Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان اهدای خون شهرستان نیشابور گفت: از سال گذشته تا الآن در کف استاندارد پلاکت هستیم و با توجه به گذشت زمان و فرسوده‌شدن دستگاه سانترفیوژ پیش‌بینی می‌کنیم طی دو، سه ماه آینده از سطح کیفیت استاندار خارج خواهد شد و نیشابور به مشکل اساسی در تأمین پلاکت خواهد خورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا راه چمندی، سرپرست سازمان اهدای خون شهرستان نیشابور در گفت‌وگو با صبح توس گفت: از ابتدای امسال پنج هزار و 461 مراجعه داشته‌ایم که سه هزار و 990 مورد خون‌گیری انجام‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هفت درصد از اهداکنندگان خون در شهرستان نیشابور را بانوان تشکیل داده‌اند.

راه چمندی تصریح کرد: از ابتدای بحث اهدای پلاسمای خون کرونا تا به این لحظه 24 مورد تهیه و تزریق‌شده است و روند درمان این افراد تحت پیگیری است و نیشابور در این امر در استان پیشتاز است.

سرپرست سازمان اهدای خون شهرستان نیشابور بیان داشت: این تعداد پلاسما طی 30 روز گذشته تزریق‌شده است، نیشابور به دلیل عدم داشتن دستگاه پلاسما فرز امکان تهیه پلاسمای خون بیماران کرونایی را ندارد.

راه چمندی خاطرنشان کرد: درصد اهداکنندگان O مثبت در نیشابور به‌مانند اکثر نقاط کشور بیشتر است و به همین میزان نیز مصرف این محصول بیشتر است.

وی تأکید کرد: طی یک سال گذشته 26 هزار و 600 کیسه فرآورده خونی دریافت شده است که از این تعداد 18 هزار و 800 کیسه به مرکز استان ارسال‌شده است.

سرپرست سازمان اهدای خون شهرستان نیشابور بیان داشت: هزار و 400 واحد از فرآورده‌های خونی توزیع‌شده در نیشابور پلاکت بوده است که متأسفانه دستگاه نیشابور به علت فعالیت 20 ساله در کمترین کیفیت ممکن در حال استخراج است.

راه چمندی ادامه داد: از سال گذشته تا الآن در کف استاندارد پلاکت هستیم و با توجه به گذشت زمان و فرسوده‌شدن دستگاه سانترفیوژ پیش‌بینی می‌کنیم طی دو، سه ماه آینده از سطح کیفیت استاندار خارج خواهد شد و نیشابور به مشکل اساسی در تأمین پلاکت خواهد خورد.

وی گفت: نیاز داریم که خیرین سلامت جدی وارد این مبحث شوند و دو دستگاه سانترفیوژ را به قیمت هرکدام 27 هزار یورو تأمین کنند.

سرپرست سازمان اهدای خون شهرستان نیشابور بیان داشت: مشهد این دستگاه را دارد و کیفیت محصول این دستگاه دو برابر دستگاه نیشابور است علاوه بر این خطرات زیادی روشن کردن این دستگاه در حال حاضر به دلیل ماهیت آن وجود دارد.

راه چمندی اضافه کرد: در نیشابور یک پای سلامت شهرستان اهدای خون است و متأسفانه کمبودهای جدی دارد، به یاد داشته باشید امکان دارد فرآورده‌ای که الآن تولید می‌شود فردا مرود استفاده خودمان و نزدیکانمان باشد.

وی خاطرنشان کرد: همین لحظه‌ای که در حال مصاحبه هستیم کودک سه‌ساله‌ای نیازمند دو واحد پلاکت دارد که به علت عدم توانایی باید تا مشهد مراجعه کرد و از آنجا تأمین شود و جان این کودک وابسته به این محصول است.

سرپرست سازمان اهدای خون شهرستان نیشابور بیان داشت: متأسفانه به دلیل نداشتن پزشک مستقر در پایگاه و استفاده از پزشکان طرحی مشکلات عدیده‌ای برای این پایگاه ایجادشده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: با اعلام آتش سوزی یک باب منزل مسکونی واقع در خیابان شهید فهمیده، یک تیم از آتش نشانان ایستگاه شهید مبارکی به محل فوق اعزام شدند.

ابوالفضل اسدی گفت: این حادثه احتمالا به علت کنترل نشدن اتصالات لوله گاز و نشت آن رخ داده و بر اثر آن منزلی در خیابان شهید فهمیده به آتش کشیده شد.

وی گفت: با رسیدن ماموران ایستگاه شهید مبارکی و با توجه به احتمال وجود خطرات احتمالی بر اثر نشت گاز از طریق اتصالات، اقدام به اجرای عملیات اطفای حریق و سپس ایمن سازی محل حادثه کردند.

خراب شدن بند خاکی بالا دست روستای بیجورد از توابع بخش مرکزی بردسکن

بند خاکی بالا دست روستای بیجورد از توابع بخش مرکزی بردسکن بر اثر وقوع سیل بخشی از آن خراب شد

رئیس اداره منابع و آبخیزداری بردسکن گفت این بند خاکی مربوط به اداره منابع طبیعی نمی‌باشد و توسط مردم در سنوات قبل ساخته شده است که به لحاظ منابع طبیعی غیر مجاز و غیر اصولی بوده است.

اقبالی افزود: آب‌های خارج شده در پایین دست وارد پخش سیلاب کبودان شد و بحرانی را بوجود نیاورد.

هدف دشمن برای ترویج فساد در ایران، تضعیف اعتقادات مردم است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فریمان  در جمع پایوران و فرهنگیان بسیجی گفت: همه انبیا و پیامبران برای حفظ شئونات و دین در معرض امتحان الهی قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر سلیمانی گفت: دشمن اعتقادات و فرهنگ ایرانی‌اسلامی را هدف گرفته و به دنبال ترویج فساد و فحشا در جامعه بخصوص بین نوجوانان و جوانان است و می‌بایست با جهاد تبیین به دنبال ترویج فرهنگ ناب اسلامی باشیم و نقشه دشمنان را خنثی کنیم.

وی گفت: ما به‌عنوان خدمتگزار در بسیج مأموریت داریم ضمن خودسازی، در معنویت افزایی و بصیرت دهی به آحاد پاسداران، نیرو‌های وظیفه، بسیجیان و جامعه نقش‌آفرینی کنیم.

 

دیگر خبرها

  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • چلسی رقابت برای خرید مسی کوچک را برد
  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب
  • فوری | آتیلا حجازی سرپرست باشگاه استقلال شد + اولین تصویر
  • فوری: آتیلا حجازی سرپرست استقلال شد
  • فوری؛ آتیلا حجازی سرپرست استقلال شد
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است