم است از بازار سوداگری در این عرصه جلوگیری شود و با مشکلات جدی در میزان ذخایر آبی و مصرف آن ضرورت دارد برای نصب کنتور هوشمند در همه چاه‌ها با سرعت بیشتری اقدام شود.

وی گفت: در عرصه نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌ها سرعت ما کم است و باید با پیگیری امور و دریافت اعتبارات مناسب برای مدیریت منابع آبی اقدام کنیم.

قاسمی گفت: احیای دشت قزوین توصیه مقام رهبری است و مهمترین راهکار آن حفظ منابع آبی موجود و صیانت از آن و کنترل مصرف است که با اجرای طرح‌های نوین آبیاری و نصب کنتور هوشمند و مدرن سازی کشاورزی می‌توان این مهم را محقق کرد.

وی اضافه کرد: امروز بهترین آب را به کشاورزی اختصاص داده ایم و برخی مناطق بدترین آب شرب را مصرف می‌کنند که باید با برنامه ریزی دقیق برای تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت بدرستی اقدام کنیم.
 

کد خبر 4987078

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد قاسمی دادستان قزوین مدیریت منابع آب ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد عید سعید قربان اقامه نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج بیرجند ماه محرم کرمانشاه منابع آب منابع آبی چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا افلاطونی ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: باید از عهده مدیریت‌ها به خوبی بربیاییم برنامه‌های توسعه‌ای، تولید و اشتغال در عرصه زمین اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: زیرساخت تولید و اشتغال به عنوان پیشران و توسعه کشور تثبیت مالکیت است. عرصه زمین، حد نگار و تثبیت مالکیت یعنی حد و حدود آن مشخص باشد.

وی گفت: رکن اول در تثبیت مالکیت، رفع تداخلات است که یک بار برای همیشه مالکیت دولت را از مردم جدا می‌کنیم.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: بعضی کارها را یک بار برای همیشه انجام می‌دهیم که یک خدمت ماندگار می‌شود.

افلاطونی ضمن اشاره به اهمیت رفع تداخلات افزود: رفع تداخلات نماد همدلی بین سه قوه برای ارائه یک خدمت ماندگار به مردم است.

وی ادامه داد: یکی از اثرات بازر رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی می‌باشد.

وی در مورد رکن دوم تثبیت مالکیت به بحث آمایش سرزمین اشاره کرد و اظهار داشت: آمایش سرزمین یعنی مدیریت زمین که تعریف بالقوه و بالفعل دارد به عنوان مثال در شهرک‌های صنعتی یک بار زیرساخت تعریف می‌شود و هزینه آب و برق و گاز یک بار پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید همکاری‌های لازم در خصوص ایجاد شهرک‌های مولد داشته باشد.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری باید منطبق با آمایش سرزمین باشد و این فرصت بسیار مناسبی برای استان بوشهر است که از این ظرفیت استفاده کند و شهرهای مولد که هر واحد سکونت گاه در روستا یک واحد مولد هم باشد.

وی گفت: هدف ما در سازمان امور اراضی این نیست که اموال عمومی را تبدیل به اموال شخصی افراد کنیم این طرح را به شرکت شهرک‌های کشاورزی که ۱۰۰ درصد دولتی است واگذار می‌کنیم.

کد خبر 6089897

دیگر خبرها

  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • فیلم/ اژه‌ای: برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند